Gå til innhold

NHD: Vil helst greie meg uten medisin


tjohei1

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sluttet med anafranil. Jeg likte ikke bivirkningene og synes ikke den hjalp. Følte meg oppblåst i kroppen (vann?). Hvis det nå går nedover med meg - merker at jeg blir mer sårbar - gråter lettere, har jeg tenkt til å gå over til Wellbutrin og gi den en sjanse. Er det skadelig å ta en pille (laveste dose) Wellbutrin etter behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ingen effekt å ta en pille i ny og ne. Antidepressiva fungerer ikke slik. Det må tas i flere uker før effekten kommer.

Ja, jeg vet, men jeg føler at det hjelper der og da. Kanskje det er placeboeffekten? Jeg merker at den hjelper med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, men jeg føler at det hjelper der og da. Kanskje det er placeboeffekten? Jeg merker at den hjelper med en gang.

Jeg kan på en måte forstå hva du mener. På meg virker doseendringer og oppstart med antidepressiva aktiverende, selv om det ikke har noe med antidepressiv effekt å gjøre. Som et slags spark i ræva. Men fagpersonell vil nok stille seg tvilende på å bruke det slik. Men farlig er det jo ikke. Hva med å forsøke et annet antidepressiva? Hva med SSRI?

Endret av YoplaitDouble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, du kan ikke bruke AD slik.

 

Mange brukere her er opptatt av å bruke minst mulig medisin, og det er forståelig.

 

Men de fleste er alt for utålmodige. En bør ikke en gang tenke tanken på nedtrapping før en har følt seg frisk og i god funksjon i minst 4 mnd.

 

Hvis det har vært slik, kan en trappe ned en medisin et lite hakk. Deretter bør en la det gå flere måneder før en tar neste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke bruke AD slik.

 

Mange brukere her er opptatt av å bruke minst mulig medisin, og det er forståelig.

 

Men de fleste er alt for utålmodige. En bør ikke en gang tenke tanken på nedtrapping før en har følt seg frisk og i god funksjon i minst 4 mnd.

 

Hvis det har vært slik, kan en trappe ned en medisin et lite hakk. Deretter bør en la det gå flere måneder før en tar neste steg.

Hvor lang tid skal jeg gi Wellbutrin før jeg kan si at nå har jeg testet ut denne også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...