Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en to-åring med en fot som er skjev to veier, han har vært hos ortoped,tatt røntgen av hofter og fått tilpasset såler til uteskoene. Disse sålene kostet 550.-, konsultasjon 350.-.

Vi tenker som så at vi nok burde ha 2 stk såler for å ha til ute og

innesko. Disse skoene er det også satt krav til i forhold til at de skal støtte og gi god stabilitet, dermed er det vanskelig å komme under 600.- kr for hvert par sko.

Dette vil jo igjen si fordi vi har en toåring som vokser fort i beina, at vi ender opp med utgifter på ca 2300.- i halvåret, da det ikke er lurt med for store sko til barn som har problemer med foten. Tenker at tilpasning erviktig der. Er det riktig at vi skal dekke disse utgiftene selv, er det mulig å få hjelp til noen av disse utgiftene? Og hva består det i så fall i?

Gleder meg til svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39528-s%C3%A5ler-til-2-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør søke om støtte til sko, min erfaring er at dette er en ren formalitet. Da får dere to par sko i året, med en egenandel på 2-300 kroner paret. Ikke så mye å spare på joggesko og sånt, altså. Jeg har pleid å kjøpe ett par sandaler til innebruk; spesialsandaler med plass til sålene, og ett par vinterstøvler. Der vi handlet, hadde de ihvertfall kjempefine, stive gore-tex vinterstøvler, støvler som koster rundt 1000-lappen i butikk.

Ekstra par såler derimot, har vist seg fullstendig umulig. Vi måtte tilogmed krangle oss til å få dem, for så å betale hele regningen selv.

Hva heter denne støtten da? Hva slags skjema søker man, og er det slik at man kjøper skoene først og så sender kvitteringer? Takk for svar forresten!

Det er ortopeden som søker for dere. Skoene kjøpte jeg på samme sted som de laget sålene, de har en liten skoavdeling der, med sko som egner seg til innleggssåler. (Ortopediteknikk, Ryen i Oslo).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...