Gå til innhold

Forvaltningen. oppgaver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var ikke noe lite spørsmål, har ikke ungdommen noen lærebok? Man har jo kommuneforvaltningen og statsforvaltningen. Masse offentlige oppgaver som helsevesen, trygdevesen og sosiale oppgaver, kirken, direktorater, samferdsel... Underlagt departementene.

Hjelper ungdommen med lekser men klarer jo sannelig ikke dette selv. Hva er forvaltningens viktigste oppgaver (ikke saksbehandlingen men hovedoppgavene, 3 stk).

Forvaltningesapparatet iverksetter de politiske målsettingene Stortinget vedtar, både på statlig og kommunalt nivå. Hovedoppgavene er knyttet til dømmende virksomhet, offentlig myndighetsutøvelse og formell lovgiving. Gidder ikke google nå, men gjetter at du finner mer om dette på www.regjeringen.no :)

Det var ikke noe lite spørsmål, har ikke ungdommen noen lærebok? Man har jo kommuneforvaltningen og statsforvaltningen. Masse offentlige oppgaver som helsevesen, trygdevesen og sosiale oppgaver, kirken, direktorater, samferdsel... Underlagt departementene.

Alt dette er helt ok, jeg vet hva forvaltning er og hva de driver med :-) Men jeg spurte etter de 3 viktigste hovedoppgavene, ikkje alt hva forvaltningen driver med.

Anonymous poster hash: b3bfc...174

Forvaltningesapparatet iverksetter de politiske målsettingene Stortinget vedtar, både på statlig og kommunalt nivå. Hovedoppgavene er knyttet til dømmende virksomhet, offentlig myndighetsutøvelse og formell lovgiving. Gidder ikke google nå, men gjetter at du finner mer om dette på www.regjeringen.no :)

Akkurat det jeg var ute etter! Takk :0)

Anonymous poster hash: b3bfc...174

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...