Gå til innhold

Læreren ga meg ikke beskjed


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Læreren ga meg ingen beskjed om at barnet mitt (i småskolen) hadde bitt en annen elev. Det skjedde i forrige uke, og ble masse oppstyr rundt det i klassen, mange som ville "ta" mitt barn som hevn, osv. Barnet mitt har ikke fortalt noe om dette til meg.

 

Jeg mener det er en selvfølge at foreldre blir informert om slikt straks (jeg syns det er alvorlig når et barn biter et annet barn). Foreldrene må få vite hva som skjer slik at de kan ta det opp med barnet. Kjenner meg både forskrekket og oppgitt over at skolen ikke informerte meg om dette straks. Jeg fikk vite om det tilfeldigvis en uke senere, i en annen setting der jeg selv tok kontakt med skolen.

 

Barnet mitt strever sosialt (noe skolen og vi har hatt en dialog om), og opplever selv endel mobbing, som skolen og vi har snakket om. Hvordan i all verden skal skolen mene at foreldrene skal kunne hjelpe barna sine i relasjonene deres, hvis de ikke blir informert??

 

Støtte? Synspunkter?

 

 



Anonymous poster hash: 36f61...077
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var det på barneskolen jr gikk på også. Ved ett tilfelle hadde de kalt inn et barn til rektor for samtaler over lang tid, og i et annet igangsatte de Olweus i forhold til flere barn uten å informere foreldre. Galskap. Flere foreldre på vårt trinn tok dette opp i plenum, og ga beskjed om at neste tilfelle ville bli rapportert til fylkesmannen som brudd. Etter dette ble det bedring, men jeg hørte om tilfeller etter dette også.

Støtter Kalevaala; be om å bli informert, og si gjerne også at du kommer til å rapportere til fylkesmannen om ikke rutiner endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal skolen informere om slike ting med en gang. Siden det ikke skjedde, så får du gi beskjed til skolen om at du vil vite om det samme dag om lignende ting skjer flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er snakk om en gang er det litt drøyt å melde til rektor og/eller Fylkesmannen. Menneskelig svikt kan skje på alle nivåer i alle bransjer, og det bør være takhøyde for enkeltfeil.

 

Men skjer det igjen, eller lærer ikke synes å ta din kritikk av manglende rapportering på alvor, kan det være en ide å snakke med rektor eller undervi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan man kalle det en tjenesteforsømmelse? Jeg kommer til å ta det opp med rektor.

Anonymous poster hash: 36f61...077

 

 

Det er vel en litt grov påstand for en forglemmelse fra læreren.

Ta det opp med læreren at du vil ha melding om slike episoder, det er svært viktig at foresatte får slik informasjon.

Å ta det opp med rektor, er noe du bør vurdere nøye, før du gjør det, dette for at forholdet til læreren ikke skal "surne" helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt til læreren at du MÅ få vite det når slike ting skjer, men ikke gått lenger enn det. Skjer det flere ganger hadde jeg selvfølgelig gått videre med saken, men en forglemmelse kan alle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er snakk om en gang er det litt drøyt å melde til rektor og/eller Fylkesmannen. Menneskelig svikt kan skje på alle nivåer i alle bransjer, og det bør være takhøyde for enkeltfeil.

Hehe, ser at mitt råd var svært farget av egenerfaring. Jeg anbefaler heller ikke å argumentere krast eller komme trekkende med Fylkesmannen om dette er et enkelttilfelle... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan man kalle det en tjenesteforsømmelse? Jeg kommer til å ta det opp med rektor.

Anonymous poster hash: 36f61...077

 

 

Jeg ville regnet med at det rett og slett var en forglemmelse. I alle fall ville jeg tatt det opp med læreren som om det var det, og så sagt at du regner med at sånne forglemmelser ikke skjer igjen. Rektor er way beyond syns jeg. Skjer det igjen, så bør du derimot snakke med rektor.

Endret av Mrs Doolittle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...