Gå til innhold

overfølsom hud?

Anbefalte innlegg

Er plaget med flekkete knallrødt "utslett". Først brystkassen, halsen, skuldre og overarmer, så tinning og kinn. Små flekker som gradvis blir til en jevn knallrødfarget hud på overkroppen. Merker det som regel ikke selv før jeg ser meg i speilet etterpå...Kommer i ulike situasjoner, men typisk når jeg er smånervøs eller usikker på situasjonen (foredrag, intervju...) og ved alkoholinntak og sex. Men det kan også komme når jeg snakker med gode gamle barndomsvenner. Sikkert en form for rødming, men jeg rødmer også "vanlig" hyppig, dvs en jevn rødfarge i kinna som kommer raskt og forsvinner raskt. Dette plager meg ikke. Den andre rødfargen tar gjerne god tid før den når ansiktet (ca halvtime), og kan sitte i en god stund. Muligens det er psykisk, men litt rart da at jeg ikke merker det før i ettertid.Meget synlig og veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39603-overf%C3%B8lsom-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære anders

Som du selv er inne på - det er vel mest sannsynlig at dette er en form for rødming. Rødming er jo også en fysisk reaksjon på forskjellige former for stress og er ikke underlagt viljen. At det skulle ha sammenheng med en form for overfølsomhet tror jeg ikke er så sannsynlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39603-overf%C3%B8lsom-hud/#findComment-149669
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...