Gå til innhold

Lanterner lykter hvor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil lage dette i hagen, og trenger kanskje 30 lykter for å lage den stien. 

Jeg lurer på tips til billige lykter/lanterner? Evt om jeg kan lage noe selv?

Av papir?  Tar i mot alle tips med glede:-)

Jeg skal også henge opp spøkelser i trærne:-)

outdoor-Hallowen-decorating-ideas-73-554

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395061-lanterner-lykter-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker umiddelbart at du ikke bør satse på papir utendørs - tenk om det regner eller snør, da blir det ødelagt...

Hei!

Ja, det er jo tak over døren... men hvis det blåsregner så blir det ødelagt.

Hva kan jeg bruke da? For jeg har bare 6 flaggermus, og jeg vil ha mange og i ulike størrelser.

I flaggstangen skal jeg henge heksa i år, med min manns sko på:-)

Annonse

Hei!

Stemningen foran denne døren liker jeg også, men jeg kan ikke kjøpe så mange gresskar, jeg er gift.

Bruker de også kunstige gresskar i USA? Jeg pleier kjøpe ca 4 stk, og det syns min mann er nok irriterende.

Jeg ber han kjøpe ett, så kjøper jeg to, så kjøper jeg ett til.

outdoor-Hallowen-decorating-ideas-35-554

Hei!

Stemningen foran denne døren liker jeg også, men jeg kan ikke kjøpe så mange gresskar, jeg er gift.

Bruker de også kunstige gresskar i USA? Jeg pleier kjøpe ca 4 stk, og det syns min mann er nok irriterende.

Jeg ber han kjøpe ett, så kjøper jeg to, så kjøper jeg ett til.

outdoor-Hallowen-decorating-ideas-35-554

Fatter bare ikke hva som er morsomt med et utkledt skjelett :-D

Nicklusheletida

Hei!

outdoor-Hallowen-decorating-ideas-73-554

Hjelpe meg, skal du begynne med masse innkjøp i år også ?  :o   Jeg husker innleggene dine fra i fjor og tenker at du må da ha en mengde  med utstyr og mye mer enn de aller fleste som du også kan bruke i år ? :)

Kan du ikke bruke små glass til de lyktene? Syltetøyglass hvis du har, og vanlige små drikkeglass, med telys i? Å kjøpe 30 av noe blir dyrt, uansett hvor billig hver enkelt er. Kanskje du har en del billige telysestaker/glass fra før, blant julepynt og sånt? Du kan klistre papir/klistremerker/alluminiumsfolie på glassene for å få litt struktur og mønster på dem. Det er sikkert gøy for barna å hjelpe til med (å lime på glassene).

Sjekk ut all pynten du kjøpte i fjor, er det ikke noe der du kan bruke om igjen?

(Jeg pynter ikke til Halloween, men når det gjelder julepynt, er litt av gleden å bruke det samme hvert år, for meg) .

Hei!

Skjønner du synes det er moro med halloween, men kan det være nødvendig å handle så mye? Jeg husker også du skrev om gravstøtter, spøkelser og diverse i fjor, og du kan jo ikke holde på slik hvert år. Sier som Nickløs: Hjelpe meg!

Når det gjelder lykter har de gjerne noen ganske billige gresskar-lykter på Nille før Halloween, tror de koster 50-60 kroner stykket. Men om man skal ha 30 stykker blir det jo en hel liten formue, for ikke å snake om at man skal ha lagringsplass til alt sammen.  Ville heller gått for syltetøyglass o.l. med oransje silkepapir klistret på, evt. malte.

Annonse

Hjelpe meg, skal du begynne med masse innkjøp i år også ?  :o   Jeg husker innleggene dine fra i fjor og tenker at du må da ha en mengde  med utstyr og mye mer enn de aller fleste som du også kan bruke i år ? :)

Hei!

Jeg skriver jo jeg skal lage spøkelsene selv!

Av lakener og ballonger og pinner...

Jeg trenger lanterner og jeg samler på Halloween pynt, i egne esker akkurat som jule og påskepynt, jeg bruker det hvert år.

Vanlig hermetikkbokser blir kjempefine lykter, når du banker hull i dem. Du har neppe så mange som 30 brukte hermetikkbokser liggende, men jeg tenker en slik sti blir stilig om lyktene er forskjellige også.

Tell også opp hvor mange små lommelykter/diodelykter/hodelykter/sykkellykter/lekelys dere har i huset, og lag papirlykter til dem. Da har du kanskje 5- 10 stykk der?

Kan du ikke bruke små glass til de lyktene? Syltetøyglass hvis du har, og vanlige små drikkeglass, med telys i? Å kjøpe 30 av noe blir dyrt, uansett hvor billig hver enkelt er. Kanskje du har en del billige telysestaker/glass fra før, blant julepynt og sånt? Du kan klistre papir/klistremerker/alluminiumsfolie på glassene for å få litt struktur og mønster på dem. Det er sikkert gøy for barna å hjelpe til med (å lime på glassene).

Sjekk ut all pynten du kjøpte i fjor, er det ikke noe der du kan bruke om igjen?

(Jeg pynter ikke til Halloween, men når det gjelder julepynt, er litt av gleden å bruke det samme hvert år, for meg) .

Hei!

Vi bruker all pynt fra årene før, jeg har egne kasser som det står påske, jul, fastetid, halloween på.

Men takk for tipset. Men det må jo ikke regne inni dem? Da må jeg ha en type lokk, dekke med noe?

Men jeg kunne jo laget møster med papir eller maling utenpå glassene så man fikk sånn fint mønster.

Huff jeg er så dårlig på å finne på ting. Men takk for tips, fint om jeg kunne bruke norgesglass jeg har mange.

Nicklusheletida

Hei!

Jeg skriver jo jeg skal lage spøkelsene selv!

Av lakener og ballonger og pinner...

Jeg trenger lanterner og jeg samler på Halloween pynt, i egne esker akkurat som jule og påskepynt, jeg bruker det hvert år.

Ja ja, kos deg du :) Vi er forskjellige. Alt jeg har/hadde er et bittelite gresskar, kjøpt på Nille for flere år siden. Det ligger nå i kjelleren hos x-en. Tviler på at han gidder sette den frem :)

Vanlig hermetikkbokser blir kjempefine lykter, når du banker hull i dem. Du har neppe så mange som 30 brukte hermetikkbokser liggende, men jeg tenker en slik sti blir stilig om lyktene er forskjellige også.

Tell også opp hvor mange små lommelykter/diodelykter/hodelykter/sykkellykter/lekelys dere har i huset, og lag papirlykter til dem. Da har du kanskje 5- 10 stykk der?

Hei!

Hm takk:-)

Hermetikkbokser? Men det er jo bilder på dem? Skal jeg legge dem i varmt vann og få av dette?

Men lyset kommer jo ikke igjennom metall? Jeg tror jeg bruker norgesglass, det var en god ide, jeg

kan så lage mønster i papir og ha utenpå:-)

Tusen takk for gode og billige tips:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...