Gå til innhold

Man burde få trygd den 10de i måneden!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg til januar, for i desember så kommer trygden den 12, og da er det 39 dager til neste trygd i januar. Også hadde det vært kjekt å ha penger da andre får lønn.

Anonymous poster hash: a7c64...bf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gruer meg til januar, for i desember så kommer trygden den 12, og da er det 39 dager til neste trygd i januar. Også hadde det vært kjekt å ha penger da andre får lønn.

Anonymous poster hash: a7c64...bf7

Men så er det bare 22 dager siden forrige utbetaling den 20. nov. Og du behøver jo ikke å bruke av pengene før den 20 des da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan spørre banken din om de kan sette de 8-dagers'ekstra' pengene til en egen konto og fryse kontoen til 12.januar, slik at det i praksis blir akkuratt det samme, vet ikke om de går med på det men verdt et forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger når "andre får lønn"?  Det er jo ikke mange dagene det handler om - mange får lønn 15. januar (og alle andre måneder unntatt juni).  Det er vel ikke de fem dagene som er avgjørende?

De fleste må håndtere sånt selv.  Her i huset er det f.eks. en av oss som får lønnen med redusert skatt før jul, allerede i november.  Da er det vårt ansvar å passe på at det faktisk er noe igjen av dette til julehandelen.  Gjerne også til alle regningene som forfaller i januar, før neste lønning...

Det lureste er nok å flytte penger til en konto det er litt vanskeligere å bruke av, når du har noe til overs ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får jeg lønn den 12. mens kjæresten får den 20. Han får "julelønna" med halv skatt i november, jeg får min i desember. Om du får trygda før jul tidligere enn du ellers ville fått den så får du la den stå i ro på kontoen til den dagen den skulle kommet inn da, da er det like lenge til neste "lønningsdag" for deg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lite penger å rutte med, så kan det jo fort bli vanskelig å få pengene til å rekke helt frem til den 20., men kanskje du kan hjelpe deg selv ved å legge noe penger til side når du får penger i desember. Januar er også ofte en ekstra dyr måned for mennesker som har jevnlig behandling pga egenandelene.

Anonymous poster hash: 9b493...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp medisiner, presanger og julemat av pengene du får den 20.november, da er det ikke så lenge fram til neste utbetaling og den er skattefri også.  Så blir du forhåpentligvis invitert bort i hvert fall et par dager og slipper å lage mat de dagene og vær litt forsiktig fram til 20,januar så skal du se at du klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...