Gå til innhold

Depresjon


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Går rundt og er forbannet og trist hele tiden. I vennegjengen går det fint, men på skolen når jeg går med min eneste venn fra ungdomskolen og han møter noen havner jeg bak. alle vennene mine har hatt kjærester mens jeg har hatt ingen. Foreldrene mine klager på skole og att jeg sitter for mye inne og spiller dataspill. (de tar spillene mine og gjemmer dem, da klikker jeg) . Trenger et svar , har tenkt lenge på å skrive dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Captain Cheeseheart

Har du en glede av dataspillene, da? Mange har jo det, men det er også mange som bare bruker det som distraksjon og lengter etter et annet liv. Har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt og er forbannet og trist hele tiden. I vennegjengen går det fint, men på skolen når jeg går med min eneste venn fra ungdomskolen og han møter noen havner jeg bak. alle vennene mine har hatt kjærester mens jeg har hatt ingen. Foreldrene mine klager på skole og att jeg sitter for mye inne og spiller dataspill. (de tar spillene mine og gjemmer dem, da klikker jeg) . Trenger et svar , har tenkt lenge på å skrive dette :(

Dersom du tror du har en depresjon, så synes jeg du skal ta kontakt enten med fastlegen din eller med helsestasjon for ungdom. Det kan hjelpe å drøfte situasjonen med noen utenfor familien. Det kan være vanskelig selv å avgjøre om man er deprimert eller om det du opplever er en del av ungdomslivets utfordringer, men det er viktig å søke hjelp når du føler deg så sint og trist hele tiden.

Slik jeg forstår deg, så går du på vgs. I så fall er du langt fra den eneste på din alder som ikke har hatt kjæreste, men det er ikke noe rart at det stresser deg å føle deg utenfor sosialt på skolen og at du ikke har hatt kjæreste.

Det er ofte konflikter rundt dataspill mellom foreldre og ungdom. Dersom du synes det er tungt å få gjort skolearbeide, så kan dataspillene gjøre det litt for lett for deg å bare glemme leksene fordi det er mye morsommere å spille. Kan du diskutere med foreldrene dine andre løsninger enn at de gjemmer spillene dine. Finn ut hva de mener du må gjøre hver dag for at de ikke skal bli opphengt i hvor mye du spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om din depresjon eller depressive tilstand er en konsekvens av din tankegang og livsstil, eller om den er klinisk.. Kanskje er du bare trist og orker ikke så mye sosialt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Frosken.

 

Kanskje det går an å inngå kompromisser med foreldrene dine ang dataspilling. Det er lett å fjerne seg fra virkeligheten ved mye spilling og databruk. Vet av egen erfaring. Det kan være bra til tider, men det løser ingenting hvis du skjønner. Skjønner godt at du blir forbannet og trist, det er frustrerende når ting blir tungt og du kanskje ikke skjønner helt hvorfor eller hva du skal gjøre for at det skal endre seg. Du kunne ikke tenke deg å begynne på noe, kanskje sammen med han kameraten din fra skolen? F.eks treningssenter, en eller annen form for kampsport, fotball, basket, jogging, motorkkross fins jo utrolig mye forskellig. Kanskje sjekke ut hva tilbud de har der du er ifra. Hvis du hadde klart å få med han kompisen din på ett eller annet som hadde fyrt dere opp litt så kanskje det hadde vært lettere å ha noe å snakke om på skolen også. Kanskje dere kunne fått flere med dere også. Hvis ikke, så kanskje bare for din egen del? Ellers som sagt så er jeg enig med frosken at det kan være lurt å drøfte situasjonen med noen som kan hjelpe deg å ta tak i det. Man kan ikke alltid finne alle svarene selv og da gjør man segselv en stor tjeneste om man søker hjelp.

 

Husk at du er ikke alene om å ha det sånn, det er bare det at det er ikke så lett å se fra utsiden hvordan folk har det inni seg. Er sikker på at det vil ordne seg for deg. Man må bare gjøre noe annerledes enn hva man pleier for at ting skal endre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...