Gå til innhold

Tips og råd og fantasi trengs?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har skrevet en historie om en professor Svimesen, som søker en forskningsassistent..

Saken er at Professor Svimesen, har mistet huset sitt, og det skjedde i et helt utrolig smell og eksperiment,... for å gjøre en lang historie kort,  han oppdaget en helt utrolig forbindelse som gjorde huset han og alt han eide usynlig og sånn "mistet" han det, for han fant det jo ikke igjen.

 

Derfor flyttet han ut i skogen, og nå siden alle hans saker og ting er blitt usynlige leter han etter den mystiske formula igjen.

 

Derfor søker han en forskningsassistent.

 

Mange svarer, for Professor Svimesen er kjent og mange vil jobbe for han, så kommer hovedsaken, hvordan kan skal velge riktig forskningassistent?

 

Jo han setter søkerne på en prøve.

 

Og det er prøvene/utfordringene jeg trenger tips til. Har noen inne det?

Jeg må lage en fest, og det må ikke bli alt for komplisert og passe til aldersgruppen ca 10 år.

 

Jeg har noen prøver men jeg trenger ca 10 stk.

 

Håper noen kan hjelpe meg på vei.

 

Om ikke det er nok skal jeg i tillegg lage mat og bake kaker og være professor Sviimesen. Jeg liker ikke rollespill så jeg håper jeg finner en erstatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det er synd ingen andre har fantasi her inne heller.

 

Jeg er fortvilt, og jeg har lite tid, jeg må på fest og bli sliten, det er dumt at ikke min mann er nok på festen.

 

Hvorfor må alltid ektepar sammen gå, det må da holde rikelig at man er representert på en måte.

 

Jeg har jo tankene på mine ting, og det er ikke lett da å gå på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal lage denne fortelling-tingen til et av barnas bursdagsfest (?) siden du selv ikke klarer å finne på noe særlig av "oppdragene" og heller ikke har lyst til å være med å spille selv...?

 

Jeg tror dine unger er litt forvent med at selskaper og høytider skal feires litt ut over alle grenser, kanskje du heller kan tone det ned litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har skrevet en historie om en professor Svimesen, som søker en forskningsassistent..

Saken er at Professor Svimesen, har mistet huset sitt, og det skjedde i et helt utrolig smell og eksperiment,... for å gjøre en lang historie kort,  han oppdaget en helt utrolig forbindelse som gjorde huset han og alt han eide usynlig og sånn "mistet" han det, for han fant det jo ikke igjen.

 

Derfor flyttet han ut i skogen, og nå siden alle hans saker og ting er blitt usynlige leter han etter den mystiske formula igjen.

 

Derfor søker han en forskningsassistent.

 

Mange svarer, for Professor Svimesen er kjent og mange vil jobbe for han, så kommer hovedsaken, hvordan kan skal velge riktig forskningassistent?

 

Jo han setter søkerne på en prøve.

 

Og det er prøvene/utfordringene jeg trenger tips til. Har noen inne det?

Jeg må lage en fest, og det må ikke bli alt for komplisert og passe til aldersgruppen ca 10 år.

 

Jeg har noen prøver men jeg trenger ca 10 stk.

 

Håper noen kan hjelpe meg på vei.

 

Om ikke det er nok skal jeg i tillegg lage mat og bake kaker og være professor Sviimesen. Jeg liker ikke rollespill så jeg håper jeg finner en erstatter.

Går det an å bruke matteoppgaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å bruke matteoppgaver?

Hei!

 

Ja :-)

 

Det ville jo vært morsomt, mener du vanlige mattestykker?

 

Jeg laget quiz og hinderløype forrige gang, det ble en veldig suksess, barna ville ikke hjem fra skogen igjen. Men da lagde jeg spørsmål som feks nevn alle land dere kan i Afrika, også var alle delt inn i grupper, og de hadde det utrolig gøy.

 

Så jeg forstår jo det er gøy. 

 

Må noen vinne, må jeg kjøpe premie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja :-)

 

Det ville jo vært morsomt, mener du vanlige mattestykker?

 

Jeg laget quiz og hinderløype forrige gang, det ble en veldig suksess, barna ville ikke hjem fra skogen igjen. Men da lagde jeg spørsmål som feks nevn alle land dere kan i Afrika, også var alle delt inn i grupper, og de hadde det utrolig gøy.

 

Så jeg forstår jo det er gøy. 

 

Må noen vinne, må jeg kjøpe premie?

Ja, det går jo an å bruke vanlige mattestykker - men pass på at de ikke er så vanskelige at kun noen få klarer det. Det kan evt. være tekststykker, hvis du har en mattebok for passende alder hjemme.

 

Jeg tror det vil være populært med premie, men det går an å gjøre noe så enkelt som å kjøpe "gullmedalje" av sjokolade - tror kanskje de har det på Nille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det går jo an å bruke vanlige mattestykker - men pass på at de ikke er så vanskelige at kun noen få klarer det. Det kan evt. være tekststykker, hvis du har en mattebok for passende alder hjemme.

 

Jeg tror det vil være populært med premie, men det går an å gjøre noe så enkelt som å kjøpe "gullmedalje" av sjokolade - tror kanskje de har det på Nille?

Hei!

 

Sist gang kjøpte jeg 30 gullmedaljer på Nille, jeg har noen igjen.

 

Ok jeg kan finne på tekststykker, jeg kan gjøre det på vei til festen nå.

 

Jeg er ferdig påkledd, og må gre håret, ellers ser jeg kjempefin ut syns jeg:-)

De skulle bare vist hvor liten lyst jeg har til å dra;-( 

men en avtale er en avtale.

 

Ellers har jeg sikkert en 5-7 kilo godteri igjen fra Halloween, kanskje jeg kan lage godteposer som premie?

 

Men jeg pleier la alle vinne, det er jo litt rart, men jeg tenker det er viktigst å ha det gøy, ikke vinne-vinne, om du forstår. 

 

Jeg må tidlig ut i skogen i morgen tidlig, egentlig burde jeg vært på gravlund også, før festene, men nå klarer jeg ikke med mer, jeg syns min bestemor og bror nok kan vente til mandag...

men det er litt leit også... kanskje jeg kan dra dit i morgen kveld etter festen dvs ca ved 22.00 tiden.

Jeg kan ta med meg lommelykt, det er nok mørkt på Gravlund da, men jeg syns det bør tennes lanterner på gravene. 

 

Det er så mye man skal gjøre, selv for de døde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sist gang kjøpte jeg 30 gullmedaljer på Nille, jeg har noen igjen.

 

Ok jeg kan finne på tekststykker, jeg kan gjøre det på vei til festen nå.

 

Jeg er ferdig påkledd, og må gre håret, ellers ser jeg kjempefin ut syns jeg:-)

De skulle bare vist hvor liten lyst jeg har til å dra;-( 

men en avtale er en avtale.

 

Ellers har jeg sikkert en 5-7 kilo godteri igjen fra Halloween, kanskje jeg kan lage godteposer som premie?

 

Men jeg pleier la alle vinne, det er jo litt rart, men jeg tenker det er viktigst å ha det gøy, ikke vinne-vinne, om du forstår. 

 

Jeg må tidlig ut i skogen i morgen tidlig, egentlig burde jeg vært på gravlund også, før festene, men nå klarer jeg ikke med mer, jeg syns min bestemor og bror nok kan vente til mandag...

men det er litt leit også... kanskje jeg kan dra dit i morgen kveld etter festen dvs ca ved 22.00 tiden.

Jeg kan ta med meg lommelykt, det er nok mørkt på Gravlund da, men jeg syns det bør tennes lanterner på gravene. 

 

Det er så mye man skal gjøre, selv for de døde!

Det er flott å gi alle barna en premie. Synes ideen om å bruke restene fra Halloween er kjempegod.

 

Det er nok ikke mørkt på Gravlunden i morgen kveld, så hvis du orker å dra dit etter festen i morgen så går det godt an. Håper du får god hjelp i morgen så du ikke må gjøre all jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å gi alle barna en premie. Synes ideen om å bruke restene fra Halloween er kjempegod.

 

Det er nok ikke mørkt på Gravlunden i morgen kveld, så hvis du orker å dra dit etter festen i morgen så går det godt an. Håper du får god hjelp i morgen så du ikke må gjøre all jobben selv.

Hei!

 

Jeg får god hjelp:-)

 

Jeg har kjøpt et interaktivt bursdagsklemkort til mitt barn, for liker ikke klemmer:-)

 

Det står 3 punkter hva skal gjøre og resultatet er en interaktiv klem.

( en klem uten at den blir fysisk:-)

 

Det er jo det perfekte kortet til en autist:-)

Fant på notabene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å gi alle barna en premie. Synes ideen om å bruke restene fra Halloween er kjempegod.

 

Det er nok ikke mørkt på Gravlunden i morgen kveld, så hvis du orker å dra dit etter festen i morgen så går det godt an. Håper du får god hjelp i morgen så du ikke må gjøre all jobben selv.

Hei!

 

Jeg orker å dra på Gravlund, selv de døde maser på meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott å gi alle barna en premie. Synes ideen om å bruke restene fra Halloween er kjempegod.

 

Det er nok ikke mørkt på Gravlunden i morgen kveld, så hvis du orker å dra dit etter festen i morgen så går det godt an. Håper du får god hjelp i morgen så du ikke må gjøre all jobben selv.

Hei!

 

Hvis du vil gi meg et bursdagskort er dette kortet som gjør meg glad.

Det heter : Dette er et interaktivt bursdagsklemkort!

 

Også følger 3 punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis du vil gi meg et bursdagskort er dette kortet som gjør meg glad.

Det heter : Dette er et interaktivt bursdagsklemkort!

 

Også følger 3 punkter.

 

Hei!

 

Jeg får god hjelp:-)

 

Jeg har kjøpt et interaktivt bursdagsklemkort til mitt barn, for liker ikke klemmer:-)

 

Det står 3 punkter hva skal gjøre og resultatet er en interaktiv klem.

( en klem uten at den blir fysisk:-)

 

Det er jo det perfekte kortet til en autist:-)

Fant på notabene.

Høres ut som et fin kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er noen dager siden, men jeg kommer med en generell kommentar likevel. De levende setter mer pris på å bli prioritert, de døde kan vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet dette er noen dager siden, men jeg kommer med en generell kommentar likevel. De levende setter mer pris på å bli prioritert, de døde kan vente...

Hei!

 

Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er noen dager siden, men jeg kommer med en generell kommentar likevel. De levende setter mer pris på å bli prioritert, de døde kan vente...

 

Ja, det var vel nettopp dette Madelenemie prioriterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vel nettopp dette Madelenemie prioriterte.

Hei!

 

Du forstår det du :)

 

Jeg skjønner ingen ting av kommentaren jeg?

 

Men helt korrekt jeg prioriterer de levende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du forstår det du :)

 

Jeg skjønner ingen ting av kommentaren jeg?

 

Men helt korrekt jeg prioriterer de levende:-)

 

Ja, du prioriterer de levende i aller høyeste grad  :)

 

Jeg tror Karamellis misforsto følgende utsagn av deg:

 

"Jeg må tidlig ut i skogen i morgen tidlig, egentlig burde jeg vært på gravlund også, før festene, men nå klarer jeg ikke med mer, jeg syns min bestemor og bror nok kan vente til mandag...

men det er litt leit også... kanskje jeg kan dra dit i morgen kveld etter festen dvs ca ved 22.00 tiden.

Jeg kan ta med meg lommelykt, det er nok mørkt på Gravlund da, men jeg syns det bør tennes lanterner på gravene."

 

Antakelig trodde K  at din bestemor og bror fortsatt lever?

 

"Det er så mye man skal gjøre, selv for de døde!"

 

Det er kanskje dette K meinte: i så fall blei du feiltolka i og med at dette ikke var din topprioritet i forhold til festen du nevnte.

 

Nå "synser" jeg veldig, men jeg tolker det slik. (Og jeg finner ikke ut av den multisitatfunksjonen på DOL.. :huh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...