Gå til innhold

Hersens knask eller knep &%#$


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Anonymous poster hash: 59ad1...5a3

 

Helt enig. Skikken stammer egentlig fra eldgamle grusomme okulte ritualer der mennesker ble alvorlig skadet og så ofret til den onde.

Anonymous poster hash: 81461...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    15

  • stjernestøv

    4

  • sur kjerring

    4

  • AnonymBruker

    4

Mest aktive i denne tråden

 

Helt enig. Skikken stammer egentlig fra eldgamle grusomme okulte ritualer der mennesker ble alvorlig skadet og så ofret til den onde.

Anonymous poster hash: 81461...871

 

For første gang var det ikke noe hærverk her. Det kom 6 pakistanske jenter som faktisk hadde kledd seg ut og det er også første gangen noen av ungene har kledd seg ut.  Vanligvis kommer gutter i 12-15 års alderen, uten kostyme og vil heller ha penger enn godis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Likte du ingen skumleirier og eventyr som barn?

 

Det tror jeg er spesielt. Uvanlig,

 

Voksne blir alt for dumme etter som de vokser til, de stivner ikke bare i leddene pga av fysiologiske prosesser, men de stivner lenge før i hjernen, det er som om nervecelene, gliacellene,l ikke fungerer normalt mer. Det er voksnesykdommen, og den er ikke bra og blir bare verre og verre.

 

Er man negativ vet man hvordan det går.

 

Det er som å mate en popcorn maskin med maiskorn...pang og pop sier det, og det er kjedelig å høre på i lengden.

 

Dette må være den beste tråden her inne noensinne, og det sier jeg ikke bare fordi jeg er full :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte du ingen skumleirier og eventyr som barn?

 

Det tror jeg er spesielt. Uvanlig,

 

Voksne blir alt for dumme etter som de vokser til, de stivner ikke bare i leddene pga av fysiologiske prosesser, men de stivner lenge før i hjernen, det er som om nervecelene, gliacellene,l ikke fungerer normalt mer. Det er voksnesykdommen, og den er ikke bra og blir bare verre og verre.

Jeg likte ikke "skumlerier" da jeg var barn. Kunne ikke fordra å bli skremt, og tror ikke jeg likte å skremme andre heller. Nå er ikke dette no jeg har snakket særlig med andre om, men jeg kan ikke tenke meg at mange av de jeg kjenner syntes det var moro med skumle ting, hekser og spøkelser da de var barn heller.

 

Jeg har derimot alltid likt mørket. Aldri vært mørkredd, og alltid "skrudd på" sansene på fullt, slik at lukter og lyder blir ekstra tydelig, samtidig som jeg alltid har hatt et godt nattsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Anonymous poster hash: 59ad1...5a3

 

Hos oss var det bare søte og høflige barn (faktisk). Ingen tok en gang mer enn ett stykk godteri, de "frekkeste" strakk seg til å spørre om de kunne få ta to.

 

Barna synes dette er en festlig skikk, og jeg skjønner ikke at noen gidder å hisse seg sånn opp over det. Må understreke at jeg har til gode å erfare rampeunger og knep med råtne egg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi setter ut "gresskarlykt" av keramikk og kjøper godteri for en formue hvert år. Det kommer flest søte monsterknøtt fra nabolaget, så det er bare hyggelig. Det kom mange fler i år enn det har vært de siste årene, vi måtte løpe til butikken etter mer.

Men i går var det noen som kastet egg over hele kjøkkenvinduet og inngangsdøra, det var veldig skuffende. Det var bare vi i rekka som var "utvalgt", så det er antakelig noen som kjenner fjortisen vår som står bak. Han var på Halloweenfest med innkjøpt godteri, han går ikke på dørene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det har med innstilling å gjøre.

 

Ikke noe annet, de som klager på Halloween er kroniske klagere, og det over det meste som smaker av humor og barnslig glede. De har glemt luktene og fargene fra barndommen og blitt kjedelig voksnevoksne, og takk nå kom jeg på nok et argument for hvorfor jeg er glad jeg er meg, og ikke en ekte heksevoksen.

 

Det fins eventyrhekser det er de som kler seg ut og sier "knask eller knep" på Halloween.

 

Så fins det ekte helser og ekte trollmenn og det er de som klager over Halloween.

 

Det er kun de jeg finner ekle,, bare de som gjør livet ubehagelig i blant.

 

Heldigvis fins det eventyrhekser og eventyrtrollmenn og supermenn og spøkelser som snuble i for store laken :-) de gir meg masse glede i oktoberkvelden.

AMEN!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo bare å henge en plakat på døren: Vi feirer ikke Halloween. Så skrur dere av lysene i rommene mot veien og later som dere ikke er hjemme hvis noen likevel ringer på.

 

Det er aldri noen som ringer på hos oss etter vi begynte å sette opp plakat.

Anonymous poster hash: 07f88...cab

 

så trist..... Det er jo SÅ koselig å kunne dele ut godteri til unger som har hatt det moro med å kle seg ut!! DU burde prøve det neste år, slippe deg løs å bli med på morroa!! Det ER ikke farlig  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like forbannet hvert år på denne idiotiske skikken. Skittunger som gjør hærverk hvis dem ikke får godteri %&$*>!!!

Bortskjemte drittunger er de alle sammen!!! $#&%*

Jøss, hvor bor du? Har aldri opplevd noe tull der jeg bor, og jeg bor sentralt i en større by. Hva med å gå ut og ta en kopp kaffe eller noe de timene det står på? Min jr er for stor for Halloween, og jeg syns også det var artigere med rendsel på dørene mens jeg selv var med på greia, men jeg finner ikke noe jeg kan hisse meg veldig opp over heller. De små (og en del store) har det minst like artig nå som da min egen var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør jo hærverk dersom de får godteri også så det nytter jo ikke å handle inn og dele ut heller.

Du har snakket om nabolaget ditt tidligere Dorthe, høres slettes ikke bra ut dette! Er hele nabolaget like utsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar et passe stor gresskar, de vanlige som man skjærer ut ansikter på.

Rens, fjern frø, skjær av skall og skjær i båter, skjær disse i mindre biter og legg i ovn og bak med litt olje, eller stek i jerngryte, (lettere i ovn) Ha på en del olje og litt salt.

Når nesten gjennomkokt skru av ovn, ta to-3 store løk, hvtløk og rør med stavmikser inn i gresskarbitene.

Ha så i buljong, uliike smakfulle currypastaer, kokosmelk og til slutt etter ferdig kokt, sitron og fersk koriander. Veldig lett, mild sterk suppe, med en lun smak av høst.

Denne skal jeg prøve! :) Bra kveld i går vil jeg tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har snakket om nabolaget ditt tidligere Dorthe, høres slettes ikke bra ut dette! Er hele nabolaget like utsatt?

Det har blitt mye bedre.  Alle kjipe gutter har flyttet, minstemann tør å gå ut igjen og om et år har jeg muligheter til å flytte hvis jeg vil.  Det kommer jeg nok ikke til å gjøre, men hadde jeg hatt mulighet for noen år siden så hadde jeg gjort det.

 

Mange nye små unger her hvor fedrene er ute med dem på ettermiddagen og det har nok også hjulpet.  Ikke noe synlig dopsalg lenger i bakgården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mye bedre.  Alle kjipe gutter har flyttet, minstemann tør å gå ut igjen og om et år har jeg muligheter til å flytte hvis jeg vil.  Det kommer jeg nok ikke til å gjøre, men hadde jeg hatt mulighet for noen år siden så hadde jeg gjort det.

 

Mange nye små unger her hvor fedrene er ute med dem på ettermiddagen og det har nok også hjulpet.  Ikke noe synlig dopsalg lenger i bakgården.

Bra at det er bedring, men helt utrolig at det ikke er mulig for kommunen og politiet å rydde opp før det blir så ille at unger ikke tør være ute i eget nabolag. Her i byen har det også vært problemer i enkelte bydeler i perioder der store ungdomskull fører til at mange (spes gutter med litt for stor/ altfor stor frihet) blir tenåringer samtidig. Kommunen virker å bli like overrasket hver gang, til tross for at beboerne advarer om utviklingen i god tid.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for første gang kjøpt inn godteri til Halloween, i tilfelle det ville komme noen på døra. Men ingen kom!! Ble skikkelig skuffa, ikke minst fordi godteriet nå legger seg på mine egne hofter isteden.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg også bare søte sukkersøte kremtopper fra 3 år :-)

 

Lykkelig inni meg, hele magen full av søthet og glede.

 

En liten edderkoppmann kom alene med sin mamma,, i hele den stooore bollen,  tok han en ting og sa "tusen takk" og bukket, tror han var ca 3 år:-) så sa jeg, ta mer, så tok han en til, etter lang utvelgelse, og sa igjen "tusen takk" og bukket, så sa jeg ""du må ta mer, ta flere" så tenkte han igjen lenge og tok en til, og sånn fortsatte det, så søøøt, jeg smilte og bukket også, av meg fikk han 6-7 godteri, tilbake fikk jeg så mye glede at kvelden er full av varmt, og søtt og bløtt og latter og glede og smil.

 

 

Jeg har hatt grusomme hekser, trollmenn og vampyrer, og noen små jeg ikke viste hva var og noen i laken og noen med hatten på snei, men alle enten 3 år eller 12 år, like hyggelige, glade og i godt humør.

 

I dag da barna våknet etter Halloweenbakst og halloween pynting av hagen etter Halloweenpynting og Halloween hjemmelagde ting, ropte barna "det er halloween" og som et lyn var de ute av sengene, i kostymene også var det bare å holde ut 5-7 timer på skolen, før gresskarsuppe pizza og knask eller knep.

 

Hvor er man, om man ikke smiler og blir i godt humør?

 

Det er da umulig å ikke smelte av all denne søthet, engasjement, spenning, humor og glede.

 

De som ikke liker Halloween burde ta et kurs i hvordan er det å være barn og 6 år, for det har de rett og slett helt og fullstendig glemt.

Ble skikkelig glad av dette innlegget! (Selv om jeg ikke er sånn kjempeglad i Halloween)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Likte du ingen skumleirier og eventyr som barn?

 

Det tror jeg er spesielt. Uvanlig,.

Øh? Hvor i all verden har du det fra? Fordi jeg ikke liker Halloween så mener du at jeg ikke likte eventyr og skumlerier som barn? Jeg leste omtrent hele barne- og ungdomsavdelingen på min lokale bibliotekfilial før jeg var 12 år og jeg husker at damene som jobbet er en gang sa til meg at jeg ikke bare måtte låne bøkene, jeg måtte lese dem også. Jeg er fremdeles en ganske rask leser. :)

 

Jeg jobber i bibliotek og elsker å lese fremdeles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den beste tråden her inne noensinne, og det sier jeg ikke bare fordi jeg er full :D

Hei!

 

:lol: hva har du servert psykologen din nå da?

 

Det er en god tråd, veldig interessant,tråd  som om NHD skulle sagt det selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...