Gå til innhold

psykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldre mann som har hatt psykose et par ganger. Sluttet med medisiner etter første psykose. Etter andre psykose har han gått på medisiner til nå. Det er gått ca et par år. Nå har fastlegen bestemt at han skal slutte med medisiner, og de nærmeste begynner allerede å reagere på en del.  bl.a. roter med sin egen fødselsdag og en del andre ting. Jeg vet ikke når han sluttet med medisinene. Begynner psykose med at en roter med ting?

 

Jeg reagerte på at fastlegen kan avslutte en slik medisinering. Trodde det var en psykiater som avgjør slikt. 



Anonymous poster hash: 23502...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er meningsløst å ta bort medisinene hos en person som har hatt to psykoser.

 

En langsom reduksjon er oftest mulig. men medisinfrihet fører tilnærmet alltid til tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meningsløst å ta bort medisinene hos en person som har hatt to psykoser.

 

En langsom reduksjon er oftest mulig. men medisinfrihet fører tilnærmet alltid til tilbakefall.

Det var det jeg trodde.  Får bare ikke håpe det blir en ny sykdomsperiode nå med jul.  Selv om de nærmeste begynner å reagere på en del.  Jeg sa til kona hans at han aldri måtte slutte med medisinene.  Men hva nytter det når legen sier noe annet.

Anonymous poster hash: 23502...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...