Gå til innhold

Sovemedisiner og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor jeg trenger så lave doser av slike medisiner for å bli helt slått ut? jeg bruker av og til 2 mg Circadin og er helt slått ut ett er halvtime.

Når det gjelder andre medisiner blir jeg også veldig fort trøtt. Fikk for høy dose Tolvon for en stund siden, tror det var 30 mg, og da klarte jeg ikke å stå opp dagen derpå.. prøvde flere ganger, men svimte nesten av da jeg prøvde å stå på beina, så jeg sov hele dagen og kom meg ikke på jobb den dagen, for å si det sånn:)

Hadde vært interessant om dette er vanlig eller om det har noe med min forsinket søvnfasesyndrom å gjøre, som jeg har? At jeg reagerer for meg å bli trøtt. Det gjelder også hvis jeg er stressa eller sliten, kan sove i timesvis.

Skrevet

Kan det tenkes at du har en mutasjon av et gen som gjør at du metaboliserer en viss type medisiner saktere enn normalt? Jeg vet at noen kan ha det når det er snakk om SSRI, og ikke tåler normale doser.

Skrevet

Kanskje det. Det har jeg egentlig ikke tenkt på før. Da fikk jeg mer å tenke på ( hehe). Jeg står på Zoloft også. Jeg gjesper veldig mye, og det har startet etter jeg begynte på Zoloft for endel år siden, men har ikke tenkt over det fordi jeg er blitt vant til det. Jeg lurer litt på om andre også blir så trøtte av små doser eller om jeg er så trøtt i utgangspunktet at det slår "harder" inn.

Skrevet

Når det gjelder Tolvon så virker den mer aktiverende i høyere doser. 10 mg er for de fleste den beste dosen for søvn.

Den søvndyssende effekten skyldes først og fremst at Tolvon har en relativt krafttig antihistamin effekt som inntrer allerede på lave doser. Har du allergier vil du sannsynligvis merke at disse også blir bedre med Tolvon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...