Gå til innhold

NAV og ufør, fyller ikke kravet !!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legen min har sendt inn legeerklæring til NAV om at jeg bør få ufør.

Det fikk jeg i sag beskjed om at NAV ikke var enige i, de har hatt møte om mitt tilfelle i dag.. Mulig jeg kunne få forlengelseav aap 3 mnd, og søke jobb, men det ve ikke noe vits i og søke ufør.

Hva gjør jeg nå? Jeg er så dårlig at jeg ikke ser noe som helst mulighet for jobb!

Er temmelig fortvilet nå... Jeg har det man kaller fibromyalgi/ kroniske muskelsmerterog kronisk hodepine. Det brenner i nakke, skuldre, rygg og hofter i tillegg til kraftig hodepine hver dag!

Huff, hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: e34e3...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stått på aap i snart 4 år.

Har gått til dps, fysio og har prøvd meg i arbeidstrening de siste 1,5 årene.

Har jobbet som vikar og har i perioder jobbet mer enn andre...

Dette fungerer veldig dårlig, og jeg blir veldig mye dårligere de dagene jeg jobber.

Anonymous poster hash: e34e3...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått på aap i snart 4 år.

Har gått til dps, fysio og har prøvd meg i arbeidstrening de siste 1,5 årene.

Har jobbet som vikar og har i perioder jobbet mer enn andre...

Dette fungerer veldig dårlig, og jeg blir veldig mye dårligere de dagene jeg jobber.

Anonymous poster hash: e34e3...72e

 

Du blir vel ikke dårlig nok da i følge NAV. Kanskje du kan jobbe 50%?

Anonymous poster hash: ca333...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge NAV ja, og det er sykt provoserende!!

De har snakket med meg to ganger på disse årene... Mens fastlegen som jeg går til jevnlig på eget initiativ skrev denne erklæringen, han skal de ikke høre på!! Hva er poenget med fastlegens uttalelser da, når de ikke betyr noe... Har ikke sjans til og jobbe 50% , kanskje 30% noen uker eller måneder innimellom, men er så tilbake til 100% off en god stund... Ingen jobb som funker slik. Og jeg kan jo ikke leve uten lønn:-((

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå...

De vil ha møte med meg om 1 uke, for og drøfte videre... Men eg det noe som helst håp om at de snur? Eller er det stort sett slik at sagt er sagt i disse sakene?

Jeg kan ikke engasjere advokater ol, det har jeg ikke råd til, heller ikke ork...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge NAV ja, og det er sykt provoserende!!

De har snakket med meg to ganger på disse årene... Mens fastlegen som jeg går til jevnlig på eget initiativ skrev denne erklæringen, han skal de ikke høre på!! Hva er poenget med fastlegens uttalelser da, når de ikke betyr noe... Har ikke sjans til og jobbe 50% , kanskje 30% noen uker eller måneder innimellom, men er så tilbake til 100% off en god stund... Ingen jobb som funker slik. Og jeg kan jo ikke leve uten lønn:-((

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå...

De vil ha møte med meg om 1 uke, for og drøfte videre... Men eg det noe som helst håp om at de snur? 

 

Du må ikke gi opp så lett. Hva med en uttalelse/erklæring fra en spesialist i tillegg til fastlegen? Og du har bare snakket med nav to ganger på 4 år??? Det høres veldig rart ut.

Anonymous poster hash: ca333...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske og ha snakket med de flere ganger... Det er slett oppfølging!

Har vært hos arbeidspsykolog via NAV og, og da ble vi enige om og prøve vikarjobb i liten skala, noe som jo ikke funker særlig bra!

Blir ikke så lett og gi seg, må jo ha inntekt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det...

Akkurat som jeg VIL dette, i en alder av 35 år, skulle mye heller jobbet og tjent dobbelt og fått pensjonspoeng... Life sucks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske og ha snakket med de flere ganger... Det er slett oppfølging!

Har vært hos arbeidspsykolog via NAV og, og da ble vi enige om og prøve vikarjobb i liten skala, noe som jo ikke funker særlig bra!

Blir ikke så lett og gi seg, må jo ha inntekt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det...

Akkurat som jeg VIL dette, i en alder av 35 år, skulle mye heller jobbet og tjent dobbelt og fått pensjonspoeng... Life sucks!

 

Her tror jeg det mangler endel fakta? Hvis en vikarjobb i liten skala ikke fungerte i det hele tatt forstår jeg ikke hvordan nav kan komme til denne konklusjonen.

 

Men dette kan sikkert Angustia svare bedre på...

Anonymous poster hash: ca333...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg ble veldig overrasket selv... Hvordan de kunne komme til den konklusjonen!

Spent på og høre hele grunnen deres når jeg skal på møte om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke med erklæring fra fastlegen nei. Du må ha spesialister som støtter deg. Har du ikke vært utredet hos spesialist for de kroniske smertene dine? Helt enig i at du har fått dårlig oppfølging!
 

 



Anonymous poster hash: 13bc1...03b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hadde arbeidstrening må vel de har skrevet en rapport og vurdert din arbeidsevne? Noen hadde vel ansvaret for å følge deg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg ble veldig overrasket selv... Hvordan de kunne komme til den konklusjonen!

Spent på og høre hele grunnen deres når jeg skal på møte om en uke.

 

Rart du ikke fikk en begrunnelse sammed med avslaget?

Anonymous poster hash: ca333...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette hørtes rart ut! Jeg har hatt FM i to år nå,vært på et avklaringskurs,som jeg ikke greide å gjennomføre :( 

 Jeg har i tillegg psykisk lidelse,har dokumenter fra fastlege,spesialister,fysioterapi,psykologer, ja u name it. !!!!

Jeg fikk innvilget uføretrygd i september,men har ikke sett noe til utbetalingene enda da,står fortsatt på AAP imens jeg venter.

 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke du har fått innvilget også  :wacko: nei ikke gi deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...