Gå til innhold

Bryllupsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,jeg og min kjære skal i bryllup på nyttårsaften.Har fått beskjed om at de ønsker seg penger da de "har alt".Så er jeg usikker på hvor mye det er greit å gi,tenkte 300,- da det er litt skralt etter jula.I tillegg må alle ha med egen drikke i selskapet.Er ikke forlover eller veldig nær paret(dette er en "gammel" veninne fra noen år tilbake og min kjære kjenner de ikke engang)Hva synes dere?? :-)


Anonymous poster hash: 0b056...ead



Anonymous poster hash: 0b056...ead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes 300,- er litt lite i en slik anledning (bryllup), selv om dere skal ha med drikke selv. Jeg ville lagt på minst 100,- til - helst ville jeg økt til 500,-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke meg selv i dag

Takk for svar:-) Ja du har vel rett i det,er jo tross alt bryllup.Vi skal bare på festen på kvelden,middagen blir bare for nærmeste familie.Dette bryllupet ble bestemt for bare en mnd siden så ting gikk litt fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Ja du har vel rett i det,er jo tross alt bryllup.Vi skal bare på festen på kvelden,middagen blir bare for nærmeste familie.Dette bryllupet ble bestemt for bare en mnd siden så ting gikk litt fort :-)

Ok, jeg svarte utfra at dere skulle på middagen også. Men siden dere ikke skal på middagen så holder det med 300,- siden dere må ha med drikke selv :-)

Kos dere :-)

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,jeg og min kjære skal i bryllup på nyttårsaften.Har fått beskjed om at de ønsker seg penger da de "har alt".Så er jeg usikker på hvor mye det er greit å gi,tenkte 300,- da det er litt skralt etter jula.I tillegg må alle ha med egen drikke i selskapet.Er ikke forlover eller veldig nær paret(dette er en "gammel" veninne fra noen år tilbake og min kjære kjenner de ikke engang)Hva synes dere?? :-)

Anonymous poster hash: 0b056...ead

Anonymous poster hash: 0b056...ead

 

En uskreven regel om at gaven skal tilsvare prisen på hver kuvert, så om dere er to så må dere ha med gave verdt 2 kuverter... men siden dere ikke skal spise middag der, så trenger dere ikke tenke så mye på den regelen. Jeg syns 300 er litt lite, ville heller gått for 500 og 800 eller mer til middagen.....

Anonymous poster hash: 1893e...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener man ikke må gi mer enn det ens egen lommebok tåler.

Men du kan gi en liten ting ved siden av, som viser at det er tanken som teller?

Feks en konfektekteske eller en liten søt skål med lokk fylt med hjertesjokolade (de har fine på nille) og pengene oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hww har det beste forslaget. En liten hjerteskål (formet som et hjerte eller med hjerter på) fyllt med hjertesjokolade og noen sedler eller et gavekort oppi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,jeg og min kjære skal i bryllup på nyttårsaften.Har fått beskjed om at de ønsker seg penger da de "har alt".Så er jeg usikker på hvor mye det er greit å gi,tenkte 300,- da det er litt skralt etter jula.I tillegg må alle ha med egen drikke i selskapet.Er ikke forlover eller veldig nær paret(dette er en "gammel" veninne fra noen år tilbake og min kjære kjenner de ikke engang)Hva synes dere?? :-)

Anonymous poster hash: 0b056...ead

Anonymous poster hash: 0b056...ead

 

Jeg synes kr 300 er lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spesielt å bli bedt utenom middag + må ha med alt av drikke selv? Hva er igjen da?

At man blir buden kun til kaffen er ikke så uvanlig, men at man må ha med drikke selv er mer spesielt. At man må betale drikken utover det som drikkes til middagen er ganske vanlig, men å ha med drikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er spesielt å bli bedt utenom middag + må ha med alt av drikke selv? Hva er igjen da?

Sist jeg var i et bryllup som var organisert på denne måte, så var hovedandelen av gjestene invitert til festen på kvelden og kun foreldre og søsken til middag. Det ble servert velkomstdrink, kaffe og kaker, og de fleste av talene var også spart til denne delen av festen. Etter taler, kaffe og kaker ble det danset og (drukket medbragt) til langt ut på morgenkvisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...