Gå til innhold

Går dere tur når det er tid for hjort og elg jakt

Anbefalte innlegg

Jeg hadde meg en tur til fjells i dag uten tanke for at det var tiden for jakt. Når jeg hadde meg en pause begynte de å skyte i nærheten. Lyden kom fra den retningen jeg skulle gå så jeg bestemte meg for å gå samme veg tilbake. Så hørte jeg skyting fra den retningen også. Jeg var helt alene, så det var litt ukoselig å gå hjem. Fristet ikke så mye å gå tur igjen.

Det er mange som går tur i jaktsesongen, og jeg har aldri hørt om ulykker, så det kan jo ikke være så farlig.

Hvilke regler er det for jegerne? Skal de holde seg langt fra turstiene? Er det bare spesielle tider og dager det er lov å jakte?

Hvis jeg vet litt om dette så vil jeg kanskje føle meg tryggere når jeg går tur.

Fortsetter under...

Jeg hadde meg en tur til fjells i dag uten tanke for at det var tiden for jakt. Når jeg hadde meg en pause begynte de å skyte i nærheten. Lyden kom fra den retningen jeg skulle gå så jeg bestemte meg for å gå samme veg tilbake. Så hørte jeg skyting fra den retningen også. Jeg var helt alene, så det var litt ukoselig å gå hjem. Fristet ikke så mye å gå tur igjen.

Det er mange som går tur i jaktsesongen, og jeg har aldri hørt om ulykker, så det kan jo ikke være så farlig.

Hvilke regler er det for jegerne? Skal de holde seg langt fra turstiene? Er det bare spesielle tider og dager det er lov å jakte?

Hvis jeg vet litt om dette så vil jeg kanskje føle meg tryggere når jeg går tur.

Ja, vi går på tur i jaktsesongen. Det er nok lurt å ta forholdsregler som fargerike klær eller refleksvester. Regler finner du bl.a her:

http://www.lovdata.no/nyhet/forside/20120912-soketips.html

og her:

http://www.miljodirektoratet.no/no/Tjenester-og-verktoy/Nettsted/Jakttider/

Hei!

Bruk rød topplue og syng "Vi vandrer med freidig mot"  :lol:

Jeg går tur og er ikke redd for å bli skutt.

Godt spørsmål :) Jeg tror jeg ville blitt redd selv..

Ja, vi går på tur i jaktsesongen. Det er nok lurt å ta forholdsregler som fargerike klær eller refleksvester. Regler finner du bl.a her:

http://www.lovdata.no/nyhet/forside/20120912-soketips.html

og her:

http://www.miljodirektoratet.no/no/Tjenester-og-verktoy/Nettsted/Jakttider/

Jaktsesongen varer hvis lenge, så da må jeg bare gå hvis jeg har tenkt meg ut på tur. Får bruke selvlysende klær og synge på turen :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...