Gå til innhold

Hersens knask eller knep &%#$


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Anonymous poster hash: 59ad1...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    15

  • stjernestøv

    4

  • sur kjerring

    4

  • Kayia

    4

Mest aktive i denne tråden

De gjør jo hærverk dersom de får godteri også så det nytter jo ikke å handle inn og dele ut heller.

For noe tøys! Har bare vært søte og veloppdragne unger her. Takke ordentlig gjør de også, når de får godteri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt besøk av søte og hyggelige unger. Glade for å få godteri og til og med veloppdragne nok til å ikke være grådige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Anonymous poster hash: 59ad1...5a3

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan dette fungerer. Her har det ikke vært en unge som har oppført seg dårlig, og det har det ikke vært de årene jeg ikke har vært hjemme eller ikke har hatt noe godteri heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe tøys! Har bare vært søte og veloppdragne unger her. Takke ordentlig gjør de også, når de får godteri. :)

Hei!

 

Jeg også bare søte sukkersøte kremtopper fra 3 år :-)

 

Lykkelig inni meg, hele magen full av søthet og glede.

 

En liten edderkoppmann kom alene med sin mamma,, i hele den stooore bollen,  tok han en ting og sa "tusen takk" og bukket, tror han var ca 3 år:-) så sa jeg, ta mer, så tok han en til, etter lang utvelgelse, og sa igjen "tusen takk" og bukket, så sa jeg ""du må ta mer, ta flere" så tenkte han igjen lenge og tok en til, og sånn fortsatte det, så søøøt, jeg smilte og bukket også, av meg fikk han 6-7 godteri, tilbake fikk jeg så mye glede at kvelden er full av varmt, og søtt og bløtt og latter og glede og smil.

 

 

Jeg har hatt grusomme hekser, trollmenn og vampyrer, og noen små jeg ikke viste hva var og noen i laken og noen med hatten på snei, men alle enten 3 år eller 12 år, like hyggelige, glade og i godt humør.

 

I dag da barna våknet etter Halloweenbakst og halloween pynting av hagen etter Halloweenpynting og Halloween hjemmelagde ting, ropte barna "det er halloween" og som et lyn var de ute av sengene, i kostymene også var det bare å holde ut 5-7 timer på skolen, før gresskarsuppe pizza og knask eller knep.

 

Hvor er man, om man ikke smiler og blir i godt humør?

 

Det er da umulig å ikke smelte av all denne søthet, engasjement, spenning, humor og glede.

 

De som ikke liker Halloween burde ta et kurs i hvordan er det å være barn og 6 år, for det har de rett og slett helt og fullstendig glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan dette fungerer. Her har det ikke vært en unge som har oppført seg dårlig, og det har det ikke vært de årene jeg ikke har vært hjemme eller ikke har hatt noe godteri heller.

Hei!

 

Det har med innstilling å gjøre.

 

Ikke noe annet, de som klager på Halloween er kroniske klagere, og det over det meste som smaker av humor og barnslig glede. De har glemt luktene og fargene fra barndommen og blitt kjedelig voksnevoksne, og takk nå kom jeg på nok et argument for hvorfor jeg er glad jeg er meg, og ikke en ekte heksevoksen.

 

Det fins eventyrhekser det er de som kler seg ut og sier "knask eller knep" på Halloween.

 

Så fins det ekte helser og ekte trollmenn og det er de som klager over Halloween.

 

Det er kun de jeg finner ekle,, bare de som gjør livet ubehagelig i blant.

 

Heldigvis fins det eventyrhekser og eventyrtrollmenn og supermenn og spøkelser som snuble i for store laken :-) de gir meg masse glede i oktoberkvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke vært noen, de fleste feirer det ikke :)

Hei!

 

Hvilken planet er du fra?  :)

 

Vårt hus er blitt filmet og tatt bilde av :-) Vi skremmer hele veien med grusomme lyder og gresskar og trollmenn, skjelletter og spøkelser, lanterner og lys, gresskar og flaggermus.

 

Vi har hyggelige naboer, som også lager gresskarsuppe skikkelige besteforeldre som omstiller seg og er med på det nye og morsomme og skumle og ja...vi trenger jo det sånn midt i mørketiden:-)

 

Noen av naboene spurte hvor jeg hadde kjøpt heksa og gubben i hekken, men de har vi laget selv, maske fra Nille, og sopelime fra Notabene, og magen full av svarte oppblåste søppelsekker fra Rimi, og kappe fra Loppemarked og sko fra ...Ja det var det, det er en hemmelighet.

 

Det er moro å vente, hele lange oktober, pynte litt, mer og mer, planlegge, få til, lage og bli enda mere spent. 

 

Kjdeleig i morgen må alll pynt ned :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvilken planet er du fra?  :)

 

Vårt hus er blitt filmet og tatt bilde av :-) Vi skremmer hele veien med grusomme lyder og gresskar og trollmenn, skjelletter og spøkelser, lanterner og lys, gresskar og flaggermus.

 

Vi har hyggelige naboer, som også lager gresskarsuppe skikkelige besteforeldre som omstiller seg og er med på det nye og morsomme og skumle og ja...vi trenger jo det sånn midt i mørketiden:-)

 

Noen av naboene spurte hvor jeg hadde kjøpt heksa og gubben i hekken, men de har vi laget selv, maske fra Nille, og sopelime fra Notabene, og magen full av svarte oppblåste søppelsekker fra Rimi, og kappe fra Loppemarked og sko fra ...Ja det var det, det er en hemmelighet.

 

Det er moro å vente, hele lange oktober, pynte litt, mer og mer, planlegge, få til, lage og bli enda mere spent. 

 

Kjdeleig i morgen må alll pynt ned :-(

Høres moro ut da og godt dere har det gøy :D

 

Kunne tenkt meg gresskarsuppe jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres moro ut da og godt dere har det gøy :D

 

Kunne tenkt meg gresskarsuppe jeg.

Hei!

 

mm:-)

 

Skal jeg gi deg oppskrift, den er knakende god. og det passer jo til Halloween.

 

Min mann sier at jeg har det like gøy om ikke mer gøy enn barna, det er jeg ikke enig, i, jeg har det vel omtrent like gøy.

 

Jeg hadde kjøpt mange kilo godteri, så jeg måtte til slutt si, nei nei ta en neve, og det måtte jeg for å ikke ende opp med å ha alt dette godterier iigjen, da ville min mann si, "Hm hva var det jeg sa?" For han mener jeg hvert år handler for mye godteri, det gjør jeg ikke, det kommer bare for få hekser og trollmenn på døren, jeg vil ha flere!! Og den søteste i kveld var lille supermann på ca 3 år, med store skumgummimuskler han bukket mye og endte opp med ca 7 smågodt etter lang fundering :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

mm:-)

 

Skal jeg gi deg oppskrift, den er knakende god. og det passer jo til Halloween.

 

Min mann sier at jeg har det like gøy om ikke mer gøy enn barna, det er jeg ikke enig, i, jeg har det vel omtrent like gøy.

 

Jeg hadde kjøpt mange kilo godteri, så jeg måtte til slutt si, nei nei ta en neve, og det måtte jeg for å ikke ende opp med å ha alt dette godterier iigjen, da ville min mann si, "Hm hva var det jeg sa?" For han mener jeg hvert år handler for mye godteri, det gjør jeg ikke, det kommer bare for få hekser og trollmenn på døren, jeg vil ha flere!! Og den søteste i kveld var lille supermann på ca 3 år, med store skumgummimuskler han bukket mye og endte opp med ca 7 smågodt etter lang fundering :lol:

Sier ja takk til oppskriften :)

 

Du koser deg skikkelig du i dag ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ja takk til oppskriften :)

 

Du koser deg skikkelig du i dag ja ;)

Hei!

 

JA jeg koser meg! Godtebollen er tom og barna ligger i sengene og "sover" / ser film og er fortsatt i Halloweenmodus.

 

Du tar et passe stor gresskar, de vanlige som man skjærer ut ansikter på.

 

Rens, fjern frø, skjær av skall og skjær i båter, skjær disse i mindre biter og legg i ovn og bak med litt olje, eller stek i jerngryte, (lettere i ovn) Ha på en del olje og litt salt.

 

Når nesten gjennomkokt skru av ovn, ta to-3 store løk, hvtløk og rør med stavmikser inn i gresskarbitene.

 

Ha så i buljong, uliike smakfulle currypastaer, kokosmelk og til slutt etter ferdig kokt, sitron og fersk koriander. Veldig lett, mild sterk suppe, med en lun smak av høst.

 

Jeg har mer detaljert oppskrift, men jeg lager den litt ulik , dvs skifter ut currypast og currysaus...

Men viktig å steke eller bake gresskar først ellers smaker rå.

 

;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

JA jeg koser meg! Godtebollen er tom og barna ligger i sengene og "sover" / ser film og er fortsatt i Halloweenmodus.

 

Du tar et passe stor gresskar, de vanlige som man skjærer ut ansikter på.

 

Rens, fjern frø, skjær av skall og skjær i båter, skjær disse i mindre biter og legg i ovn og bak med litt olje, eller stek i jerngryte, (lettere i ovn) Ha på en del olje og litt salt.

 

Når nesten gjennomkokt skru av ovn, ta to-3 store løk, hvtløk og rør med stavmikser inn i gresskarbitene.

 

Ha så i buljong, uliike smakfulle currypastaer, kokosmelk og til slutt etter ferdig kokt, sitron og fersk koriander. Veldig lett, mild sterk suppe, med en lun smak av høst.

 

Jeg har mer detaljert oppskrift, men jeg lager den litt ulik , dvs skifter ut currypast og currysaus...

Men viktig å steke eller bake gresskar først ellers smaker rå.

 

;.)

Tusen takk. Det skal jeg printe ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke noe annet, de som klager på Halloween er kroniske klagere, og det over det meste som smaker av humor og barnslig glede. De har glemt luktene og fargene fra barndommen og blitt kjedelig voksnevoksne, og takk nå kom jeg på nok et argument for hvorfor jeg er glad jeg er meg, og ikke en ekte heksevoksen.

 

Der tar du helt feil. :) Ifølge ungene mine er jeg verdens barnsligste mamma og vi ler oss som regel halvt fordervet mange ganger om dagen.  :D  Men akkurat Halloween har jeg ikke helt sansen for, men er ikke sure på de ungene om skulle komme på døra mi om jeg er hjemme altså, men jeg kjøper ikke godis spesielt til Halloween nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

JA jeg koser meg! Godtebollen er tom og barna ligger i sengene og "sover" / ser film og er fortsatt i Halloweenmodus.

 

Du tar et passe stor gresskar, de vanlige som man skjærer ut ansikter på.

 

Rens, fjern frø, skjær av skall og skjær i båter, skjær disse i mindre biter og legg i ovn og bak med litt olje, eller stek i jerngryte, (lettere i ovn) Ha på en del olje og litt salt.

 

Når nesten gjennomkokt skru av ovn, ta to-3 store løk, hvtløk og rør med stavmikser inn i gresskarbitene.

 

Ha så i buljong, uliike smakfulle currypastaer, kokosmelk og til slutt etter ferdig kokt, sitron og fersk koriander. Veldig lett, mild sterk suppe, med en lun smak av høst.

 

Jeg har mer detaljert oppskrift, men jeg lager den litt ulik , dvs skifter ut currypast og currysaus...

Men viktig å steke eller bake gresskar først ellers smaker rå.

 

;.)

Den oppskrifta skal jeg jammen prøve! Den høres kjempegod ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du helt feil. :) Ifølge ungene mine er jeg verdens barnsligste mamma og vi ler oss som regel halvt fordervet mange ganger om dagen.  :D  Men akkurat Halloween har jeg ikke helt sansen for, men er ikke sure på de ungene om skulle komme på døra mi om jeg er hjemme altså, men jeg kjøper ikke godis spesielt til Halloween nei.

Hei!

 

Likte du ingen skumleirier og eventyr som barn?

 

Det tror jeg er spesielt. Uvanlig,

 

Voksne blir alt for dumme etter som de vokser til, de stivner ikke bare i leddene pga av fysiologiske prosesser, men de stivner lenge før i hjernen, det er som om nervecelene, gliacellene,l ikke fungerer normalt mer. Det er voksnesykdommen, og den er ikke bra og blir bare verre og verre.

 

Er man negativ vet man hvordan det går.

 

Det er som å mate en popcorn maskin med maiskorn...pang og pop sier det, og det er kjedelig å høre på i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppskrifta skal jeg jammen prøve! Den høres kjempegod ut. :)

Hei!

 

Den er knakende god.

 

Vi hadde i kveld gleden av å ha en BPA her og hun hadde ikke smakt så god gresskarsuppe før:-)

 

Ville du ha denne ca oppskirft eller mer detaljert?, den er så god at den blir en suppefavoritt, og ikke bare en halloweengreie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Anonymous poster hash: 59ad1...5a3

 

Det er jo bare å henge en plakat på døren: Vi feirer ikke Halloween. Så skrur dere av lysene i rommene mot veien og later som dere ikke er hjemme hvis noen likevel ringer på.

 

Det er aldri noen som ringer på hos oss etter vi begynte å sette opp plakat.

Anonymous poster hash: 07f88...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...