AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hei... Jeg og mitt barn bor i 2 etg hos barnets far,vi låner denne etg til vi finner oss en leilighet. Vi har vært fra hverandre i mange år,men måtte låne 2 etg,da den leiligheten vi bodde i skulle bli til en butikk. Jeg er uføretrygdet og får rundt 11000 kr i mnd,husleiene ligger i vårt distrikt på 8-10.000 kr uten strøm. Jeg vet jeg kan få litt i bostøtte,en 2000 kr,men hvordan får jeg levd ved siden av? jeg har ikke gjeld,men har andre regninger,som alle andre har,billig tlf abonnement,en gammel bil som er i stand,og forsikring etc. Kan man søke på supplerende sosial stødnad,eller hvordan går jeg frem i denne saken? Anonymous poster hash: 7ff59...122 Anonymous poster hash: 7ff59...122 0 Siter
frosken Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hei... Jeg og mitt barn bor i 2 etg hos barnets far,vi låner denne etg til vi finner oss en leilighet. Vi har vært fra hverandre i mange år,men måtte låne 2 etg,da den leiligheten vi bodde i skulle bli til en butikk. Jeg er uføretrygdet og får rundt 11000 kr i mnd,husleiene ligger i vårt distrikt på 8-10.000 kr uten strøm. Jeg vet jeg kan få litt i bostøtte,en 2000 kr,men hvordan får jeg levd ved siden av? jeg har ikke gjeld,men har andre regninger,som alle andre har,billig tlf abonnement,en gammel bil som er i stand,og forsikring etc. Kan man søke på supplerende sosial stødnad,eller hvordan går jeg frem i denne saken? Anonymous poster hash: 7ff59...122 Anonymous poster hash: 7ff59...122 Du kan kontakte nav og be om veiledning. De vil nok først spørre deg hvordan du klarte deg da du bodde i den forrige leiligheten? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Ja før fikk jeg bostøtte,dobbel barnetrygd,og barnebidrag,og hadde kun husleie på 7000 kr,da klarte jeg meg bra. Bodde mer i utkanten av der vi vil bo nå. Passer bedre med skole osv,barnet mitt er ungdom på 14 år. Nå som vi bor hos faren i 2 etg,har jeg mistet barnebidraget og den dobble barnetrygden,får ingen støtte til bostøtte her. Anonymous poster hash: 7ff59...122 0 Siter
sur kjerring Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Ja før fikk jeg bostøtte,dobbel barnetrygd,og barnebidrag,og hadde kun husleie på 7000 kr,da klarte jeg meg bra. Bodde mer i utkanten av der vi vil bo nå. Passer bedre med skole osv,barnet mitt er ungdom på 14 år. Nå som vi bor hos faren i 2 etg,har jeg mistet barnebidraget og den dobble barnetrygden,får ingen støtte til bostøtte her. Du får vel tilbake barnebidraget og dobbel barnetrygd når du flytter? 0 Siter
frosken Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Ja før fikk jeg bostøtte,dobbel barnetrygd,og barnebidrag,og hadde kun husleie på 7000 kr,da klarte jeg meg bra. Bodde mer i utkanten av der vi vil bo nå. Passer bedre med skole osv,barnet mitt er ungdom på 14 år. Nå som vi bor hos faren i 2 etg,har jeg mistet barnebidraget og den dobble barnetrygden,får ingen støtte til bostøtte her. Anonymous poster hash: 7ff59...122 Jeg synes du skal ta kontakt med nav og høre hva de sier. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hei... Jeg og mitt barn bor i 2 etg hos barnets far,vi låner denne etg til vi finner oss en leilighet. Vi har vært fra hverandre i mange år,men måtte låne 2 etg,da den leiligheten vi bodde i skulle bli til en butikk. Jeg er uføretrygdet og får rundt 11000 kr i mnd, Er ikke minstetrygden høyere enn dette? Anonymous poster hash: ff5e9...8e2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Du får vel tilbake barnebidraget og dobbel barnetrygd når du flytter? Ja jeg får i allefall 970 kr ekstra,men barnebidrag vet jeg ikke,vi har hatt en avtale mellom oss,men kan jeg gå igjennom NAV for å få bidraget tilbake? Anonymous poster hash: 7ff59...122 0 Siter
sur kjerring Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Ja jeg får i allefall 970 kr ekstra,men barnebidrag vet jeg ikke,vi har hatt en avtale mellom oss,men kan jeg gå igjennom NAV for å få bidraget tilbake? Ja. kontakt NAV. 0 Siter
Høstløv Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hei... Jeg og mitt barn bor i 2 etg hos barnets far,vi låner denne etg til vi finner oss en leilighet. Vi har vært fra hverandre i mange år,men måtte låne 2 etg,da den leiligheten vi bodde i skulle bli til en butikk. Jeg er uføretrygdet og får rundt 11000 kr i mnd,husleiene ligger i vårt distrikt på 8-10.000 kr uten strøm. Jeg vet jeg kan få litt i bostøtte,en 2000 kr,men hvordan får jeg levd ved siden av? jeg har ikke gjeld,men har andre regninger,som alle andre har,billig tlf abonnement,en gammel bil som er i stand,og forsikring etc. Kan man søke på supplerende sosial stødnad,eller hvordan går jeg frem i denne saken? Anonymous poster hash: 7ff59...122 Anonymous poster hash: 7ff59...122 Minsteytelse for en enslig uførepensjonist er 2G dvs. kr 168.408, i tillegg kan du søke om forsørgingstilleg for barn, 40%G dvs kr 33.681. Dette er pr år. Forsørgingstillegg er behovsprøvd. 0 Siter
slabbedask Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Minsteytelse for en enslig uførepensjonist er 2G dvs. kr 168.408, Hvordan blir dette 11.000 kr utbetalt? Hun trekkes vel ikke 21% i skatt? 0 Siter
Høstløv Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hvordan blir dette 11.000 kr utbetalt? Hun trekkes vel ikke 21% i skatt? Ikke spør meg? 0 Siter
Angustia1 Skrevet 17. oktober 2013 Skrevet 17. oktober 2013 Hei... Jeg og mitt barn bor i 2 etg hos barnets far,vi låner denne etg til vi finner oss en leilighet. Vi har vært fra hverandre i mange år,men måtte låne 2 etg,da den leiligheten vi bodde i skulle bli til en butikk. Jeg er uføretrygdet og får rundt 11000 kr i mnd,husleiene ligger i vårt distrikt på 8-10.000 kr uten strøm. Jeg vet jeg kan få litt i bostøtte,en 2000 kr,men hvordan får jeg levd ved siden av? jeg har ikke gjeld,men har andre regninger,som alle andre har,billig tlf abonnement,en gammel bil som er i stand,og forsikring etc. Kan man søke på supplerende sosial stødnad,eller hvordan går jeg frem i denne saken? Anonymous poster hash: 7ff59...122 Anonymous poster hash: 7ff59...122 Jeg vil anbefale deg å avtale en time på ditt lokale NAV-kontor for en totalvurdering av den økonomiske situasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.