Gå til innhold

Gravid etter angrepille


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg er litt forvirret nå. Bruker clearblue eggløsningstester for å finne ut av syklusene mine. Fikk da positiv eggløsningstest 28 og 29 oktober. Hadde ubeskytett samleie den 28 oktober. Aner ikke når jeg hadde eggløsning men tror det var nok 29 oktober. Kan det stemme utifra to positive tester 28 og 29? Fikk da litt panikk og etter samtalen med samboer tok jeg angrepille den 30 oktober,ca 46 timer etter samleie. Hadde da ubeskytett samleie 31 oktober siden jeg tenkte at eggløsningen var den 29 og angrepillen skulle i så fall virke ved å forhindre ev. befruktet egg til å feste seg i livmoren. Nå 10 november sitter jeg med mens og 2 positive graviditets tester. Hva er det som skjer? Aborterer jeg? Og hva er sannsynlighet at jeg ble gravid 29, ev.30 oktober og ikke 31? Vet ikke hva jeg skal tro om alt dette? Blir glad om det viser seg at jeg er gravid likevel, men er selvfølgelig bekymret pga. blødning, angrepille osv.

Hilsen K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angrepillen gir gjerne blødninger i alle fall, men graviditetstester gir ikke positivt resultat med mindre du er gravid. På den annen side gir de heller ikke positivt resultat før et par uker etter befruktning! Du har ikke blitt gravid ved samleie 28. oktober og testet positivt samme dag, det er helt umulig. Kan du ha blitt gravid i syklusen før? Om du ble gravid 28. oktober er det ikke sikkert du hadde testet positivt i dag engang, kroppen trenger litt tid til å danne såpass mengder graviditetshormoner at det gir utslag på en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv eggløsningstest 28 og 29 oktober. Positiv graviditetstest i dag 10 november, ca.13 dager etter ev. befruktning. Har smerter og mens nå. Lurer på om hvor lenge "mensen"skal vare og om det er abort? Er ikke så happy pga. blødningen. Hadde ikke lyst å ta pillen, men gjorde det likevel i håp om at den ikke virker.

Anonymous poster hash: 6ff4c...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at ikke alle har samboer som har lyst på barn akkurat nå...orket ikke krangling og tok norlevo. Er voksen og vet godt hva jeg gjør og skriver og hvor dumt det kan virke for andre. Uansett håper jeg at alt ordner seg, men samboeren er på vei ut av livet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at ikke alle har samboer som har lyst på barn akkurat nå...orket ikke krangling og tok norlevo. Er voksen og vet godt hva jeg gjør og skriver og hvor dumt det kan virke for andre. Uansett håper jeg at alt ordner seg, men samboeren er på vei ut av livet mitt...

Bare virket litt rart at du tok den, og håpet den ikke virket. Den skal jo virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Dette var ganske komplisert. Eggløsning 29.10 er sannsynlig. 10.11. var det positiv test. Det er ikke mulig å si hvilken dag du ble gravid av de tre nevnte dager. Blør du fortsatt? Ta en ny gravitest, og er den positiv tar du kontakt med din lege. Hvilken angrepille har du tatt? Hvis det er en uten resept, er det ikke grunn til å tro at den kan ha gjort noen skade på fosteret.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...