Cilien Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Jeg har diagnosen Bipolar 2(Er litt skeptisk til at dette er rett diagnose selv, da jeg ikke kjenner meg igjen i kriteriene for å være hypoman og ingen av mine nærmeste mener jeg har vært det, men har ikke noe imot diagnosen i og for seg.) Jeg har prøvd mange medisiner, bl.a Cimpramil, cipralex, Orfiril, Lamictal, Zyprexa. Det jeg selv synes har virket best er imidlertid høy dose av Cipralex som fastlegen min har satt meg på noen perioder, men det vil helst ikke psykiateren min at jeg skal gå på. Jeg er litt usikker på hvorfor, for jeg har aldri opplevd å bli "høyt oppe" av den eller fått mye bivirkninger, men h*n sier at det ikke er tilrådelig likevel. I en periode nå på omtrent et år har jeg gått på 20 mg Cipralex og Lamictal i tillegg. Det synes jeg ikke har virket og jeg har vært mye sykemeldt, v ært langt nede og stort sett ønsket å dø, ligget i sengen og ikke orket å stå opp. For ca 6 uker siden trappet jeg selv, uten at psykiater vet det, opp Cipralex til 40 mg og det har virket! Jeg har det myyye bedre! Selvmordstankene er borte, jeg kommer meg mer opp og ut etc. Er det farlig å gå på så mye Cipralex, eller kan jeg gjøre det? Jeg føler meg jo så mye bedre.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Hei. Jeg har diagnosen Bipolar 2(Er litt skeptisk til at dette er rett diagnose selv, da jeg ikke kjenner meg igjen i kriteriene for å være hypoman og ingen av mine nærmeste mener jeg har vært det, men har ikke noe imot diagnosen i og for seg.) Jeg har prøvd mange medisiner, bl.a Cimpramil, cipralex, Orfiril, Lamictal, Zyprexa. Det jeg selv synes har virket best er imidlertid høy dose av Cipralex som fastlegen min har satt meg på noen perioder, men det vil helst ikke psykiateren min at jeg skal gå på. Jeg er litt usikker på hvorfor, for jeg har aldri opplevd å bli "høyt oppe" av den eller fått mye bivirkninger, men h*n sier at det ikke er tilrådelig likevel. I en periode nå på omtrent et år har jeg gått på 20 mg Cipralex og Lamictal i tillegg. Det synes jeg ikke har virket og jeg har vært mye sykemeldt, v ært langt nede og stort sett ønsket å dø, ligget i sengen og ikke orket å stå opp. For ca 6 uker siden trappet jeg selv, uten at psykiater vet det, opp Cipralex til 40 mg og det har virket! Jeg har det myyye bedre! Selvmordstankene er borte, jeg kommer meg mer opp og ut etc. Er det farlig å gå på så mye Cipralex, eller kan jeg gjøre det? Jeg føler meg jo så mye bedre.... Har du ikke tatt en serummåling? Anonymous poster hash: e65cd...57b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilien Skrevet 27. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2013 Har du ikke tatt en serummåling? Anonymous poster hash: e65cd...57b Jo, det har jeg tatt mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Det er helt ufarlig å bruke Cipralex 40 mg livet ut om det skulle være nødvendig. Det er ufarlig å føle seg frisk og fungere. Det er svært farlig å være deprimert og ha selvmordstanker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.