Gå til innhold

Kan jeg ta 40 mg Cipralex?

Cilien

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har diagnosen Bipolar 2(Er litt skeptisk til at dette er rett diagnose selv, da jeg ikke kjenner meg igjen i kriteriene for å være hypoman og ingen av mine nærmeste mener jeg har vært det, men har ikke noe imot diagnosen i og for seg.) Jeg har prøvd mange medisiner, bl.a Cimpramil, cipralex, Orfiril, Lamictal, Zyprexa.

Det jeg selv synes har virket best er imidlertid høy dose av Cipralex som fastlegen min har satt meg på noen perioder,  men det vil helst ikke psykiateren min at jeg skal gå på.  Jeg er litt usikker på hvorfor, for jeg har aldri opplevd å bli "høyt oppe" av den eller fått mye bivirkninger, men h*n sier at det ikke er tilrådelig likevel.

I en periode nå på omtrent et år har jeg gått på 20 mg Cipralex og Lamictal i tillegg. Det synes jeg ikke har virket og jeg har vært mye sykemeldt, v

ært langt nede og stort sett ønsket å dø, ligget i sengen og ikke orket å stå opp. For ca 6 uker siden trappet jeg selv, uten at psykiater vet det, opp Cipralex til 40 mg og det har virket! Jeg har det myyye bedre! Selvmordstankene er borte, jeg kommer meg mer opp og ut etc.  Er det farlig å gå på så mye Cipralex, eller kan jeg gjøre det? Jeg føler meg jo så mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har diagnosen Bipolar 2(Er litt skeptisk til at dette er rett diagnose selv, da jeg ikke kjenner meg igjen i kriteriene for å være hypoman og ingen av mine nærmeste mener jeg har vært det, men har ikke noe imot diagnosen i og for seg.) Jeg har prøvd mange medisiner, bl.a Cimpramil, cipralex, Orfiril, Lamictal, Zyprexa.

Det jeg selv synes har virket best er imidlertid høy dose av Cipralex som fastlegen min har satt meg på noen perioder,  men det vil helst ikke psykiateren min at jeg skal gå på.  Jeg er litt usikker på hvorfor, for jeg har aldri opplevd å bli "høyt oppe" av den eller fått mye bivirkninger, men h*n sier at det ikke er tilrådelig likevel.

I en periode nå på omtrent et år har jeg gått på 20 mg Cipralex og Lamictal i tillegg. Det synes jeg ikke har virket og jeg har vært mye sykemeldt, v

ært langt nede og stort sett ønsket å dø, ligget i sengen og ikke orket å stå opp. For ca 6 uker siden trappet jeg selv, uten at psykiater vet det, opp Cipralex til 40 mg og det har virket! Jeg har det myyye bedre! Selvmordstankene er borte, jeg kommer meg mer opp og ut etc.  Er det farlig å gå på så mye Cipralex, eller kan jeg gjøre det? Jeg føler meg jo så mye bedre....

Har du ikke tatt en serummåling?

Anonymous poster hash: e65cd...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er helt ufarlig å bruke Cipralex 40 mg livet ut om det skulle være nødvendig.

Det er ufarlig å føle seg frisk og fungere. Det er svært farlig å være deprimert og ha selvmordstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...