Nycora Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Er det " normalt" ved en depresjon å tro at man er veldig fysisk syk? Tror jeg må ha kreft, eller noe, noe som er galt med hodet mitt. 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Ja, det er faktisk et eget spørsmål i depresjonstesten "Hamilton depression rating scale" og utrolig vanlig både ved depresjon og angst. Det er vel ikke "normalt" i den forstand at det skal være slik, men det er et symptom ved angst og depresjon på linje med dårlig søvn og endret matlyst. Synes for øvrig det er litt trist at du skal slite med dette så mye som du gjør. Kan det være at du ikke er optimalt behandlet? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Er det " normalt" ved en depresjon å tro at man er veldig fysisk syk? Tror jeg må ha kreft, eller noe, noe som er galt med hodet mitt. Tror det er normalt når man er langt nede å tro at det er noe fysisk, ofte kan det føles slik ut og. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Tror det er normalt når man er langt nede å tro at det er noe fysisk, ofte kan det føles slik ut og. Tror jeg og.. 0 Siter
miakami Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 man kan tro det når man er manisk også. jeg trodde jeg hadde HIV og kreft 0 Siter
Nycora Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Skrevet 30. oktober 2013 Ja, det er faktisk et eget spørsmål i depresjonstesten "Hamilton depression rating scale" og utrolig vanlig både ved depresjon og angst. Det er vel ikke "normalt" i den forstand at det skal være slik, men det er et symptom ved angst og depresjon på linje med dårlig søvn og endret matlyst. Synes for øvrig det er litt trist at du skal slite med dette så mye som du gjør. Kan det være at du ikke er optimalt behandlet? Optimalt behandlet...tja, jeg har vel prøvd det meste. Har hele tiden vært åpen for å prøve ut ting. Har gått i behandling i mange år, og har vel kommet ganske langt når det gjelder å anvende kognitive strategier. Problemet er vel størst når det kommer til medisiner. Jeg har det med å føle meg veldig syk og få noen merkelige bivirkninger på alt jeg prøver. Så du skrev om drømmepasienten ;-). Når det gjelder medisiner er jeg nok ikke psykatriens drøm, kanskje heller et mareritt. Jeg har ihvertfall møtt på de fleste timer hos behandler. Det har skjedd at jeg har vært for syk til å kjøre bil, men jeg gir alltid beskjed om at jeg ikke kommer. Jaja, jeg gjør så godt jeg kan utifra den formen jeg er i. Mere greier jeg dessverre ikke. 0 Siter
Nycora Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Skrevet 30. oktober 2013 man kan tro det når man er manisk også. jeg trodde jeg hadde HIV og kreft Det kjennes liksom fysisk i hodet. Kroppen er veldig sliten, er helt gåen bare av å gå opp en trapp. 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2013 Skrevet 30. oktober 2013 Optimalt behandlet...tja, jeg har vel prøvd det meste. Har hele tiden vært åpen for å prøve ut ting. Har gått i behandling i mange år, og har vel kommet ganske langt når det gjelder å anvende kognitive strategier. Problemet er vel størst når det kommer til medisiner. Jeg har det med å føle meg veldig syk og få noen merkelige bivirkninger på alt jeg prøver. Så du skrev om drømmepasienten ;-). Når det gjelder medisiner er jeg nok ikke psykatriens drøm, kanskje heller et mareritt. Jeg har ihvertfall møtt på de fleste timer hos behandler. Det har skjedd at jeg har vært for syk til å kjøre bil, men jeg gir alltid beskjed om at jeg ikke kommer. Jaja, jeg gjør så godt jeg kan utifra den formen jeg er i. Mere greier jeg dessverre ikke. Synes du er flink. Og det er jo viktig å huske, vår jobb er å være pasienter og gjøre det legen sier. Når det gjelder å bli frisk, så kan du ikke gjøre så mye annet enn det du får beskjed om. Legen er jo den som skal gi deg en optimal behandling. Men denne "somatiseringen" av depresjon er vel uansett ganske vanlig. Og det gjelder like mye, om ikke mer, ved angstlidelser (det er noe galt med hjertet mitt! lungene mine revner!) 0 Siter
Nycora Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Skrevet 30. oktober 2013 Synes du er flink. Og det er jo viktig å huske, vår jobb er å være pasienter og gjøre det legen sier. Når det gjelder å bli frisk, så kan du ikke gjøre så mye annet enn det du får beskjed om. Legen er jo den som skal gi deg en optimal behandling. Men denne "somatiseringen" av depresjon er vel uansett ganske vanlig. Og det gjelder like mye, om ikke mer, ved angstlidelser (det er noe galt med hjertet mitt! lungene mine revner!) Ja, kjenner veldig godt at kroppen er i beredsskap. Dette gjenspeiler seg nok også i økt blodtrykk og puls. Heldigvis så har ikke jeg helseangst, jeg skjønner jo egentlig at dette må være psykisk. Har en gjennomtrengende angst helt ut i fingerspissene. Bare det at det kjennes så fysisk ut, veldig rart egentlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.