Gjest Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 har brukt lege middel mot panikk angst xanor lenge i samråd med psykiater ønsker å bli kvitt den har du noe råd hvor dan man skalgå frem takker for raskt svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Da bør du vel trappe ned i samråd med psykiater og.... Aldri kutte en slik medisin for fort, det var et innlegg her tidligere hvor jeg fikk et godt svar fra NHD. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Her fant jeg svaret. Regner med det samme gjelder denne medisinen? SSRI virker antiaggressivt. Når en bruker en effektiv dose over noe tid, kan du tenke deg at noe forandres i hjernen. Tenk deg det som at du drar en pendel ut til siden og holder den der. Hvis en bråslutter eller slutter for raskt, kan virkningen både på depresjon og aggresjon bli som at du slipper pendelen fra en stilling langt fra midtpunktet: Den slår over til den andre siden. Ved å trappe ned med 25% per måned slik det er anbefalt, tar du pendelen kontrollert ned mot midtstilling slik at effekten av det siste steget blir svært liten. Ved å bråseponere fra en høyere dose kan en altså kunstig fremkalle en ny depresjon og evt en aggressiv reaksjon. Håper dette var forståelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Xanor er et høypotent benzodiazepin ca 10 ganger sterkere enn Valium. Jeg anbefaler en nedtrapping til en døgndose på 1 mg, for deretter å gå over til Sobril i den siste nedtrappingsfasen. Jeg trenger nåværende døgndose for å kunne være mer konkret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.