Gå til innhold

NHD og andre - Bør jeg be om hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp vært tvangsinnlagt i en drøy måned og er nå på tvunget psykisk helsevern uten døgnopphold pga jeg ikke fikk lov til å komme på dps da jeg knakk nesen på et personal der da jeg var veldig syk. 

Jeg har nå begynt på xeplion 150 mg, med god effekt. 

Men problemet er disse selvmordstankene jeg går med. 

Jeg går på diverse medisiner som eventuelt og får utlevert dosett 2 ganger i uken. 

Jeg har nå gått med tanker en stund om å ta overdose på nyttårsaften kl 12 på natten, og har nå begynt å spare opp til dette, og har regnet ut at hvis jeg gjemmer disse tablettene fram til nyttårsaften så får jeg tilsammen en dødelig dose med truxal, zyprexa og vallergan. 

Jeg sa i fra til psykiateren om at jeg hadde disse tankene, men blåste dem vekk som om jeg ikke hadde tenkt til å gjøre dette. 

Hun sa at hun da ikke var redd for at jeg skulle gjøre det, men sannheten er en helt annen, da jeg er veldig suicidal på nåværende tidspunkt. 

Jeg har skrevet selvmordsbrev og brev om ønsker for begravelsen og har gjort forberedelser som å ikke snakke om selvmord, slik at ingen oppfatter noe og bestemt meg for å skru av telefonen og låse døren den kvelden. 

Bør jeg melde i fra om at jeg er til fare for meg selv nå, og at jeg har tenkt til å gjøre det? Blir jeg innlagt da, når jeg i tillegg føler at folk leser tankene mine og er ute etter meg og spionerer på meg? 

Trenger jeg hjelp nå?

 

Blir takknemlig for svar

 

Med vennlig hilsen en ulykkelig sjel



Anonymous poster hash: 835ca...725
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei!

 

Har nettopp vært tvangsinnlagt i en drøy måned og er nå på tvunget psykisk helsevern uten døgnopphold pga jeg ikke fikk lov til å komme på dps da jeg knakk nesen på et personal der da jeg var veldig syk. 

Jeg har nå begynt på xeplion 150 mg, med god effekt. 

Men problemet er disse selvmordstankene jeg går med. 

Jeg går på diverse medisiner som eventuelt og får utlevert dosett 2 ganger i uken. 

Jeg har nå gått med tanker en stund om å ta overdose på nyttårsaften kl 12 på natten, og har nå begynt å spare opp til dette, og har regnet ut at hvis jeg gjemmer disse tablettene fram til nyttårsaften så får jeg tilsammen en dødelig dose med truxal, zyprexa og vallergan. 

Jeg sa i fra til psykiateren om at jeg hadde disse tankene, men blåste dem vekk som om jeg ikke hadde tenkt til å gjøre dette. 

Hun sa at hun da ikke var redd for at jeg skulle gjøre det, men sannheten er en helt annen, da jeg er veldig suicidal på nåværende tidspunkt. 

Jeg har skrevet selvmordsbrev og brev om ønsker for begravelsen og har gjort forberedelser som å ikke snakke om selvmord, slik at ingen oppfatter noe og bestemt meg for å skru av telefonen og låse døren den kvelden. 

Bør jeg melde i fra om at jeg er til fare for meg selv nå, og at jeg har tenkt til å gjøre det? Blir jeg innlagt da, når jeg i tillegg føler at folk leser tankene mine og er ute etter meg og spionerer på meg? 

Trenger jeg hjelp nå?

 

Blir takknemlig for svar

 

Med vennlig hilsen en ulykkelig sjel

Anonymous poster hash: 835ca...725

 

Hva slags hjelp ønsker du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg synes du skal fortelle det akkurat som det er til psykiateren din. Så får dere sammen finne ut hva som er den beste hjelpen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om jeg virkelig ønsker hjelp

Måten du skriver på gir inntrykk av at du svært gjerne vil ha mer hjelp og omtanke enn du får i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...