Psykika Skrevet 2. desember 2013 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er bare redd de skal si jeg er lat og ikke gidder å jobbe. dA forteller du dem at d tar feil. Dessuten er det ikke sikkert de sier du er lat. Kanskje de faktisk støtter deg. Jeg har vært under nav i snart 2 år så jeg skjønner deg jo godt, men slike mennesker trenger man ikke i livet sitt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 En god ting med dette da. Jeg kommer til å bli tynnere. Nå kan jeg ikke kjøpe meg mat lenger.Bor du ikke hjemme?Anonymous poster hash: 65ec6...57b Anonymous poster hash: 65ec6...57b 0 Siter
Caylee Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 (endret) Bor du ikke hjemme?Anonymous poster hash: 65ec6...57b Anonymous poster hash: 65ec6...57b Jo, men nå kan jeg ikke kjøpe usunn mat lenger. Jeg må ta den forbruket mitt drastisk. Heller ikke klær eller mye sminke Pappa sa han ikke kommer til å hjelpe meg. Men jeg skal til legen på fredag og kanskje jeg får fikset det. Lege for første gang på veldig lenge.. Endret 3. desember 2013 av Caylee 0 Siter
Caylee Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 dA forteller du dem at d tar feil. Dessuten er det ikke sikkert de sier du er lat. Kanskje de faktisk støtter deg. Jeg har vært under nav i snart 2 år så jeg skjønner deg jo godt, men slike mennesker trenger man ikke i livet sitt. Ja, det er sant.. Men skal til legen snart nå. Så da får jeg vite hvordan de vil reagere senere. Håper bare ikke legen fanger meg. Tror jefg har fått legeskrekk.. 0 Siter
tonie Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Dette var nok veldig lite lurt. Mener du at du er i stand til å klare en jobb over tid? Hvis ikke ender det vel med at det blir foreldrene dine som må fø på deg når sparepengene er brukt opp, og du kommer sikkert til å oppleve det som både utrivelig og hemmende. Meld deg inn igjen, og ikke vent for lenge med å gjøre det. Er man syk har man krav på penger, og da får andre tenke hva de vil. Kanskje du kan gå med aviser i mellomtiden hvis de stopper utbetalingene dine? 0 Siter
Caylee Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 Dette var nok veldig lite lurt. Mener du at du er i stand til å klare en jobb over tid? Hvis ikke ender det vel med at det blir foreldrene dine som må fø på deg når sparepengene er brukt opp, og du kommer sikkert til å oppleve det som både utrivelig og hemmende. Meld deg inn igjen, og ikke vent for lenge med å gjøre det. Er man syk har man krav på penger, og da får andre tenke hva de vil. Kanskje du kan gå med aviser i mellomtiden hvis de stopper utbetalingene dine? Jeg føler jeg er istand til å jobbe,må bare finne en jobb jeg ikke får angst av. Utrolig god ide. Men tror ikke de vil ha meg siden de prioriterer dem som har lappen. 0 Siter
Caylee Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hurra her fant jeg noe bra! http://avisbud.aftenposten.no/ViewArticle.do?articleid=31 En morgenrute tar ca. 2- 2,5 timer og har i gjennomsnitt ca. 280 aviser. Lønn pr. mnd fra kr7.000.- til 10.000.- avhengig av størrelse. Arbeidstiden er mandag - lørdag, normalt fra kl. 03:30 - 06:00. Bud distribuerer alle morgenavisene, i tillegg levere de bøker, blader og magasiner. Rutene kan enten betjenes med bil eller tralle. På ruter som er mer enn 5 km. utbetales det bilgodtgjørelse. I Follo og Asker/Bærum betjenes alle ruter med bil Det er mulig å starte arbeidet allerede kl 01.30 og kombinere flere ruter. Lønnet opplæring, vintertillegg og klesgodtgjørelse. ELLER Søndagsbud En søndagsrute tar ca.1,5- 2 timer og har i gjennomsnitt ca. 135 aviser. Lønn pr. mnd fra kr.1.200 til 1.800.- avhengig av størrelse og om man starter før eller etter kl. 06:00. Man jobber hver søndag og starter mellom 03:00 og 06:00 avhengig av hvor mange ruter som betjenes. Rutene kan enten betjenes med bil eller tralle. På ruter som er mer enn 5 km. utbetales det bilgodtgjørelse. I Follo og Asker/Bærum betjenes alle ruter med bil. Lønnet opplæring, vintertillegg og klesgodtgjørelse. Aftendistribusjon foregår på torsdager fra kl.11 :00 til 17:00 når du starter er avhengig av hvor mange ruter du går Endret 3. desember 2013 av Caylee 0 Siter
ISW Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Når du føler deg frisk nok til å jobbe er det selvfølgelig en god ide å jobbe. Men hvorfor i alle dager skal du takke nei til støtte frem til den tid? 0 Siter
Caylee Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 Når du føler deg frisk nok til å jobbe er det selvfølgelig en god ide å jobbe. Men hvorfor i alle dager skal du takke nei til støtte frem til den tid? Jeg var dum. Jeg tenkte ikke over valget jeg tok. Jeg er flink til å gjøre ting på impuls og angre etterpå. 0 Siter
ISW Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Jeg var dum. Jeg tenkte ikke over valget jeg tok. Jeg er flink til å gjøre ting på impuls og angre etterpå. Noen sier at å tenke før de handler er som å tørke seg før man driter, men det er ikke helt sant :-) Tror det er lurt å tenke seg om 2 ganger før man gjør ting, ja. 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Jeg var dum. Jeg tenkte ikke over valget jeg tok. Jeg er flink til å gjøre ting på impuls og angre etterpå. Jeg gjorde det samme for noen år tilbake. Gikk flere måneder uten penger. Etterhvert ringte jeg min saksbehandler, og hun åpnet stønaden min uten noen som helst søknader med én gang - jeg tror bare hun tok en telefon til DPS. Så jeg syns du skal gjøre det samme! Lykke til! 0 Siter
schizoid1337 Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Synes du skal jobbe litt med å innse/lære av feilene du gjør, så du slipper å gjenta dem gang på gang. det vet jeg du kan klare 0 Siter
Blomstre Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Du kan ta kontakt med NAV og spørre om hva som skal til (f.eks legeerklæring) for at du skal få levere siste meldekort på nytt. Forklar at du har gjort feil. Og hvis du er så heldig å ha en sparekonto, ikke bruk av de før du MÅ. Du er 18-19 nå? Tenk framover, om noen år vil du kanskje flytte for deg selv, og da flyr tusenlappene både til huslån og innbo. 0 Siter
Angustia1 Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Hvordan gjør man det? Må man vente i flere måneder i kø på nytt? I dette tilfellet må du antakeligvis fylle ut skjema om gjenopptak av arbeidsavklaingspenger, det tar vanligvis ikke lang tid. Og du får etterbetalt. Normalt sett blir du kontakta av din veileder på NAV om kort tid, slik at dere kan rette opp feilen. Men tenk deg om før du tar overilte beslutninger en evt neste gang 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 forsent. men det går helt fint, jeg har en sparekonto jeg kan bruke Og den sparekontoen inneholder mange millioner eller? Hvis du skal leve på den i mange år, til du blir minstepensjonist, så må den være heftig. Og det tviler jeg vel på at den er. Ta kontakt med nav igjen i dag. Og din behandler. Nå er du ute og kjører igjen. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 Som mor til ungdommer som nå er litt eldre enn deg, vil jeg si at jeg skulle vært bra lutfattig før jeg hadde sendt min 19-årige skoleelev til Nav. Tenker det må være den verst tenkelige start på livet. Om du var arbeidsledig så, men du er jo skoleelev etter som jeg skjønner. I din alder går du vel siste året på videregående ? Litt annet svar i fra meg enn fra de andre her. 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 Som mor til ungdommer som nå er litt eldre enn deg, vil jeg si at jeg skulle vært bra lutfattig før jeg hadde sendt min 19-årige skoleelev til Nav. Tenker det må være den verst tenkelige start på livet. Om du var arbeidsledig så, men du er jo skoleelev etter som jeg skjønner. I din alder går du vel siste året på videregående ? Litt annet svar i fra meg enn fra de andre her. Du har jo et poeng der da. Tenkte ikke over dette. Jeg hadde jo heller ingen fast inntekt i den alderen, og det hadde ikke de fleste andre heller. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 Som mor til ungdommer som nå er litt eldre enn deg, vil jeg si at jeg skulle vært bra lutfattig før jeg hadde sendt min 19-årige skoleelev til Nav. Tenker det må være den verst tenkelige start på livet. Om du var arbeidsledig så, men du er jo skoleelev etter som jeg skjønner. I din alder går du vel siste året på videregående ? Litt annet svar i fra meg enn fra de andre her. Hun har mistet et helt skoleår som følge av sykehusinnleggelse. Alvorlig psykisk lidelse innebærer at man er i en vesentlig forskjellig situasjon enn annen jevngammel ungdom, og jeg synes derfor det vil være greit om hun mottar støtte fra nav til å bli ferdig med vgs. En helt annen sak, er at jeg mener ungdom som fortsatt bor hjemme og går på vgs ikke bør motta like stor økonomisk støtte som det eldre og utflyttede mennesker gjør hvis de oppfyller navs kriterier for stønad. 0 Siter
slabbedask Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 (endret) Du har jo et poeng der da. Tenkte ikke over dette. Jeg hadde jo heller ingen fast inntekt i den alderen, og det hadde ikke de fleste andre heller. Ikke jeg heller. Syntes det er litt merkelig at man får penger fra NAV hvis man bor _hjemme_. Endret 4. desember 2013 av slabbedask 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 Ikke jeg heller. Syntes det er litt merkelig at man får penger fra NAV hvis man bor _hjemme_. Sånn er det. Jeg kunne flyttet "hjem" jeg også, bodd og spist gratis (altså jeg ville i praksis ikke få lov til det, av mine foresatte, men poenget er at jeg ville fått nøyaktig like mye fra NAV og de ville ikke hevet et øyebryn). Og jeg er endel eldre enn Caylee. Men man kan selvsagt stille spørsmålstegn ved reglene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.