lara Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Til Nils HåvardJeg har diagnosen fødseldepresjon. Jeg er 34 år og det er mitt tredje barn.jeg hadde fødseldepresjon med nr 2 også men da sov jeg bedre. Den varte et år.Mitt barn er nå 8 mnd og pappan er hjemme med henne da jeger sykmsykmeldt. Jeg går hos psykolog på modum bad. Av fast legen har jeg bla fått serequel, vallergan, og zopiklon for søvn. Jeg som alltid har har sovet godt har store problemer enda mannen tar babyen og jeg har all muligheter for å sove. Jeg sovnet greit men våkner og ligger våken resten. Uro og nervøs.Psykolog hjelper lite. Jeg føler det har skjedd noe med meg jeg ikke kommer meg ut av. En bekjent anbefalte Tolvon for dette. Hvor lenge må man isåfall gå på det og vil ikke søvnproblemer komme tilbake når man slutter? Jeg er redd dette blir resten av mitt liv nå 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Ved en fødselsdepresjon med søvnvansker må det beste være å gi et effektivt antidepressivt middel som også hjelper på søvnen. Derfor synes jeg du skal prøve Remeron. Start med 15 mg ca to timer før ønsket søvn. 0 Siter
lara Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Skrevet 28. desember 2013 Takk for svar Hvor lenge bør man isåfall gå på antideppresiva?Hun er jo 8 mnd nå og jeg har ikke tatt antideppresiva før. Har alle tegn på fødseldepresjon men søvnen er hovedproblemet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2013 Skrevet 28. desember 2013 Antidepressiva skal tas i full dose i minst 6 mnd etter at depresjonen er borte. Deretter anbefales nedtrapping og slutt over 2-3 mnd. 0 Siter
lara Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Skrevet 13. mai 2014 Hei. Jeg fikk Tolvon 30 mg av legen. Den har fungert nogenlunde, og jeg følte meg mye bedre. Sluttet etter 3 mnd fordi alt var så mye bedre og jeg er litt redd for piller...men nå sover jeg dårlig igjen. Bør jeg fortsette eller er det slik at man sover dårlig en stund etterpå? Sluttet for 3 uker siden og sover verre og verre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.