Gå til innhold

Er det slik for dere andre også?

Gjest hww

Anbefalte innlegg

Er det slik for dere andre også at dere tåler lite før dere får en reaksjon som drar dere helt ned i kjelleren når dere er ekstremt sliten - eller er det personlighet.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det slik for dere andre også at dere tåler lite før dere får en reaksjon som drar dere helt ned i kjelleren når dere er ekstremt sliten - eller er det personlighet.

Når folk er ekstremt sliten skal det vel lite til for å bli dratt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk er ekstremt sliten skal det vel lite til for å bli dratt ned.

Jeg ser ned på meg selv fordi jeg tåler så lite. Jeg føler meg svak.. At det er det jeg er. Derfor godt å vite om det et normalt eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på meg selv fordi jeg tåler så lite. Jeg føler meg svak.. At det er det jeg er. Derfor godt å vite om det et normalt eller ikke..

Det må du ikke gjøre, du er som du er og hvis du er ekstremt sliten er det nok normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig normalt i denne sammenhengen? Det vet ikke jeg. Vi er jo alle så forskjellige at denne normalgrensen sannsynligvis er ganske vid?

Og hva om man ikke er innenfor denne normalgrensen, hva bør man gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig normalt i denne sammenhengen? Det vet ikke jeg. Vi er jo alle så forskjellige at denne normalgrensen sannsynligvis er ganske vid?

Og hva om man ikke er innenfor denne normalgrensen, hva bør man gjøre da?

Normalt: ville en frisk og oppegående person taklet det - særlig uten å miste så mye funksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen ikke.

Men hva mener du med siste del av spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at er jeg ekstremt sliten, skal det mye mindre til før jeg gråter over bagateller. Hvis jeg er syk og sliten, tåler jeg lite av mas fra barna for eksempel, da blir jeg fort sint eller lei meg og overreagerer. Er jeg glad, frisk og opplagt, syns jeg ikke samme situasjon er mas engang, tar ting med et smil og alt er mye lettere. Det er helt normalt tror jeg. Alt blir jo et ork når man er sliten fra før.

Men reaksjonen er å gråte for eksempel, det drar meg ikke helt ned i kjellern slik at jeg ikke kommer meg opp igjen etter å ha fått litt hvile og trøst/hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at er jeg ekstremt sliten, skal det mye mindre til før jeg gråter over bagateller. Hvis jeg er syk og sliten, tåler jeg lite av mas fra barna for eksempel, da blir jeg fort sint eller lei meg og overreagerer. Er jeg glad, frisk og opplagt, syns jeg ikke samme situasjon er mas engang, tar ting med et smil og alt er mye lettere. Det er helt normalt tror jeg. Alt blir jo et ork når man er sliten fra før.

Men reaksjonen er å gråte for eksempel, det drar meg ikke helt ned i kjellern slik at jeg ikke kommer meg opp igjen etter å ha fått litt hvile og trøst/hjelp.

Tusen takk for at du delte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel helt vanlig det, og ikke sykelig.

Er man uthvilt og sterk, tåler man nesten alt. Jo mer sliten du blir, jo mer nærtakende blir du og jo lettere blir det å gå i kjelleren av små ting.

Men det litt syke er jo at man blir så sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt vanlig det, og ikke sykelig.

Er man uthvilt og sterk, tåler man nesten alt. Jo mer sliten du blir, jo mer nærtakende blir du og jo lettere blir det å gå i kjelleren av små ting.

Jeg er ikke enig i at det er vanlig at man reagerer så sterkt at man går "helt ned i kjelleren" som følge av små påkjenninger selv om man er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg diamentralt uenig med deg i. Det er vanlig (og overhodet ikke sykelig) å bli sliten når en har tatt seg ut eller er under stress, men det er ikke vanlig å gå i kjelleren av til tross for at man er sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette, for jeg mener det handler om flere ting.

1) Hvorfor blir man ekstremt sliten? Alle blir jo det i perioder, men om dette handler om normale belastninger som jobb og barn - og det skjer ofte, så er det syklig.

2) Hva gjør at man havner "helt i kjelleren" og hva innebærer uttrykket?

Helt generelt: Alle har dårlige dager en gang i blant. Alle reagerer sterkere i enkelte perioder enn andre. Hvorfor det skjer og hvordan det skjer, hvor lenge og hvor ofte - hele bildet sammensatt gir svar på om det er en del av livets naturlige svingninger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på dette, for jeg mener det handler om flere ting.

1) Hvorfor blir man ekstremt sliten? Alle blir jo det i perioder, men om dette handler om normale belastninger som jobb og barn - og det skjer ofte, så er det syklig.

2) Hva gjør at man havner "helt i kjelleren" og hva innebærer uttrykket?

Helt generelt: Alle har dårlige dager en gang i blant. Alle reagerer sterkere i enkelte perioder enn andre. Hvorfor det skjer og hvordan det skjer, hvor lenge og hvor ofte - hele bildet sammensatt gir svar på om det er en del av livets naturlige svingninger eller ikke.

Det var kanskje et dumt spørsmål.. Som du sier er det jo mange ting som spiller inn.

Men jeg tror jeg har fått svar på det jeg lurte på - at det ikke er normalt. Så da er det meg det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje et dumt spørsmål.. Som du sier er det jo mange ting som spiller inn.

Men jeg tror jeg har fått svar på det jeg lurte på - at det ikke er normalt. Så da er det meg det er noe galt med.

Det var da voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...