Gå til innhold

Klage innlegg på a mor..!


Miss Piggy

Anbefalte innlegg

En klage på mamma igjen!

Hun kom en svipptur innom oss i går og kommenterte at mannen min så sliten ut og om det hadde vært en lang dag på jobb. Mannen min svarer at det var ikke så ille med han, men at det har vært en lang dag og det var godt å komme hjem og slappe av. Så sier hun plutselig at "Du har jo lakt på deg. Du har blitt rundere i ansiktet. Det var nok derfor jeg syns du så trøtt ut". 

Jeg blir helt satt ut av den dama! Syns ikke det går ann å si noe slikt!

 

Så ser hun bort på meg. "Ja, dette liker vel ikke Miss Piggy at jeg sier. (Jeg har sagt i fra om det tidligere at jeg liker ikke at hun kommenterer slikt) men vi er jo i nær familie og det gjør vel ikke noe å si slikt da?"

Men selv om man er i familie (gift inn i familien) behøver man vel ikke kommentere slikt? Tenker hun hadde likt vis mannen eller svigerinna mi hadde sagt det samme til henne.

 

Beklager sutreinnleggene min, men måtte bare få ut litt frustrasjon!

I-m-so-frustrated.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke var for at du tidligere har fortalt at hun pleier å komme med stikk som går på vekt og overvekt, ville jeg tenkt at det bare var en ubetenksom kommentar. Det er det vel neppe her.

 

"Du har rett, jeg liker ikke at du sier sånt. Du vet det godt, og likevel velger å si ting du vet sårer. Hvordan ville du likt det om vi gjorde det samme mot deg? Ville du syntes det var OK siden vi er i nær familie? "

 

Det ville jeg sagt. Og hvis hun svarte at det selvsagt var helt greit, ville jeg valgt ut et ømt punkt og rammet henne passe hardt akkurat der. Det har hun fortjent. Enkelte slutter ikke å være ekle før de skjønner at de risikerer å få tilbake med samme mynt, og noen få fortsetter likevel. Dem er det best å holde seg helt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang sier du akkurat det samme til henne. "Du ser så sliten ut, men det er kanskje ikke så rart, du har jo lagt på deg og det tar på å dra på alle kiloene."

 

Eneste måte å ta igjen med slike tullinger på er å gi dem ett stikk hver eneste gang de prøver seg, send noe i retur, blir hun sint så påpeker du at dette er akkurat samme måte hun holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor tok et bilde av meg en en veldig lite flatterende stilling, som gjorde at jeg så mye tykkere ut enn jeg er. Dette la hun ut, ikke en gang, men to ganger på facebook. Enda jeg ble så lei meg og irritert første gangen. Ikke nok med det, hun ertet og kommenterte det hele tiden.

Jeg tilga henne første gangen, men etter andre bilde på fb, så tok jeg ved første anledning bilde av henne i samme vinkel, og ja hun så straks mye tykkere ut. Dette bilde viste jeg henne og sa at neste gang du legger ut bilde av meg jeg ikke liker eller kommenterer vekten min så legger jeg ut dette bilde av deg.

Jeg har ikke hørt et or om hverken vekt eller bilde, og jeg har ikke sett snurten av det på fb siden.



Anonymous poster hash: 20f1f...c46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang sier du akkurat det samme til henne. "Du ser så sliten ut, men det er kanskje ikke så rart, du har jo lagt på deg og det tar på å dra på alle kiloene."

 

Ja, det skal jeg søren meg si! Begynner å bli så lei dette her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var for at du tidligere har fortalt at hun pleier å komme med stikk som går på vekt og overvekt, ville jeg tenkt at det bare var en ubetenksom kommentar. Det er det vel neppe her.

 

"Du har rett, jeg liker ikke at du sier sånt. Du vet det godt, og likevel velger å si ting du vet sårer. Hvordan ville du likt det om vi gjorde det samme mot deg? Ville du syntes det var OK siden vi er i nær familie? "

 

Det ville jeg sagt. Og hvis hun svarte at det selvsagt var helt greit, ville jeg valgt ut et ømt punkt og rammet henne passe hardt akkurat der. Det har hun fortjent. Enkelte slutter ikke å være ekle før de skjønner at de risikerer å få tilbake med samme mynt, og noen få fortsetter likevel. Dem er det best å holde seg helt unna.

 

Var med henne på butikken i går kveld og da hadde de tilbud på smågodt. Vi tok hver vår spade og puttet i posen. Hun var ikke sen med å fortelle at dette hadde ikke vi godt av og at mannen min hadde lagt på seg mye den siste tiden. 

Jeg sa til henne at det hadde ikke hun noe med og jeg syns det var dårlig gjort av henne å kommentere at han hadde lagt på seg. "Ja men er det så farlig da? Vi er nå i familie."  Så spurte jeg om hun hadde likt hvis svigerdattera hennes hadde sagt det samme til henne. Hun tenkte seg litt om, før hun svarte at hun var enig i at det hadde hun ikke satt så pris på. Men tviler på at det hjelper å fortelle henne dette. Tror hun må få igjen av samme mynt før hun forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Min mor tok et bilde av meg en en veldig lite flatterende stilling, som gjorde at jeg så mye tykkere ut enn jeg er. Dette la hun ut, ikke en gang, men to ganger på facebook. Enda jeg ble så lei meg og irritert første gangen. Ikke nok med det, hun ertet og kommenterte det hele tiden.

Jeg tilga henne første gangen, men etter andre bilde på fb, så tok jeg ved første anledning bilde av henne i samme vinkel, og ja hun så straks mye tykkere ut. Dette bilde viste jeg henne og sa at neste gang du legger ut bilde av meg jeg ikke liker eller kommenterer vekten min så legger jeg ut dette bilde av deg.

Jeg har ikke hørt et or om hverken vekt eller bilde, og jeg har ikke sett snurten av det på fb siden.

Anonymous poster hash: 20f1f...c46

 

Skjønne ikke hvorfor de skal gjøre slikt? Og at de ikke kan forstå det før man lar de smake sin egen medisin. Godt hun tok til vettet. Håpar mamma også gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...