Gå til innhold

Fluanxol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk Fluanxol 0.5 mg x 1 eller x 2 av legen, og jeg syns at den hjelper godt på angsten. Kjenner ingen angst siden jeg begynte å ta det, for 1 uke siden.

Hadde vært fint å kunne bruke Fluanxol som langtidsbehandling, men jeg er redd for å få dette syndromet, Tardive Dyskinesia.

Leser om at selv lave doser i kort tid ikke utelukker faren for TD.

 

Men hva mener de med lave doser? 0.5 mg, 1 mg, 2 mg, 3 mg?

Altså er det stor, avgjørende forskjell alt etter om det er f.eks 0.5 mg eller 3 mg?

 

Er det å ta 0.5 mg Fluanxol x 1 eller x 2 som å spille russisk rullett med tanke på TD?

 

Og hvis man skulle være uheldig å få symptomer på TD,  kan det å slutte med medisinen ved tidlige symptomer, reversere utviklingen?

 

Jeg lurer liksom på om de som får TD, kan ha fått det fordi de har gått med symptomer i lang tid og ikke vært klar over det, og til slutt utviklet ikke-reverserbar TD. Eller om det rett og slett oppstår og utvikler seg ganske raskt, og at en selv ikke kan gjøre noe til eller fra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 36a49...5b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ingen godkjente medisiner som er "russisk rulett".

 

Legen har jo gitt deg preparatet for at gevinst oppveier eventuelle bivirkninger. Dosen AP som brukes mot angst/depresjon/tvang/etc. er jo gjerne lavere enn den som brukes mot psykose.

 

Foreslår at du nyter det faktum at du er angstfri, og heller har fokus på det, enn å lese deg opp på bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Foreslår at du nyter det faktum at du er angstfri, og heller har fokus på det, enn å lese deg opp på bivirkninger?"

 

Jada :) Nå kjenner jeg at jeg har det så bra, som ikke jeg har hatt det på årevis, selv på 0.5 mg per dag, at nå blåser jeg i å lese meg redd på bivirkninger.

Var vel i begynnelsen at angsten fortsatt hadde tak på meg, og derfor denne frykten for hva som i verste fall kan gå galt med katastrofale bivirkninger og sånn.

Litt av angstens natur det.

Men utrolig deilig å gå fra masse angst, ikke ville gå på butikken og sånn, til å bare de siste dagene ha deltatt på "alt" som er, uten en eneste nerve hehe :)



Anonymous poster hash: 36a49...5b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...