Gå til innhold

Har ikke tid til datteren. Hva nå ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Vel, fikk nettopp et melding i fra han om at han vil si i fra seg kontakten annenhver helg, fordi han orket ikke ta ansvar for henne mer, når alt ble så vanskelig.

 

(vanskelig = vanskelig å skaffe barnevakt)

 

Ja ja. Da får det blir slik da. Da får det bli ny mekling for å få det ned på papiret.

Det er kanskje det beste, tross alt. Da vet du hva du har å forholde deg til, og jenta slipper å føle seg i veien når det er pappahelg. Kanskje han med tiden kan ta seg sammen såpass at han investerer litt tid i henne nå og da? Spør du meg er det mye bedre for barnet enn halvhjertet og ufrivillig(for faren) fast samvær. Håper du orker å ta tak i det så snart som mulig, for jentas skyld. Herregud, for en egoist av en mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicklusheletida

    16

  • Kayia

    12

  • frosken

    10

  • Høstløv

    7

Mest aktive i denne tråden

Vel, fikk nettopp et melding i fra han om at han vil si i fra seg kontakten annenhver helg, fordi han orket ikke ta ansvar for henne mer, når alt ble så vanskelig.

(vanskelig = vanskelig å skaffe barnevakt)

Ja ja. Da får det blir slik da. Da får det bli ny mekling for å få det ned på papiret.

Why am I not surprised... Så leit for datteren din. :(

Gjør som frosken sier,få det skriftlig, så trenger du ikke ny meklingsattest. Men du må sørge for å gjøre noe ift bidraget etterhvert. Husk å få det skriftlig fra hvilken dato dette gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny situasjon:

 

Datteren spurte med på mandag: Hun :Pappa skal reise bort i helga. Kan jeg være hos mormor og morfar? Jeg : Vi skal til mormor og morfar helga etter, men du kan sikkert være hos farmor.

Hun : Ja, men farmor har hatt meg så mye i det siste og jeg vil heller være hos mormor og morfar.

Jeg blir svar skyldig og sier jeg skal tenke på det. Egentlig vil jeg ikke at han skal begynne å bruke mine foreldre også, bare fordi han ikke gidder å passe henne selv.

 

Han ringer meg i dag og sier : - Du ang. helga så sier "Trine" at hun vil være hos morgen og faren din.

 

(Det er ikke det hun egentlig vil. Hun vil være hos faren sin, men føler seg presset inn i et hjørne. Såpass godt kjenner jeg henne)

 

Jeg svarte følgende: - Ikke bland meg inn i hva du gjør i helga. Det er ikke min sak!

 

Dermed hevet han stemmen i sinne og skreik til meg så høyt bare han kan gjøre. Jeg la dermed på røret. Jeg sitter tross alt på jobb og kan ikke snakke med en mann som sitter og gauler til meg.

 

Sukk og sukk og dobbeltsukk. Jeg er sååååå lei av dette. Jeg VIL IKKE innvolveres, men det blir det samme søren.

 

For datteren min sin del, burde jeg bare ha sagt at hun kan være hos meg, men jeg har viktige planer i helga som hun ikke kan delta på.

 

Å, jeg vet dere ikke kan hjelpe meg med dette, men må få ut litt frustrasjoner.

Det er ikke deg det er mest synd på her, men datteren din som vil føle at ingen vil ha henne. Jeg forstå godt din frustrasjon og har ingen råd hva du skal gjøre med faren til jenta. Men jeg håper du gjør det du kan for at datteren din ikke skal føle at hun er i vegen. Når faren svikter så må hun likevel få føle at moren vil ha henne, selv om hun egentlig hadde andre planer. Jeg ville foreldrene dine eller andre muligheter. Hvis det ikke løste seg ville jeg lagt bort planene uten at hun skal føle at du ofrer deg.

Men skriv på dol og få ut frustrasjonen. Jeg forstår deg. Bare ikke la datteren din få merke det. Ingenting er verre enn å føle at ingen vil ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fikk nettopp et melding i fra han om at han vil si i fra seg kontakten annenhver helg, fordi han orket ikke ta ansvar for henne mer, når alt ble så vanskelig.

 

(vanskelig = vanskelig å skaffe barnevakt)

 

Ja ja. Da får det blir slik da. Da får det bli ny mekling for å få det ned på papiret.

OMG!! At det går an? Jeg får lyst til å si til han at det er et valg han ikke kan ta. Han har barn, og de skal være pri 1 uansett?! Spør om han har lyst til å være en sånn ekkel egofyr som ikke tar ansvar for barna sine? Stakkars jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser tråden med tristhet og interesse i skjønn forening og prøver å tenke på hva som ev blir endret av rådene når det gjelder eldre barn.. Huff..

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fikk nettopp et melding i fra han om at han vil si i fra seg kontakten annenhver helg, fordi han orket ikke ta ansvar for henne mer, når alt ble så vanskelig.

 

(vanskelig = vanskelig å skaffe barnevakt)

 

Ja ja. Da får det blir slik da. Da får det bli ny mekling for å få det ned på papiret.

Høres ut som en skikkelig drittsekk.

Anonymous poster hash: fca8c...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser tråden med tristhet og interesse i skjønn forening og prøver å tenke på hva som ev blir endret av rådene når det gjelder eldre barn.. 

 

:(

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Du trenger ikke egentlig noen mekling for å få det ned på papiret. Send ham en mail hvor du bekrefter hva han nettopp har sagt og at du velger å forholde deg til det og overta ansvaret hver helg.

Nå har han ombestemt seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han ombestemt seg igjen.

 

Ikke overraskende. Jeg holdt på å skrive en kommentar i går om at han kom til å gjøre det.

 

Jeg tror ikke at han kommer til å forholde seg annerledes til jenta nå enn da dere bodde sammen. Jeg forestiller meg at han så avgjort bryr seg om sine barn - på sin ganske egosentriske måte. Han er ikke vant til å måtte gi avkall på egne behov av hensyn til familien, det er det du som har holdt på med. Men jeg tror han tilfører sine barn også noe positivt, men at han er et mareritt for deg å forholde seg til.

 

Kan det være et alternativ å foreslå at han tar ansvar for kun en helg pr måned, men at det da til gjengjeld ikke er rom for avlysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han ombestemt seg igjen.

Et helt vanlig forløp hos dere med andre ord. Forvent at det også blir sånn om ikke lenge. Som høstløv sa i går, hvorfor skal du greie å "oppdra" denne mannen nå, når du ikke greide det alle de årene dere var gift?

 

Jeg håper du har bestilt time hos mekling og lagret sms'en fra i går der han frasa seg ansvaret fordi "alt (dvs å ta konsekvensen av å ha samvær annenhver helg) ble så vanskelig". Håper du benytter anledningen til å endre på avtalen. Kanskje er det bedre at han kun har stikke-innom-etter-skoletid- samvær? Jeg syns det høres ut som dette fungerer best både for han og jenta. Kanskje kan du også lufte om farmor skal administrere fars helger, om han insisterer på å opprettholde dem? Jeg kjenner et tilfelle dette ble gjennomført, og fungerte langt bedre for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ikke overraskende. Jeg holdt på å skrive en kommentar i går om at han kom til å gjøre det.

 

Jeg tror ikke at han kommer til å forholde seg annerledes til jenta nå enn da dere bodde sammen. Jeg forestiller meg at han så avgjort bryr seg om sine barn - på sin ganske egosentriske måte. Han er ikke vant til å måtte gi avkall på egne behov av hensyn til familien, det er det du som har holdt på med. Men jeg tror han tilfører sine barn også noe positivt, men at han er et mareritt for deg å forholde seg til.

 

Kan det være et alternativ å foreslå at han tar ansvar for kun en helg pr måned, men at det da til gjengjeld ikke er rom for avlysninger?

Han har ordnet seg for helga nå. Datteren skal være hos ei venninne fra fredag til lørdag og ei tante henter henne på lørdag og hun blir der fra lørdag til søndag. Jeg tenker: Søren også !, hun skulle nå bare ha fått vært hos meg. Får så vondt av henne. Jeg har jo vært ganske konsekvent overfor han nå og tenkt at hvis jeg begynner å ta over, vil han tenke at slik kan det være hver gang. Gir du han lillefingeren, tar han hele hånden. Så formålet med å være så konsekvent er å lære han til å forstå at han må ta ansvar selv i sine helger. Men jeg tror ikke jeg greier å utsette datteren for dette stort lenger. Jeg tror jeg bare må ta over for han hver gang han trenger det. Det viktigste er tross alt henne oppi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Et helt vanlig forløp hos dere med andre ord. Forvent at det også blir sånn om ikke lenge. Som høstløv sa i går, hvorfor skal du greie å "oppdra" denne mannen nå, når du ikke greide det alle de årene dere var gift?

 

Jeg håper du har bestilt time hos mekling og lagret sms'en fra i går der han frasa seg ansvaret fordi "alt (dvs å ta konsekvensen av å ha samvær annenhver helg) ble så vanskelig". Håper du benytter anledningen til å endre på avtalen. Kanskje er det bedre at han kun har stikke-innom-etter-skoletid- samvær? Jeg syns det høres ut som dette fungerer best både for han og jenta. Kanskje kan du også lufte om farmor skal administrere fars helger, om han insisterer på å opprettholde dem? Jeg kjenner et tilfelle dette ble gjennomført, og fungerte langt bedre for alle parter.

Nei, jeg greier ikke det. Se hva jeg skrev til Frosken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han ombestemt seg igjen.

 

OMG for en dott! Men det visste vi jo fra før....

 

Synes bl.a. Kayia, flyfly og Frosken har gode råd, så jeg sier bare *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ordnet seg for helga nå. Datteren skal være hos ei venninne fra fredag til lørdag og ei tante henter henne på lørdag og hun blir der fra lørdag til søndag. Jeg tenker: Søren også !, hun skulle nå bare ha fått vært hos meg. Får så vondt av henne. Jeg har jo vært ganske konsekvent overfor han nå og tenkt at hvis jeg begynner å ta over, vil han tenke at slik kan det være hver gang. Gir du han lillefingeren, tar han hele hånden. Så formålet med å være så konsekvent er å lære han til å forstå at han må ta ansvar selv i sine helger. Men jeg tror ikke jeg greier å utsette datteren for dette stort lenger. Jeg tror jeg bare må ta over for han hver gang han trenger det. Det viktigste er tross alt henne oppi dette.

Jeg synes veldig synd på datteren din, hun må virkelig føle seg som en kasteball mellom foreldre og ulike familiemedlemmer.

Venninneovernatting er som oftest artig, når barna selv har ordnet med det.

Jeg synes som deg at du bør ha hjemmet ditt stående åpent for datteren din hver helg.

Endret av Høstløv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veldig synd på datteren din, hun må virkelig føle seg som en kasteball mellom foreldre og ulike familiemedlemmer.

Venninneovernatting er som oftest artig, når barna selv har ordnet med det.

Jeg synes som deg at du bør ha hjemmet ditt stående åpent for datteren din hver helg.

 

Ikke enig i dine antydninger om at Nickløs ikke har stilt opp overfor datteren, men jeg lurer også på om ikke det beste er at hun i en periode stiller hjemmet åpent for datteren også de helgene "Trine" er fars ansvar. Fastholde overfor far at all kommunikasjon skal skje mellom dem og skriftlig. Og passe på å loggføre alle helger, slik at hun senere kan vise til hans manglende oppfølging, om reforhandling blir aktuelt.  

 

Synd for Nickløs å dermed miste frihelger, men forhåpentlig er det forbigående, og hun får heller satse på sosialet liv utenom familien på tirsdagene, eller andre dager far evt  "bytter bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ordnet seg for helga nå. Datteren skal være hos ei venninne fra fredag til lørdag og ei tante henter henne på lørdag og hun blir der fra lørdag til søndag. Jeg tenker: Søren også !, hun skulle nå bare ha fått vært hos meg. Får så vondt av henne. Jeg har jo vært ganske konsekvent overfor han nå og tenkt at hvis jeg begynner å ta over, vil han tenke at slik kan det være hver gang. Gir du han lillefingeren, tar han hele hånden. Så formålet med å være så konsekvent er å lære han til å forstå at han må ta ansvar selv i sine helger. Men jeg tror ikke jeg greier å utsette datteren for dette stort lenger. Jeg tror jeg bare må ta over for han hver gang han trenger det. Det viktigste er tross alt henne oppi dette.

Jeg tror du velger best ved å la henne være hjemme (om det er det hun helst vil)  hver gang han roter det til. Det er veldig ugreit at han organiserer barnevakt til henne som om hun var en liten unge uten selvstendige synpunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i dine antydninger om at Nickløs ikke har stilt opp overfor datteren, men jeg lurer også på om ikke det beste er at hun i en periode stiller hjemmet åpent for datteren også de helgene "Trine" er fars ansvar. Fastholde overfor far at all kommunikasjon skal skje mellom dem og skriftlig. Og passe på å loggføre alle helger, slik at hun senere kan vise til hans manglende oppfølging, om reforhandling blir aktuelt.  

 

Synd for Nickløs å dermed miste frihelger, men forhåpentlig er det forbigående, og hun får heller satse på sosialet liv utenom familien på tirsdagene, eller andre dager far evt  "bytter bort".

 

Niesen min sier at det verste ved at foreldrene skilte lag var at hun ble et helgebarn som måtte flytte mellom far til mor hver helg.

Niesen min var 15 år da skilsmissen var et faktum.

Foreldrene bestemte at hun skulle bo hos moren og ha vanlig samvær med faren, men hun ønsket ikke å flytte med moren til nytt bosted og ble boende hos faren.

 

Det er bl.a. derfor jeg tar til orde for at i hvert fall et av hjemmene bør være åpent for barnet til enhver tid, slik at hun ikke føler seg som en uønsket pakke som blir sendt hit og dit etter foreldrenes forgodtbefinnende.

Endret av Høstløv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min sier at det verste ved at foreldrene skilte lag var at hun ble et helgebarn som måtte flytte fra far til mor hver helg.

Niesen min var 15 år da skilsmissen var et faktum.

Det er bl.a. derfor jeg tar til orde for at i hvert fall et av hjemmene bør være åpent for barnet til enhver tid, slik at hun ikke føler seg som en uønsket pakke som blir sendes hit og dit etter foreldrenes forgodtbefinnende.

 

Har også hørt slike historier, men også historier der det har fungert fint, og barna har likt å bo annenhver uke hos hver (har hørt historien fra barna, som nå er unge voksne). Felles for de vellykkede tilfellene, uansett samværsordning, er vel at barna har følt seg velkomne i begge hjem, selv om utgangspunktet kanskje er rigide avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...