Gå til innhold

Hvem er best til å behandle muskler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er noe plaget med venstre arm og venstre side i overkroppen. Har ømme, stramme muskler. Hvem bør er best på dette?  Lege, fysioterapeut, naprat, kiropraktor osv?



Anonymous poster hash: 8ec5d...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er noe plaget med venstre arm og venstre side i overkroppen. Har ømme, stramme muskler. Hvem bør er best på dette?  Lege, fysioterapeut, naprat, kiropraktor osv?

Du. Kipt men sant. Få hjelp med å sett opp et godt treningsprogram og ta problemet ved roten framfor brannslokking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du. Kipt men sant. Få hjelp med å sett opp et godt treningsprogram og ta problemet ved roten framfor brannslokking.

Tenker du da et opplegg fra fysioterapeut? Jeg ser så mange ulike fagrupper i de bransjene der. Vanskelig å vite hvem man skal velge.

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noe plaget med venstre arm og venstre side i overkroppen. Har ømme, stramme muskler. Hvem bør er best på dette?  Lege, fysioterapeut, naprat, kiropraktor osv?

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

 

Gå til legen og be om henvisning til fysioterapeut, da slipper du å betale så mye. :) Jeg var kjempeforbøyd med min fysio den perioden jeg trengte det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du da et opplegg fra fysioterapeut? Jeg ser så mange ulike fagrupper i de bransjene der. Vanskelig å vite hvem man skal velge.

Ja enten dét eller en personlig trener med anatomisk kompetanse. Jeg har prøvd akkupunktur, naprapati, osteopati, klassisk massasje - u name it, men på sikt er det kun trening som nytter.

 

Ta kontakt med fastlegen og be h*n om å skaffe oversikt  over hvem som duger. Ikke velg en med refusjonsordning for å få det billigere, men velg den som har best kompetanse. I mitt tilfelle var det en tverfaglig sammensatt gruppe tilknyttet Ryggskolen (finnes i flere store byer), kanskje dette finnes der du bor også? Lykke til - livet før og etter er to helt ulike ting! :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og be om henvisning til fysioterapeut, da slipper du å betale så mye. :) Jeg var kjempeforbøyd med min fysio den perioden jeg trengte det i alle fall.

Takk for svar lillemus! Jeg skal om ikke så lenge til legen for noe annet, skal da se om jeg også får tatt opp dette. :-) Men kan man bestille time hos hvem som helst fysioterapeut uten henvisning?

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for svar lillemus! Jeg skal om ikke så lenge til legen for noe annet, skal da se om jeg også får tatt opp dette. :-) Men kan man bestille time hos hvem som helst fysioterapeut uten henvisning?

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

 

Du bestemmer selv, både med og uten henvisning. Det er ikke legen som sender henvisningen, du får den, bestiller time hos den fysioterapeuten du vil og leverer henvisningen når du kommer dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noe plaget med venstre arm og venstre side i overkroppen. Har ømme, stramme muskler. Hvem bør er best på dette?  Lege, fysioterapeut, naprat, kiropraktor osv?

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

 

Jeg ville begynt med en tur til fastlegen for å få litt hjelp til å finne ut hva som er galt og kanskje hva problemene kommer av. Han vet nok hvem som egner seg best til å hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noe plaget med venstre arm og venstre side i overkroppen. Har ømme, stramme muskler. Hvem bør er best på dette?  Lege, fysioterapeut, naprat, kiropraktor osv?

Anonymous poster hash: 8ec5d...f36

 

Jeg hadde startet med å kontakte enten en fysioterapeut som er spesialist i manuell terapi eller fastlegen for å få en ordentlig kartlegging og behandlingsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...