Gå til innhold

Infeksjon i sår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i sted av at storetåen min verker sånn. Det viser seg at det har gått infeksjon i et gammelt gnagsår (omtrent 1x1cm). Over det gamle gnagsåret har det kommet masse hard hud. Jeg har hatt det ganske lenge, men det har ikke vært et problem før i dag. Det er veldig rødt rundt såret og det gjør veldig vondt å ta på det. Er dette noe jeg må gå til legen med, eller kan jeg behandle det selv for eksempel med grønnsåpe?



Anonymous poster hash: 2010f...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta et varmt (ikke brennende varmt!) grønnsåpebad og prøv å pell litt på den harde huden, antagelig verker det under den. Om du får den bort og får klemt ut verket så rens det med klorhexidin eller pyriseptvann, ha på en salve og et godt plaster. Rens hver dag om nødvendig, kanskje er det nødvendig morgen og kveld et par dager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar! Hva slags salve skal jeg ta på?

Anonymous poster hash: 2010f...b81

 

En eller annen sårsalve, pyrisept eller noe annet bakteriedrepende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foten i varmt vann med grønnsåpe og fikk tatt hull på huden slik at jeg fikk klemt ut verket. Da ga smertene seg. Det er fortsatt en del hard hud der nå, kan jeg la den være? Bør jeg bruke grønnsåpe flere ganger? Har kjøpt sårsalve, plaster og pyrisept, så planen er å rense såret ca. 3 ganger om dagen til det slutter å se infisert ut.



Anonymous poster hash: 2010f...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde foten i varmt vann med grønnsåpe og fikk tatt hull på huden slik at jeg fikk klemt ut verket. Da ga smertene seg. Det er fortsatt en del hard hud der nå, kan jeg la den være? Bør jeg bruke grønnsåpe flere ganger? Har kjøpt sårsalve, plaster og pyrisept, så planen er å rense såret ca. 3 ganger om dagen til det slutter å se infisert ut.

Anonymous poster hash: 2010f...b81

 

Ta deg en tur til en fotterapeut, hun kan hjelpe deg med fotpleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en tur til en fotterapeut, hun kan hjelpe deg med fotpleien.

Takk for tips, men tror ikke jeg har råd til sånn luksus (er bare en fattig student).

Anonymous poster hash: 2010f...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foten i varmt vann med grønnsåpe og fikk tatt hull på huden slik at jeg fikk klemt ut verket. Da ga smertene seg. Det er fortsatt en del hard hud der nå, kan jeg la den være? Bør jeg bruke grønnsåpe flere ganger? Har kjøpt sårsalve, plaster og pyrisept, så planen er å rense såret ca. 3 ganger om dagen til det slutter å se infisert ut. Anonymous poster hash: 2010f...b81

Prøv å sitte med beinet i grønnsåpevann en gang om dagen. Funket på en betent tå jeg hadde. Men gå til legen hvis det blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sitte med beinet i grønnsåpevann en gang om dagen. Funket på en betent tå jeg hadde. Men gå til legen hvis det blir verre.

Takk for tipsene!

Anonymous poster hash: 2010f...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...