Gå til innhold

Vanlig ved depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At kroppen er veldig slapp og energiløs, men tankene går i turbotempo? Så fort at man blir bare stående der, uten å gjennomføre noen verdens ting? Er dette depresjon? Har bp.

Anonymous poster hash: 8ff15...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ganske vanlig at hjernen kverner og kverner, både ved depresjon og angstlidelser?

 

Siden du allerede har diagnosen BP er det vel ikke usannsynlig at dette er noe som er behandlingskrevende, enten om du har en "vanlig" depresjon nå eller en blandet episode?

 

Ville absolutt oppsøkt fastlegen hvis jeg var deg. Eventuelt din behandler, hvis du har oppfølging hos spesialist. Kanskje det bør gjøres endringer i medikamenter, e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

At kroppen er veldig slapp og energiløs, men tankene går i turbotempo? Så fort at man blir bare stående der, uten å gjennomføre noen verdens ting? Er dette depresjon?

 

Jeg har erfaring med dette. Det hjelper med antipsykotika for min del, i alle fall mot tankekjøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske vanlig at hjernen kverner og kverner, både ved depresjon og angstlidelser?

Siden du allerede har diagnosen BP er det vel ikke usannsynlig at dette er noe som er behandlingskrevende, enten om du har en "vanlig" depresjon nå eller en blandet episode?

Ville absolutt oppsøkt fastlegen hvis jeg var deg. Eventuelt din behandler, hvis du har oppfølging hos spesialist. Kanskje det bør gjøres endringer i medikamenter, e.l?

Jeg får hjelp, bare lurte litt siden alt gikk så veldig fort i hodet. Skulle gjøre alt på en gang og det stokket seg fullstendig. Ble bare stående der. Til slutt la jeg meg ned i senga med den slitne kroppen og et hodet fullt av både negative og oppbyggende tanker.

Jo, jeg er "flink pike" og tar de medisiner jeg får utskrevet.

Anonymous poster hash: 8ff15...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med dette. Det hjelper med antipsykotika for min del, i alle fall mot tankekjøret.

Tok endel truxal i tillegg til abilify fast. Fant ut at tankekjøret ble værre med truxal? Trodde det skulle være motsatt? Får akkurat det samme på SSRI- preparater.

Har behov for å vite hva som skjer med hodet mitt, jeg er jo " klin kokos" innimellom :-0

Anonymous poster hash: 8ff15...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Tok endel truxal i tillegg til abilify fast. Fant ut at tankekjøret ble værre med truxal? Trodde det skulle være motsatt? Får akkurat det samme på SSRI- preparater.

Har behov for å vite hva som skjer med hodet mitt, jeg er jo " klin kokos" innimellom :-0

 

Jeg har hørt om at man kan bli mer i retning manisk ( større eller mindre grad) av SSRI, om man har en bipolar lidelse (1/2/3), så det kunne sikkert forklare din reaksjon på SSRI. Men høres rart ut at Truxal virket sånn?

 

Kanskje du trenger stemningsstabiliserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...