Gå til innhold

Tenåring, hormoner


veien å gå

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 16 år. Hun sliter med mye hårvekst. Hun har hårvekst som en mann på armer bein og mage. Og mensen kommer kanskje en gang i halvåret, og hun har nesten ikke blødninger. Var hos lege i dag, og spurte om råd, fikk ikke noe svar mens han holdt på med pcen, spurte da om dette var noe en kunne gjøre med. Da svarte han surt ja jeg holder på. Fikk da kun en henvisning til en kvinnelig lege, og så sa han dette er sånn dame ting jeg ikke har peiling på. Stakkars jenta mi var så flau at hun gråt i bilen etterpå. Dette har hun mannet seg opp lenge til å få sjekket ut. Lurer på om noen her vet hva dette kan være. Og om det finnes noe behandling for det? Lovet datteren min at vi skal skifte lege, til en kvinnelig, slik at dette ikke blir så vanskelig for henne senere. Synd at hennes første møte skulle bli så pinlig første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk da kun en henvisning til en kvinnelig lege, og så sa han dette er sånn dameting jeg ikke har peiling på.

For en dust! Støtter forslaget om å skifte lege.

Søk på PCO. Har hun andre symptomer, som kviser (vanskelig å vurdere når hun er tenåring, det er jo normalt, men det kan gi en pekepinn) eller "uforklarlig" overvekt?

Bruk henvisningen. Det kan være helt uskyldig, men greit å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust! Støtter forslaget om å skifte lege.

Søk på PCO. Har hun andre symptomer, som kviser (vanskelig å vurdere når hun er tenåring, det er jo normalt, men det kan gi en pekepinn) eller "uforklarlig" overvekt?

Bruk henvisningen. Det kan være helt uskyldig, men greit å sjekke ut.

Ja hun er overvektig, og er svært plaget med kviser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er overvektig, og er svært plaget med kviser

Da finner du mye under PCO(s) hvis du søker. Herlighet, dette burde alle leger vite, uansett kjønn!

Jeg har det ikke selv, jeg er bare en alminnelig opplyst person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...