Gå til innhold

Jeg håper du kan hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Gjest Forlatt

Det ser ut til at jeg blir alene med min kjære treåring... igjen.

Jeg var alenemamma fra barnet var ett år til to år, og husker jeg fikk overgangsstønad, da jeg bare gikk hjemme med barnet, uten rett på dagpenger. Så bodde jeg med barnefaren igjen fra barnet var to. Nå er barnet mitt fylt tre år, og det ser ut til at jeg blir alene med barnet igjen...

Hvilken hjelp har jeg nå å få? Jeg har vært et år i jobb nå, men vikariatet er straks over, og jeg blir gående med dagpenger inntil jeg finner noe annet. Siden barnet er tre år, har jeg vel ikke rett på mye? Kontantstøtten faller vel ifra, og overgangsstønaden faller vel og ifra ved treårs alder?

Hva har jeg rett på som enslig mamma nå`? Dobbel barnetrygd, og farbidrag? Jeg er redd det skal bli tøft, nå som barnefaren forlater oss igjen... vi har et svært lån nå å ta oss av alene, pga bostedet. Vil jeg ha rett på støtte til barnehage, f.eks? Hvor mye?

Håper du kan gi meg så mye info som mulig. Går trygdesøknadene an å finne på internet, fylle ut hjemme, og istedenfor sende trygdekontoret? Har ingen lyst til å møte dit igjen... føler meg dum.

Hilsen ei som er trist og

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39565-jeg-h%C3%A5per-du-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Når barnet er under 3 år kan du få overgangsstønad uten hensyn til aktivitet. Er barnet eldre, må du værer i yrkesrettet aktivitet for å få overgangsstønad - inntil 3 år etter at yngste barn ble født med mulighet for forlengelse bl.a. ved studier.

Se detaljene i ftrl kap. 15-6 og 15-8:

www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-044.html

andre ting: utvidet barnetrygd, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad

Se http://trygdehjelpen.no/diverse/enslig.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...