Gå til innhold

Brennkopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tenåring som har fått brennkopper. Var hos lege for fire dager siden. Fikk beskjed om å bruke bacimycin og skulle skifte på bandasjen en gang på dagen.

Er bare blitt verre med mye blemmer som sprer seg innenfor kompressen. Et rødt område på størrelse med en femmer nesten. Men mindre gule skorper.

Noen som har noen gode råd?  Har det veldig trvalet akkuratt nå så vanskelig å få komt seg til lege. Tar timesvis å sitte på legevakten. Men bør kanskje ta en tur? Noen råd til bedre salver?



Anonymous poster hash: fa4ac...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det væsker også en del, særlig fra den røde flekken. Ser en gulaktig flekk i kompressen utenpå.



Anonymous poster hash: fa4ac...23a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du ikke må til legen med han altså.. Sleit med det der da sønnen min var liten. Han fikk noe for det men husker ikke hva det var. Det var en flaske med flytende veske og så måtte han ha bandasje på.

Ikke greit det der :( god bedring til tenåringen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har en tenåring som har fått brennkopper. Var hos lege for fire dager siden. Fikk beskjed om å bruke bacimycin og skulle skifte på bandasjen en gang på dagen.

Er bare blitt verre med mye blemmer som sprer seg innenfor kompressen. Et rødt område på størrelse med en femmer nesten. Men mindre gule skorper.

Noen som har noen gode råd?  Har det veldig trvalet akkuratt nå så vanskelig å få komt seg til lege. Tar timesvis å sitte på legevakten. Men bør kanskje ta en tur? Noen råd til bedre salver?

Anonymous poster hash: fa4ac...23a

 

Jeg hadde fortsatt med Bacimycin og tørre kompresser noen dager til. I følge folkehelseinstituttets retningslinjer så er det også viktig å gjøre området rent hver dag, f.eks. i forbindelse med dusj.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=7139:0:25,5499&MainContent_7139=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82683::0:6446:13:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine hadde det, og guttungen min høres ut til å være mange ganger så hardt angrepet som din, renset jeg området forsiktig med klorhexidin (sårvann) 2-3 ganger om dagen og smurte med brulidin _krem_. Hadde ikke på kompresser, naturlig nok siden det var i og rundt nese og munn, men var steinhard på hygiene - vi og han vasket hender "hele dagen", han hadde selvfølgelig eget håndkle som ble byttet daglig osv. Han fikk selv pelle bort harde sårskorper og slikt før jeg renset det etterpå. Uff som han så ut!

 

Mange får antibiotika mot det, hos oss var ikke det nødvendig, jeg visst faktisk ikke at det var vanlig heller før etterpå.

 

Å rense det bare en gang i døgnet og gjemme det bort under en kompress som blir fuktig synes jeg ikke høres noe særlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...