Gå til innhold

hull i hjernen


miakami

Anbefalte innlegg

etter den maniske episoden med psykose i fjor, så har jeg ikke blitt bra i hjerne. Det føles som jeg har to hull i hjernen på hver side, ved tinningen, som ikke lukker seg. Det er ganske ubegagelig og gjør at jeg ikke tåler stress. Det minste lille stress. Som om noen spørr om å komme på besøk eller folk vil chatte med meg på facebook. Vil det gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok ikke hull i hjernen :-)

 

Egentlig usikker på hva du mener med dette, kjennes det sånn når du tar på det eller føles det bare som om noe "renner ut" på sidene?

 

Forverrer denne følelsen seg når du er stresset? Kan det være muskelspenninger eller lignende tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter den maniske episoden med psykose i fjor, så har jeg ikke blitt bra i hjerne. Det føles som jeg har to hull i hjernen på hver side, ved tinningen, som ikke lukker seg. Det er ganske ubegagelig og gjør at jeg ikke tåler stress. Det minste lille stress. Som om noen spørr om å komme på besøk eller folk vil chatte med meg på facebook. Vil det gå over?

Tar du medisiner? Det kan hjelpe på. Ellers blir jeg også fort sliten, et besøk er nok. Kanskje det finnes en måte å lære seg å tåle mer? Men den måten vet jeg ikke hva er, kanskje en må utsette seg for mer for å tåle mer? Kanskje det vil gå over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke hull i hjernen :-)

 

Egentlig usikker på hva du mener med dette, kjennes det sånn når du tar på det eller føles det bare som om noe "renner ut" på sidene?

 

Forverrer denne følelsen seg når du er stresset? Kan det være muskelspenninger eller lignende tror du?

 

ja det har føltes som om noe renner ut!! har du også opplevd dette???

det kjennes ikke ut som det renner ut akkurat nå, bare hull. ah kanskje det er muskelspenninger? det har jeg ikke tenkt på før....for jeg sliter mye med hjernen og da tror jeg at det har med den å gjøre...som en senskade etter psykosen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har føltes som om noe renner ut!! har du også opplevd dette???

det kjennes ikke ut som det renner ut akkurat nå, bare hull. ah kanskje det er muskelspenninger? det har jeg ikke tenkt på før....for jeg sliter mye med hjernen og da tror jeg at det har med den å gjøre...som en senskade etter psykosen....

 

Vi har noen blodårer i tinningen som kan skape en del underlige fornemmelser, særlig under stress når blodtrykket er litt høyere. Enten det, eller at man har muskelspenninger, vi har noen ganske store muskelfester i dette området som kan bli ømme og skape ubehag av ymse slag.

 

Kanskje dette bare er "psykosomatisk" i så måte, og forsterker seg når du har fokus på det?

 

Kan i alle fall berolige deg med at hjernen din ikke renner ut. For det første er den i fast form, for det andre ville nok det gitt adskillig mer dramatiske symptomer (hvis du hadde et hull i hodet, altså).

 

Men du kan jo nevne det for legen din neste gang du er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du medisiner? Det kan hjelpe på. Ellers blir jeg også fort sliten, et besøk er nok. Kanskje det finnes en måte å lære seg å tåle mer? Men den måten vet jeg ikke hva er, kanskje en må utsette seg for mer for å tåle mer? Kanskje det vil gå over :)

litium and abilify.... 15 mg abilify hjelper bedre på men tåler ikke den dosen så må klare meg med 10 =( så da har jeg ikke fullgod virkning.... dessverre.... kanskje jeg burde begynne med cisordinol depot igjen...men da var alt så kjedelig...og lårene ble for tunge til at det gikk an å bøye seg så jeg fikk ikke danset....men jeg var tynnere enn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litium and abilify.... 15 mg abilify hjelper bedre på men tåler ikke den dosen så må klare meg med 10 =( så da har jeg ikke fullgod virkning.... dessverre.... kanskje jeg burde begynne med cisordinol depot igjen...men da var alt så kjedelig...og lårene ble for tunge til at det gikk an å bøye seg så jeg fikk ikke danset....men jeg var tynnere enn nå!

Håper du og legen finner en løsning på dette, kanskje du kan prøve noe annet? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Man får ikke uthulninger i hjernen av psykose.

 

Du lager en kobling mellom at du ikke tåler stress og at det er noe fysisk galt med hjernen din, men forestillingen om at hjernen din er hul og at noe renner ut av den er en vrangforestilling. Du bør sammen med behandleren din fokusere på den lave stresstoleransen din og hvordan du kan bedre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...