Gå til innhold

Oppussing av stort bad


Line

Anbefalte innlegg

Hei! År og dag siden jeg har vært innom her, så fant ut at jeg skulle benytte anledningen nå til å spørre om noen har gode forslag til fine flis å ha på bad! Det er jo en jungel der ute...

 

Flisene må være elegante og klassiske, ikke noe som er for stramt og som "går av moten" om fem år. Badet skal forvandles fra grønne vegger med brystpanel og grå "20x20"-fliser på gulvet, til noe som kan heve standarden endel. Flisene på gulvet skal være gjennomfargede, så man ikke risikerer at det slås av skår, og keramikken kommer til syne.

 

Dusjen er pr. i dag et eget rom i veggen med foldedør, Her er det hvite fliser. De bør kanskje fortsette å være ganske lyse... Hjørneboblekaret skal selges. Det står der bare og samler støv.

 

Hadde vært utrolig glad for gode forslag fra noen her inne! Har man ikke blitt forvirret i flisjungelen fra før, så blir man det i alle fall! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lurt å bruke mørke fliser med mørke fuger på gulvet. Vi har to bad, det ene badet har mørke fliser med lysegrå fuger og det andre har mørke fuger - og jeg ser at vi burde valgt mørke fuger på begge. Man slipper nemlig at det misfarges :) Men de har "flisefornyer" på Nytt og Nyttig tror jeg det var, ellers kan man pusse med en gammel tannbørste og tannpasta, men det er mye arbeid på et stort bad :)

Ellers ville jeg valgt lyse vegger - det er stilig med kontrast, f.eks. at du legger en annen farge, som er litt mørkere over vasken og toalettet... for å skape litt spenning. Lyse fliser med gråaktig marmormønster går aldri av moten, kritthvite kan bli kjedelige i lengden da det ser veldig sterilt ut, men det er jo en smakssak. Grå bad, lysgrått, mørkgrått/koks- å kombinere det kan være stilig, velg varme grånyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to bad - ett fra 1997 og ett fra 2004. Vi har vært veldig fornøyd med begge to, men ser at det eldste nok ikke er helt "hot" lenger, og vi hadde nok ikke valgt akkurat de flisene dersom vi hadde pusset opp i dag. LIkevel - vi synes det har holdt seg pent lenge :-)

 

Bad nr 1 fra 97 har altså mørkeblå fliser, 20 x20 på golvet, og lysegrå 20 x 30 på veggene. Skap og toalett er hvite.

 

Bad nr 2 fra 04 har koksgrå 30 x30 fliser lagt diagonalt på golvet, og hvite 20 x 30 (tror jeg) på veggene. Det eneste jeg angrer litt på er at vi la inn en smal dekorflisrekke ca en meter opp på veggen i hvitt og sort. Helt greit, men vi hadde ikke gjort det i dag. Skap og toalett er i bjørk. Ikke velg toalett i tre!

 

Jeg var nylig hos noen som hadde laget seg nytt bad. Det var helt nydelig, i grått og hvitt. Tror nok jeg hadde valgt noe slikt dersom vi skulle ha pusset opp badet nede. Velg vegghengt toalett, det er mye greiere å vaske da , og det ser penere ut, synes jeg :-)

 

Lurt å skrive nøyaktig hva en ønsker, og så sende anbud til flere rørleggere/murere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp (eller rettere sagt bygde om et lite bad og et vaskerom til et større bad) for noen få år tilbake, og gjorde oss noen av de samme tanker som dere.

 

Vi benyttet et firma som leverte en veldig god jobb, og kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet.

 

Her er en link til firmaet, og der finner du bilder fra en del ulike bad/løsninger/fargevalg som kanskje kan bistå dere i å finne det dere vil ha (vårt bad er også avbildet der ;)  ):

 

http://www.murogflisconsult.no/hXGXCS2lLG4U.5.idium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...