Gå til innhold

overdrive trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster har tatt en slankeoperasjon for 2 år siden. Hun gikk ned en del da men pga hun ikke trente gikk hun litt opp igjen. Hun vil no operere bryst og løshud på mage men må gå ned 10 kilo først. Så nå går hun på pulverdiett og trener 2 ganger om dagen. Jeg er redd at hun gjør mere skade enn nytte. Ingen mat og mye trening kan ikke være bra?

Anonymous poster hash: ad151...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen hadde sagt at hun skal gå alevo diett og trene for å gå ned de kiloene. Men jeg tror ikke det er bra for kroppen med sånn diett og mye trening. Men jeg er ingen expert.

Anonymous poster hash: ad151...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har tatt en slankeoperasjon for 2 år siden. Hun gikk ned en del da men pga hun ikke trente gikk hun litt opp igjen. Hun vil no operere bryst og løshud på mage men må gå ned 10 kilo først. Så nå går hun på pulverdiett og trener 2 ganger om dagen. Jeg er redd at hun gjør mere skade enn nytte. Ingen mat og mye trening kan ikke være bra?

Anonymous poster hash: ad151...5da

Dette går som regel bra i en kortere periode. Effektiv fremgangsmåte.

Anonymous poster hash: 67922...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pulverdietter kan anbefales som et siste kick for å få ned noen få kilo nettopp før en slik operasjon, så det er ikke sikkert legen er så bortreist her som du tror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverdiett er for pulverhuer. Ikke bra. Spis mat, vanlig mat i passelige mengder.

Hei!

 

Vanlig mat i Norge er i stor grad brød-æsj ekkelt. Det blir man også tjukk av sier min mann som liker brød men unngår brød, da det er raske karbohydrater.

 

Er pulverhuer, det samme som dumme mennesker?

 

Jeg syns det er rart med pulver istedet for mat selv:-) eller istedet for bare å spise mindre.

Man bør spise proteiner sier min mann og spiser kjøtt, egg og fisk uten pasta potet eller brød, det unngår han helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig mat i Norge er i stor grad brød-æsj ekkelt. Det blir man også tjukk av sier min mann som liker brød men unngår brød, da det er raske karbohydrater.

 

Er pulverhuer, det samme som dumme mennesker?

 

Jeg syns det er rart med pulver istedet for mat selv:-) eller istedet for bare å spise mindre.

Man bør spise proteiner sier min mann og spiser kjøtt, egg og fisk uten pasta potet eller brød, det unngår han helt.

 

Mennesker over hele verden etter steinalderen har hatt forskjellige kornprodukter som sin hovednæringskilde, og det har gått finfint - helt til vi plutselig fikk så altfor mye mat. Hvis man spiser for mye, får man spise mindre. Men jeg synes personlig det er galt å vrake alt av kornprodukter og øke inntaket av kjøtt, det virker galt på meg både økologisk, økonomisk og dyrevelferdsmessig. Jeg synes heller ikke noe om å kalle mat for æsj, ekkelt - enhver får finne fram til den maten en selv liker, holde seg til den og la andre spise det som passer for dem. Jeg antar at det for de fleste er kaker, desserter, snacks og snop, ikke poteter, brød og grøt, som er grunnen til at man legger på seg. Men det er det ikke "kult" å mene, for det er for kjedelig. Kutter man ned på kaloriene, går man ned i vekt, uansett hva man kutter ned på.

 

Ja, jeg bruker her pulverhue som et nedsettende begrep (noen som ikke har så mye (hjerne) mellom øra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverdiett er for pulverhuer. Ikke bra. Spis mat, vanlig mat i passelige mengder.

Pulverdiett fungerer ofte bra for folk med god viljestyrke.

Anonymous poster hash: 557dc...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å måtte ty til pulverdiett er ett av kjennetegnene på mennesker med dårlig viljestyrke, så din setning henger ikke på greip, AB over meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å gå ned i vekt vil jeg anbefale å spise lite og ikke trene. Trening er fint det, og er sunt, men er ikke en lur måte å gå ned i vekt på, snarere tvert imot

Endret av schizoid1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å måtte ty til pulverdiett er ett av kjennetegnene på mennesker med dårlig viljestyrke, så din setning henger ikke på greip, AB over meg ;)

Jeg har erfaring med vektregulering via VLCD (både pulver og andre løsninger), og har de siste ti årene oppretthold en normalvekt etter å ha halvert min opprinnelige vekt. Folk er forskjellige. Kan ikke se at det er tegn på mindre intelligens å finne de løsninger som fungerer for en selv.

Anonymous poster hash: 557dc...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To treningsøkter pr dag høres ikke spesielt lurt ut? Hva trener hun, og hvilken intensitet gjennomfører hun øktene med? Nesten så jeg ikke skjønner at hun har tid til å trene to ganger pr dag i to mnd.

 

Pulverkur er sikkert greit for å gå hurtig ned. men siden hun slet med å innføre at godt kosthold og moderat trening etter forrige operasjon er det vel lite trolig at hun greier å opprettholde resultatet etter noe så ekstremt som kun pulver og 14 treningsøkter pr uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sykemeldt så hun har tid. Hun går tur i ett par timer på formiddag og trener styrke og på tredemølle i en time på kveld.

Anonymous poster hash: ad151...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sykemeldt så hun har tid. Hun går tur i ett par timer på formiddag og trener styrke og på tredemølle i en time på kveld.

Anonymous poster hash: ad151...5da

Det høres helt greit ut.

 

Hvorfor er du så bekymret?

Anonymous poster hash: 557dc...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sykemeldt så hun har tid. Hun går tur i ett par timer på formiddag og trener styrke og på tredemølle i en time på kveld.

Ettersom hun trener styrke hver dag tar hun seg neppe helt ut, og da går nok dette fint. 

 

Jeg tror hun ville hatt større effekt av å trene styrke/ utholdenhet på feks tredemmølle fire ganger i uka, men da ta i skikkelig! En daglig lang formiddagstur er bare supert og det bør hun bare fortsette med.

 

Å bytte ut all mat høres ikke spesielt lurt ut i mine ører. Jeg tror på livvstilendring med et godt og sunt kosthold for varig effekt.

 

Uansett; Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for dette. Hei heller på henne og gi henne oppmuntrende skryt. Dette trenger hun nok for å holde ut et så hardt løp som hun har lagt opp til her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sykemeldt så hun har tid. Hun går tur i ett par timer på formiddag og trener styrke og på tredemølle i en time på kveld.

Anonymous poster hash: ad151...5da

Det høres da helt greit ut. :) Om hun trener hard styrke er det en fordel å variere hvilke deler av kroppen hun trener fra dag til dag slik at musklene rekker å ta seg igjen mellom øktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...