Gå til innhold

Når pynte til Halloween?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Flere hus begynner nå, ikke mange, men noen å pynte til Halloween.

 

Jeg lurer på siden dette er en "ny" tradisjon for meg, hva er reglene, skikken, for når man skal pynte?

 

Siste årene har jeg laget en heks av stoff og sopelime og maske fra nille som jeg henger opp i treet i hagen, det er synd tenker jeg pynten henger så kort tid... så jeg lurer på om jeg kan begynne nå?

 

Om det fins noen regler?

 

Jeg vet det må bort etter 31 okt, men det er alt, jeg vet ikke når jeg kan starte?

 

Det er veldig gøy med Halloween og alle skumlerier :-)

 

Det kribler inni en og man vil gjøre det skummeltkoselig i hagen, kjenner det i magen jeg, hvor gøy er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I USA er det mange som starter flere uker i forveien. Jeg var der høsten 2006 og så mange hus som var kjempefint pyntet, selv om det var rundt månedsskiftet sept / okt hvis jeg husker riktig.

Tror ikke det finnes noen "regler" i Norge ennå, siden folk har så ulikt forhold til Halloween.

Det er vel to uker til i dag? Jeg synes ikke det er noe galt i at såpass "avansert" pynt som du beskriver, henger framme i fjorten dager. Det er jo i din egen hage. Jeg er enig med deg i at det er viktigere å ta den ned etterpå - jeg ville nok plukket ned heksa senest lørdagen før allehelgenssøndag.

Nå begynner vel de eldste barna dine å bli store, men for barn i den "riktige" alderen må det være helt fantastisk å ha akkurat deg som mamma rundt Halloween.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i NYC i høstferien for noen år tilbake, og opplevde det samme som Laban. Flere hadde pyntet som du beskriver allerede i begynnelsen av oktober, og ungene syns det var stas. Du kan sikkert godt pynte i treet allerede nå :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det mange som starter flere uker i forveien. Jeg var der høsten 2006 og så mange hus som var kjempefint pyntet, selv om det var rundt månedsskiftet sept / okt hvis jeg husker riktig.

Tror ikke det finnes noen "regler" i Norge ennå, siden folk har så ulikt forhold til Halloween.

Det er vel to uker til i dag? Jeg synes ikke det er noe galt i at såpass "avansert" pynt som du beskriver, henger framme i fjorten dager. Det er jo i din egen hage. Jeg er enig med deg i at det er viktigere å ta den ned etterpå - jeg ville nok plukket ned heksa senest lørdagen før allehelgenssøndag.

Nå begynner vel de eldste barna dine å bli store, men for barn i den "riktige" alderen må det være helt fantastisk å ha akkurat deg som mamma rundt Halloween.

Hei!

 

:)

 

Min mann sier det er sånne ting som gjør at han mener jeg aldri blir riktig voksen.

 

Jeg er jo voksen, men jeg liker barnslige ting mener han. Ja barna begynner jo bli større, men de går heldigvis knask eller knep, og vi har hatt mange ufyselige og blodige og velsmakende geleer med plastinsekter i, og grusomme muffins m.m.. 

 

Men takk, da skal heksa opp i kveld. Og hagen har nesten pyntet seg selv  :)

Hele hagen er full av sin egen pynt, røde og gule og oransje og brune blader, ligger strødd ut over, det er så vakkert... og lyslanterner fra i sommer gjør at man nesten tror man er på vei inn i Narnia, til tirsdag blir det litt snø:-) det er litt magisk/trolsk/eventyraktig.

Og da kan man bare drømme seg bort til den der lysmasten og veien videre inn i Narnia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i NYC i høstferien for noen år tilbake, og opplevde det samme som Laban. Flere hadde pyntet som du beskriver allerede i begynnelsen av oktober, og ungene syns det var stas. Du kan sikkert godt pynte i treet allerede nå :)

Hei!

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder Halloween holder det med pynt den ene kvelden for min del. Men jeg er fremdeles gammel og sær og synes at Halloween er noe tull som handelstanden har tatt og spunnet videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

:)

 

Min mann sier det er sånne ting som gjør at han mener jeg aldri blir riktig voksen.

 

Jeg er jo voksen, men jeg liker barnslige ting mener han. Ja barna begynner jo bli større, men de går heldigvis knask eller knep, og vi har hatt mange ufyselige og blodige og velsmakende geleer med plastinsekter i, og grusomme muffins m.m.. 

 

Men takk, da skal heksa opp i kveld. Og hagen har nesten pyntet seg selv  :)

Hele hagen er full av sin egen pynt, røde og gule og oransje og brune blader, ligger strødd ut over, det er så vakkert... og lyslanterner fra i sommer gjør at man nesten tror man er på vei inn i Narnia, til tirsdag blir det litt snø:-) det er litt magisk/trolsk/eventyraktig.

Og da kan man bare drømme seg bort til den der lysmasten og veien videre inn i Narnia.

Jeg kan ikke forstå annet enn at en skummelt pyntet hage må være spennende for alle barna i nabolaget. At du går tidlig i gang med pyntingen, gjør at barna også rekker å glede seg mye til det, som i alle fall for en viss aldersgruppe, er en stor dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder Halloween holder det med pynt den ene kvelden for min del. Men jeg er fremdeles gammel og sær og synes at Halloween er noe tull som handelstanden har tatt og spunnet videre på.

Hei!

 

Man kan lage mye selv, feks blåse opp ballonger, tegne svarte øyne og munn, og trekke tynt hvit stoff over, også henge de opp i trærne :-)

 

Bare scroll nedover denne siden og se hva man kan lage selv til hagen:-)

 

http://www.digsdigs.com/90-cool-outdoor-halloween-decorating-ideas/

 

Kanskje du blir Halloweenfrelst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå annet enn at en skummelt pyntet hage må være spennende for alle barna i nabolaget. At du går tidlig i gang med pyntingen, gjør at barna også rekker å glede seg mye til det, som i alle fall for en viss aldersgruppe, er en stor dag;-)

Hei!

 

:-) De gleder seg veldig teller ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du legger så mye arbeid og glede i dette, så kan du sikkert begynne å pynte nå.

Vi feirer ikke Halloweeen, men ene dattra vil ut og gå knask eller knep. Og det får hun lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...