Gå til innhold

Finnes det behandling for akathisi?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser at en dol bruker blir anbefalt å ta kontakt med behandler for å vurdere tiltak.

 

Jeg tror det også kan være akathisi jeg har. Jeg tenkte også på det for noen år siden. Har prøvd å google det tidligere i dag, men husket ikke hva det heter før NHD skrev det. 

 

Hvis det finnes effektiv behandling for det så ønsker jeg å få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingen andre virksomme tiltak enn dosereduksjon eller skifte av medikament.

Hvilke medisiner gir slike bivirkninger da? Jeg bruker lithium, wellbutrin og fluoksetin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av disse tre angir Felleskatalogen akatisi som en mulig bivirkning kun ved fluoksetin.

 

 

PS: Jeg ser at symptomet skrives akatisi i Felleskatalogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse tre angir Felleskatalogen akatisi som en mulig bivirkning kun ved fluoksetin.

 

 

PS: Jeg ser at symptomet skrives akatisi i Felleskatalogen

Jeg bør kanskje seponere den da? Tror ikke jeg trenger den for depresjon.  Det tror jeg lithium klarer. Men jeg følte angsten forsvant litt med fluoksetin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...