Gå til innhold

Ansvarsgruppe


Zyprexus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen spørsmål ang. ansvarsgruppe. Er jeg på noen måte forpliktet til å ha et ansvarsgruppe, eller kan jeg si at jeg ikke har bruk for siden helsetilstanden er god? Kan jeg bare droppe hele greia? Bor i omsorgsbolig om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Har noen spørsmål ang. ansvarsgruppe. Er jeg på noen måte forpliktet til å ha et ansvarsgruppe, eller kan jeg si at jeg ikke har bruk for siden helsetilstanden er god? Kan jeg bare droppe hele greia? Bor i omsorgsbolig om det har noe å si.

Hei!

Du kan si nei, du er ikke forpliktet til å ha ansvarsgruppe.

Det er mest prate og organiseringstull uten innhold i sånne grupper.

Mennesker sitter der og føler de gjør noe, men uten å gjøre noe:-(

Jeg har stått hardt på og sagt " vi ønsker ikke ansvarsgruppe= pratetullgruppe

Sånne grupper for pratmakere, det er andre mennesker som er langt viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har noen spørsmål ang. ansvarsgruppe. Er jeg på noen måte forpliktet til å ha et ansvarsgruppe, eller kan jeg si at jeg ikke har bruk for siden helsetilstanden er god? Kan jeg bare droppe hele greia? Bor i omsorgsbolig om det har noe å si.

Hei!

Hva er grunnen til at du ikke ønsker en ansvarsgruppe? 

Min er faring som pårørende er at dette er et forum som kan brukes til å organisere tjenester fra ulike etater, gjerne gjennom en individuell plan. Det er sikkert store forskjeller med hensyn til hvordan slike grupper fungerer, kan det være noe å hente ved at du formidler til gruppen hvilke forventninger du har til ansvarsgruppen og hvordan du opplever at den fungerer? Det trenger jo heller ikke være møter så veldig ofte. Uten ansvarsgruppe tror jeg du kan risikere at kommunikasjonen mellom de ulike etatene du forholder deg til faller sammen. 

Du spør om du er forpliktet. Jeg vet ikke helt hva du tenker på med det. Mener du juridisk forpliktet - at det er et krav? Det vet jeg ikke sikkert, men det det tviler jeg på. Det er ment som et tilbud til deg slik at helhetsbildet  i din situasjon kan være i fokus innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke ønsker å ha den er at jeg er i så god form at jeg klarer meg helt fint. Kan vel kalle meg frisk, og har vært det i over 1 år nå. Så jeg ser ikke helt vitsen. Går ikke til samtaler eller noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afterglow

Siden du bor i omsorgsbolig, så er det mulig at ansvarsgruppemøter er en del av deres "standardrutiner"? Det er vel ikke meningen at du skal bli boende der til "evig tid" dersom du nå er blitt frisk, og i såfall trengs det vel planlegging av fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...