Gå til innhold

Helgeplaner?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Dolere over det ganske land - hva skal dere gjøre i helga?

 

Vi har en forholdsvis rolig helg i vente, men med tre barn blir det en del aktiviteter likevel. Bursdag og håndballturnering for 9-åringen, fredagstrening for 12-åringen, og komme-i-orden-i-huset-etter-noen-hektiske-uker for oss voksne. Tror 14-åringen ser frem til en helg fullstendig uten fotball, selv om han elsker å trene ;-)

 

Jeg håper mannen setter i gang med garasjeprosjekt (kappe ved og ordne vinterbolig for kaninene), mens jeg får på plass klær, henger opp gardiner på 12-åringens rom og legger opp gardinene på 9-åringens rom. Hagemøbelputene og grillen kan jo flyttes opp på garasjeloftet nå også ;-)

 

Forhåpentligvis kommer vi oss ut på tur i skogen, og kanskje blir det en treningsøkt i kveld (har egentlig lovet 12-åringen det, å trene med henne etter hennes trening).

 

Litt deilig med en helg uten farting, uten planlagt besøk (impulsive besøk er kjempekoselige, det er for så vidt planlagte også, men de krever litt mer) og uten noen avtaler tidlig om morgenen lørdag og søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å røpe for mye kan jeg fortelle at jeg kommer til å pendle mellom egen hobby (som medfører konsert på Allehelgenssøndag og dermed diverse øvelser) og juniors dugnadvirksomhet for å samle inn penger til klassetur (som, uansett hvordan man snur og vender på det, er ganske avhengig av foreldrene). Dessuten har jeg lovet å ordne lys på en grav i anledning nevnte søndag.

Kunne gjerne tatt en ekstra time denne uka også, men den ble vel brukt opp forrige helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal i to store selskaper:-(

Jeg må forberede masse kjedelig, når jeg har lyst til helt andre ting

Det er ulempen med å ha venner og alt for mange krav og forventinger rundt seg.

Jeg kan ikke velge det bort heller av ulike årsaker.

Gleder meg til forelesning mandag, det er det eneste jeg prøver fokusere på nå.

Vet ikke hvordan jeg skal greie tenke mer positivt om helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg bare slappe av hjemme, spille musikk og se Nytt på nytt, og i morgen skal jeg på teater og ut og spise med mann og venner etterpå. Søndag skal jeg gjøre ferdig noe jeg ikke fikk gjort på jobb og ellers bare slappe av. Det å få inn hagemøbler var forsåvidt en god ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal i to store selskaper:-(

Jeg må forberede masse kjedelig, når jeg har lyst til helt andre ting

Det er ulempen med å ha venner og alt for mange krav og forventinger rundt seg.

Jeg kan ikke velge det bort heller av ulike årsaker.

 

Kan du si noe mer (anonymisert, selvsagt) om hva slags selskaper dette er? Kanskje noen kan komme med lure innspill som kan få det til å bli mer positivt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe og sove. Det blir ikke tid til annet denne helgen ser det ut som.

Jeg skal jobbe, sove og rydde. På sett og vis ganske avslappende ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal i to store selskaper:-(

Jeg må forberede masse kjedelig, når jeg har lyst til helt andre ting

Det er ulempen med å ha venner og alt for mange krav og forventinger rundt seg.

Jeg kan ikke velge det bort heller av ulike årsaker.

Gleder meg til forelesning mandag, det er det eneste jeg prøver fokusere på nå.

Vet ikke hvordan jeg skal greie tenke mer positivt om helgen.

Høres ut som en litt slitsom helg, men kanskje du kan få litt energi av å tenke på din vellykkede Halloween :-) . Har du ryddet bort all pynten i hagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Da er du en heldiggris.

Ja. Jeg liker å jobbe, og det jeg skal drive med i helga er den delen av jobben jeg liker aller best.  Jeg ser du har et hektisk helgeprogram, men jeg er sikker på at du kommer deg gjennom det. Husk å hvile litt innimellom, så går det nok bra. Kanskje det er lurt å tenke minst mulig hvis du merker at du kommer inn i et negativt tankespor? Tenk på fluffy, søte små kaniner i stedet. Som hopper rundt.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre om alle helgeplaner!

Jeg og mannen fikk gjort viktige ærend sammen i går ettermiddag, jeg fikj trent m 12-åringen, og vi hadde kosrlig familiekveld sammen i går. I dag fikk jeg begynt å legge opp gardiner før jeg måtte avgårde på håndballturnering.

Mann og sønn i full gang m garasjejobbing :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en litt slitsom helg, men kanskje du kan få litt energi av å tenke på din vellykkede Halloween :-) . Har du ryddet bort all pynten i hagen?

Hei!

 

Det gjorde jeg kl 06.30 fredag morgen.

 

Det er viktig for meg å respektere skikken, og at når Halloween er over, skal alt vekk, da henger vi opp engler.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg liker å jobbe, og det jeg skal drive med i helga er den delen av jobben jeg liker aller best.  Jeg ser du har et hektisk helgeprogram, men jeg er sikker på at du kommer deg gjennom det. Husk å hvile litt innimellom, så går det nok bra. Kanskje det er lurt å tenke minst mulig hvis du merker at du kommer inn i et negativt tankespor? Tenk på fluffy, søte små kaniner i stedet. Som hopper rundt.   ;)

Hei!

 

Det var en god ide, og den passer til meg for jeg lar meg lett begeistre og endre tankespor, særlig ved tanken på dyr:-)

 

Jeg tenkte i natt på at jeg ikke må snakke for mye om dyr på festen nå, jeg skal snart kle meg, kjedelig, skifte klær, hvorfor kan jeg ikke bare få være helt i fred. Hadde det ikke vært for at jeg er så ønsket der, hadde jeg aldri dratt.

 

Jeg tror også jeg skal tenke minst mulig, det verste er å planlegge, og jeg har MYE å planlegge og lage til i morgen, og nå er jeg ferdig med kaken, men planene, tema, oppgaver, er ikke ferdig.

 

Dette er for mye for meg, lage historie, orienteringsløype, kake som passer tema, eksperimenter, jeg har gjort lignende før, og alltid strever jeg med det. Jeg prøver gjøre barna glad og de sier, "i år skal vi ha denne bursdagen mamma" og da sier jeg "ok" og tenker det går sikkert, men ideene det er de da?

 

Takk for tips i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det gjorde jeg kl 06.30 fredag morgen.

 

Det er viktig for meg å respektere skikken, og at når Halloween er over, skal alt vekk, da henger vi opp engler.:-)

Du er en ekte morgenfugl:-)  Men jeg har blitt inspirert over din Halloween-pynte-glede; har begynt å glede meg til å lage juleting - selv om vi bare er i begynnelsen av november. Det er jo nesten sånn at hyggen i adventstiden er det fineste med hele julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en ekte morgenfugl:-)  Men jeg har blitt inspirert over din Halloween-pynte-glede; har begynt å glede meg til å lage juleting - selv om vi bare er i begynnelsen av november. Det er jo nesten sånn at hyggen i adventstiden er det fineste med hele julen.

Hei!

 

Nettopp, jeg tror gleden ved Halloween også skyldes at vi lager skumlerier og planer for hagen.

 

Det øker gleden og forventingene, det blir mindre kun knask eller knep som det eneste , og kanskje bidrar juleforberedelsene til at også julen blir mer enn kun gaver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en ekte morgenfugl:-)  Men jeg har blitt inspirert over din Halloween-pynte-glede; har begynt å glede meg til å lage juleting - selv om vi bare er i begynnelsen av november. Det er jo nesten sånn at hyggen i adventstiden er det fineste med hele julen.

Enig - jeg har alt begynt... :) Skal lage et nissehus i år, venter et "oppussingsobjekt" i posten og har bestilt en haug små miniatyrting som også kommer i posten snart. Så i år skal nissefamilien min få bo i et ordentlig hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...