Gå til innhold

Hvordan betale når en handler privat via nettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kanskje kjøpe en brukt vare (festdrakt) privat. Selger vil jeg skal betale på forskudd for at varen sendes når pengene er mottatt. Kjenner jeg ikke har lyst å sende så mye penger rett ut av konto uten å ha mottatt varen/ikke sett den. Hvordan kan en gjøre dette på en sikker god måte. Det er ikke gjennon finn.no jeg kjøper, men gjennom en facebook gruppe for kjøp og salg. Kom gjerne med tips om hvordan en kan gjøre det.



Anonymous poster hash: dd405...15e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Skal kanskje kjøpe en brukt vare (festdrakt) privat. Selger vil jeg skal betale på forskudd for at varen sendes når pengene er mottatt. Kjenner jeg ikke har lyst å sende så mye penger rett ut av konto uten å ha mottatt varen/ikke sett den. Hvordan kan en gjøre dette på en sikker god måte. Det er ikke gjennon finn.no jeg kjøper, men gjennom en facebook gruppe for kjøp og salg. Kom gjerne med tips om hvordan en kan gjøre det.

Anonymous poster hash: dd405...15e

 

 

Kan sendes på oppkrav, men da blir frakten dyrere og du får uansett ikke sett varen før du har betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal kanskje kjøpe en brukt vare (festdrakt) privat. Selger vil jeg skal betale på forskudd for at varen sendes når pengene er mottatt. Kjenner jeg ikke har lyst å sende så mye penger rett ut av konto uten å ha mottatt varen/ikke sett den. Hvordan kan en gjøre dette på en sikker god måte. Det er ikke gjennon finn.no jeg kjøper, men gjennom en facebook gruppe for kjøp og salg. Kom gjerne med tips om hvordan en kan gjøre det.

Anonymous poster hash: dd405...15e

 

Få en mail-adresse. Der setter du opp en avtale som du får selger til å signere og sende tilbake til deg. Da har du i hvert fall noe bevis. Uansett tror jeg at jeg ville hatt varen først og betalt når den er mottatt. Da kan jo en slik avtale på mail være grei å ha for den som sender varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...