Gå til innhold

Lungebetennelse, astma og krupp

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Takker for svar jeg har fått her på tidligere innlegg. Min lille sønn er nå 19 mnd, og har en tøff periode nå. Det startet med at vi rundet september.

Har nå gått helt over til forstøver.

Vi har hatt en evig saus av astma, krupp (uten anfall) og nå lungebetennelse. Fikk 7- dagers kur med Erymax, etter at lungerøntgen viste fortettninger på venstre lunge. Han ble ikke bedre, og barnelegen ble kontaktet på ny.

Ny lungerøntgen med samme fortettninger på venstre lunge, og nå også på høyre lunge. Har nå fått 10 dagers kur med imacillin.

Jeg lurer på om det ikke er lurt å ta et lungerøntgen til etter endt kur, slik at en er sikker på at alt er borte? Eller kan det være skadelig å ta for mange røntgen på så kort tid.

Jeg håper så på at vi skal få en nogenlunde stille periode snart, det trenger hele familien.

Han har sovet 6 hele netter siden han ble født.

Det skal bli foretatt en immunoligi av ham nå i desember, siden han stadig få disse nedre luftveisinfeksjonene.

Immunoligi er det for å se hvordan immunforsvaret hans er?

Det er også nevt et opphold på Voksentoppen.

Må ellers få nevne at han er en kjempeglad gutt med et strålende humør, og en skikkelig turbo.

Vi lagde forresten en ganske morsom julesang hos oss en kveld, med Pulmicort og ventolin, Singulair og zyrtek. Vil ikke gjenta den her, men vi lo godt ihvertfall.

Ønsker alle en Sykdomsfri og fredelig advent og juletid.

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39516-lungebetennelse-astma-og-krupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten... Og stakkars dere - for jeg vet at det er forferdelig slitsomt for dere alle dette...

Ikke bekymre dere for røntgen, det skal ganske utrolig mye til før det er snakk om at det er skadelig. Synes dere skal forlange en kontrollrøntgen jeg, sånn for sikkerhets skyld, etter at imacillinkuren er over.

Håper at dere har nytte av forstøveren.

Det virker som om han blir ganske godt fulgt opp nå, og det er vel aller mest deres fortjeneste. :o)

Stå på for den lille helten fortsatt, og mist ikke troen på at det en gang blir bedre!

Ønsker dere en koselig og sykdomsfri desember! (Det blir vel kunstig tre på dere også i år? Vi prøvde med ekte i fjor, det ble kasta ut etter 2 dager, da vesla absolutt ikke tålte det, så i år skal vi børste støv av det samme gamle kunstige treet igjen! :o) )

Kos dere i adventstiden!

Vennlig hilsen

Stakkars liten... Og stakkars dere - for jeg vet at det er forferdelig slitsomt for dere alle dette...

Ikke bekymre dere for røntgen, det skal ganske utrolig mye til før det er snakk om at det er skadelig. Synes dere skal forlange en kontrollrøntgen jeg, sånn for sikkerhets skyld, etter at imacillinkuren er over.

Håper at dere har nytte av forstøveren.

Det virker som om han blir ganske godt fulgt opp nå, og det er vel aller mest deres fortjeneste. :o)

Stå på for den lille helten fortsatt, og mist ikke troen på at det en gang blir bedre!

Ønsker dere en koselig og sykdomsfri desember! (Det blir vel kunstig tre på dere også i år? Vi prøvde med ekte i fjor, det ble kasta ut etter 2 dager, da vesla absolutt ikke tålte det, så i år skal vi børste støv av det samme gamle kunstige treet igjen! :o) )

Kos dere i adventstiden!

Vennlig hilsen

Hallo Poetica!

takk for svar. Joda, vi har kunstig juletre. Vårt er så naturtro at det tilogmed drysser, så det blir nok investert i et nytt et i år.

Forstøveren er i bruk, vet du. (ca 3-5 ganger i døgnet). Det er jo en ekstra trygghet for oss også det, at vi har de midlene vi trenger om det blir skulle bli helt krise.

Men nå virker det som om alt går meget bedre. Vi satser på at det varer en stund.

Håper dere også får en sykdomsfri og fredelig førjulstid.

Hilsen

Hallo Poetica!

takk for svar. Joda, vi har kunstig juletre. Vårt er så naturtro at det tilogmed drysser, så det blir nok investert i et nytt et i år.

Forstøveren er i bruk, vet du. (ca 3-5 ganger i døgnet). Det er jo en ekstra trygghet for oss også det, at vi har de midlene vi trenger om det blir skulle bli helt krise.

Men nå virker det som om alt går meget bedre. Vi satser på at det varer en stund.

Håper dere også får en sykdomsfri og fredelig førjulstid.

Hilsen

Så godt at alt er blitt bedre!! Da er det håp om en periode med tid til litt normal aktivitet, nå i førjulsstria! Godt å høre!!! :o)

:o)) Jeg tror jammen treet deres må være "hugget" i samme "skog" som vårt! Vårt har nemlig også begynt å drysse, så vi har tenkt å skaffe ett nytt i år vi også. Denne gangen skal vi ha et høyt ett. :o) Man kan vel ikke klage, treet vårt har overlevd i 5 år nå.

Ha en fortsatt trivelig - og optimistisk - førjulstid! :o)

mvh

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

wiil.

Med såpass mye problemer tross tilsynelatende relevant behandling, forstår jeg godt at man tenker på en videre utredning f.eks. ved Voksentoppen Barnesykehus.

Når det gjelder rtg. us. gjør man heller ikke dette i utrengsmål. Men er man i tvil, gjentar man det selvsagt. Noen ganger blir det en mer avansert form, såkalt snittfotografering eller CT- undersøkelse av lungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...