br123vn Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Pga ekstrem søvnmangel ble jeg nylig innlagt, først og fremst for å få snudd søvnmønsteret med medikamenter de ikke vil gi meg hjemme. Dette har blitt gjort av og til, med bra effekt. Denne gangen møtte jeg en ny lege, som etter å ha snakket med meg i ca fem sekunder foreslår å endre medisinene mine. Jeg har blitt fulgt opp av samme lege i over to år, men hun var dessverre ikke der akkurat den uka. Fra å være så langt nede som man kan komme satt hun meg på Wellbutrin og Lamictal, og alt snudde. Selvsagt også med anne hjelp ( bla. ECT). Denne nye legen mente at doseringen av Wellbutrin var for høy, og at det var bivirkninger som gjorde meg søvnløs. Jeg var skeptisk til å endre, og syns det virker rart at slike bivirkninger skal dukke opp et halvt år etter økning av dosen. Han ville at jeg skulle seponere Wellbutrin og starte opp med Sarotex. Søvnforstyrrelser (og økt depresjon/suicidalfare) er jo bivirkninger som står oppramset på de fleste antidepressiva har jeg inntrykk av. Er det noen med erfaringer med denne tbl? Jeg er sååå redd for å havne enda lengre ned igjen enn der jeg befinner meg nå. jeg ser at ting går i feil retning, mye pga søvnen. Men jeg er redd for endring på noe som jeg har følt har fungert. Og vet ikkke hva jeg skal gjøre. For sikkerhetsskyld ble denne legen irritert over at jeg var skeptisk og redd, og det endte med at jeg skrev meg ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg forstår din reaksjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.