Gå til innhold

Hjelp mot magesmerter fra Cipralex


YoplaitDouble

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble

Begynte på Cipralex igjen for 10 dager siden, etter å ha fått orden på en fordøyelsessykdom som ødela absorbsjonen ved tidligere forsøk. Gikk ganske brått opp til 10mg etter et par dager på 5mg.

 

Det går helt fint, bortsett fra mageknip og tilløp til diare. I dag har det tatt seg opp litt igjen, og det er mye smerte og luft på gang i tarmene. Jeg vet dette går over, så jeg bekymrer meg ikke for det. Har dessuten begynt å føle en svak effekt i dag, så dette går riktig vei.

 

Noen tips til hva som hjelper mot disse magesmertene? Noe spesielt som er bra å spise?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte på Cipralex igjen for 10 dager siden, etter å ha fått orden på en fordøyelsessykdom som ødela absorbsjonen ved tidligere forsøk. Gikk ganske brått opp til 10mg etter et par dager på 5mg.

 

Det går helt fint, bortsett fra mageknip og tilløp til diare. I dag har det tatt seg opp litt igjen, og det er mye smerte og luft på gang i tarmene. Jeg vet dette går over, så jeg bekymrer meg ikke for det. Har dessuten begynt å føle en svak effekt i dag, så dette går riktig vei.

 

Noen tips til hva som hjelper mot disse magesmertene? Noe spesielt som er bra å spise?  :)

 

Sikkert et resultat av økt serotonin :) Tror mange får vondt i magen i starten.

 

Kan jeg spørre hvilken sykdom dette var? Bra du fant ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YoplaitDouble

Cøliaki. Har vært noen måneder glutenfri nå, og begynner å sakte men sikkert respondere på 10mg nå. Jeg har nok hatt veldig ujevnt opptak tidligere, så jeg har gått opp og ned i konsentrasjon nærmest daglig. Det forklarer all klagingen min på forferdelige bivirkninger, selv på samme dose over lang tid  :P Nå føles alt "riktig", ingen vanvittig angst, og alt går "etter boken" med en svak bedring hver dag.

 

Magesmertene har roet seg en del i dag, så det er ikke så problematisk lenger. Det er nok et godt tegn, siden det kommer av økt serotonin  :)

 

Har du forresten funnet ut av ditt nedovergående opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...