Gå til innhold

Trippeldrapsmannen blir trolig i Norge


Louis Cyphre

Anbefalte innlegg

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8567009.ece

 

- Denne saken er så spesiell at jeg tror at sørsudaneren kommer til å bli underlagt en judisiell observasjon av to psykiatere, sier advokat Christian Wiig i Trondheim.

 

30-åringen fra Sør-Sudan var asylsøker og bodde på et desentralisert asylmottak i Årdal. Han var utvist fra Norge, og skulle egentlig ha forlatt landet tirsdag.

 

Dersom 31-åringen blir funnet skyldig i trippeldrapet,  vil han trolig sone dommen i Norge.

 

Tragisk sak, dessverre var nok dette som var hensikten. Bør det nå bli lukkende asylmottak, ihvertfall for de som ikke har papirer eller har fått avslag på asylsøknaden?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Han oppførte seg helt vanlig før drapene, sier romkamerat, som ikke merket noe unormalt med den trippeldrapssiktede, mandag ettermiddag;

 

Tesfaldet-Testa Michael fra Eritrea forteller at 30-åringen oppførte seg normalt i timene før han satte seg på en buss, hvor han skal ha knivdrept tre personer.

 

-  Han oppførte seg helt vanlig. Han var glad i internasjonale nyheter, og så ofte på BBC. Det gjorde han også på mandag ettermiddag. Han lagde seg også mat på kjøkkenet.

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Han-oppforte-seg-helt-vanlig-for-drapene-7364770.html

 

 

Må man nødvendigvis være psyk for å gjøre noe slik?

Endret av Louis Cyphre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er overrasket over at det nå skal brukes millioner av skattekroner på denne mannen? Og resultatet er nok at han får bli i mange år fremover. Akkurat slik han ville.

 

Jeg skjønner ikke hvor de ikke sendes ut prompte når asylsøknaden avslås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er overrasket over at det nå skal brukes millioner av skattekroner på denne mannen? Og resultatet er nok at han får bli i mange år fremover. Akkurat slik han ville.

 

 

Vi vet nå hva som har skjedd etter en tilsvarende sak for ti år siden:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10145063

 

Drepte på bussen i 2003 - får nå ta bussen alene til Oslo

 

For ti år siden drepte etioperen bussjåfør Audun Bøland på Valdresekspressen og asylsøkeren Christian Baloky på asylmottaket. Selv om han fortsatt tvangsbehandles, får han nå reise alene inn til Oslo

 

Etiopieren som drepte to i 2003 ble dømt til tvunget psykisk helsevern. Det er forlenget tre ganger, senest denne våren.

 

Mannen har ikke oppholdstillatelse i Norge, men sendes ikke ut av landet så lenge han er på dom til tvungent psykisk helsevern.

 

 

Jeg skjønner ikke hvor de ikke sendes ut prompte når asylsøknaden avslås.

 

Ja, det er helt utrolig at han fortsatt går fritt rundt når utkastelsen ble bestemt i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Han-oppforte-seg-helt-vanlig-for-drapene-7364770.html

 

 

Må man nødvendigvis være psyk for å gjøre noe slik?

Hei!

 

JA, man er veldig syk om man gjør slike ting.

 

Kall det psykose eller ondskap,, jeg vet ikke, men det er ikke friskt.

 

Kanskje har han krigstraumer ingen av oss vet hva dette skyldes, vi får kanskje flere svar etter hvert.

 

Det er uansett grusomt og jeg ble så trist av å se den unge jente på 19 år, jeg har ingen riktige ord eller trylleformularer, men jeg vet at å straffe alle andre for det en gal mann gjorde blir helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

JA, man er veldig syk om man gjør slike ting.

 

Kall det psykose eller ondskap,, jeg vet ikke, men det er ikke friskt.

 

 

Er alle drapsmenn psyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

JA, man er veldig syk om man gjør slike ting.

 

Kall det psykose eller ondskap,, jeg vet ikke, men det er ikke friskt.

 

Kanskje har han krigstraumer ingen av oss vet hva dette skyldes, vi får kanskje flere svar etter hvert.

 

Det er uansett grusomt og jeg ble så trist av å se den unge jente på 19 år, jeg har ingen riktige ord eller trylleformularer, men jeg vet at å straffe alle andre for det en gal mann gjorde blir helt feil.

Det er visst mange galne asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...