Gå til innhold

Tempuramix.


Banderi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager nesten alt fra bunnen, men akkurat tempuramix er bedre halvfabrikata syns jeg.

Jeg sverger til de små, firkantede eskene som står sammen med indisk/ asiatiskpå Meny/ Ultra.

NB. Husk å bruk ISKALDT vann når du rører ut pulverblandingen - sett gjerne røren i kjøleskap før bruk. Dette er helt nødvendig for godt & sprøtt resultat. 

 

Om du ikke finner og vil lage selv har jeg brukt denne:

 

100 g hvetemel

1/2 - 1 klypesalt

2 eggeplommer

2 dl ISKALDT vann

2 ss rapsolje

2 stivpiskede eggehviter

 

Rør sammen mel, salt og eggeplommer i en bolle, og spe i først vannet mens du rører, deretter olje. Vend først inn halvparten av eggehvitene,dernest resten. Deigen skal bli lett og luftig - mer som vaffelrøre enn som pannekakerøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha. Ja så på masterchef, hehe og de kokkene sa at ferdigkjøpt var best. Takk for oppskriften

Å ja? Sier DE det er det iallefall legitimt :P Jeg syns ikke jeg får hjemmelagd røre like "glatt", så resultatet blir mykere og mer klumpete utside enn med ferdigrøre. Nå gidder jeg ikke eksprimentere mer, har gitt den nok sjanser nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...