Gå til innhold

Kvinner står foran i heisen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I følge denne (tullete) DN-artikkelen står kvinner typisk foran i heisen, mens "menn med makt " stiller seg bakerst.

Da vet vi hva vi har å gjøre på neste heistur jenter. Trekk bakover.

http://www.dn.no/talent/article2700048.ece

Hei!

Virker merkelig?.

Min fysikkforeleser holdt jeg døren opp for og han gikk inn uten en takk

Jeg tror det har lite med kjønn å gjøre, mer med holdning.

Jeg pleier bukke lett hvis noen holder opp døren for meg, det er en høflighetsgest man bør ha i vår kultur .

Dette har jeg ingen tro på.

Selv kan jeg stå "overalt" i heisen, det er vel ganske tilfeldig hvor jeg havner, selv om jeg nok liker meg bedre langs veggene enn i midten. Og er heisen veldig full liker jeg ikke å bli klemt mot bakveggen (har litt klaustrofobi).

I følge denne (tullete) DN-artikkelen står kvinner typisk foran i heisen, mens "menn med makt " stiller seg bakerst.

Da vet vi hva vi har å gjøre på neste heistur jenter. Trekk bakover.

http://www.dn.no/talent/article2700048.ece

De som står bakerst, er vanligvis de som har gått inn først. Det er typisk ledere og menn med makt at de handler først og går inn først. Kvinner går inn til slutt. De snur seg gjerne og gjør seg klar til å gå ut igjen straks. Da ser de heller ikke evnetulle siklende menn bak dem.

En historie fra en heis i et land langt vekk. To norske karer går inn i heisen og går bakerst. Så kommer det inn ei dame og stiller seg ved døren og snur seg for å være klar til å gå ut igjen. Heisdøren lukkes og heien beveger seg oppover. Da hvisker den en fyren til den andre: "Pst, du hu der var jammen litt av et støkke!" Den andre fyren svarte: "Jepp, helt enig!" Så stoppet heisen. I det dama går ut, sier hun med et stort smil på norsk: "Mange takk karer!"

Anonymous poster hash: 886cc...9f9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...