Gå til innhold

Tips til meny på nyttårsaften ønskes :-)


Simone

Anbefalte innlegg

Skal lage mat til 8 personer på nyttårsaften, samt dessert. Jeg er ingen god kokk, men klarer meg vel nogenlunde. Har noen ett godt tips som ikke er altfor omfattende blir jeg glad :-) ps ikke kakun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkun her også.

Men om du ikke har hatt det før i jula, kan du lage pinnekjøtt. Veldig enkelt å tilberede, det tar bare lang tid. 3.5 time med damping, og deretter en halv time i steikeovnen. Serveres med poteter og kålrabbistappe. Server multekrem til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha kalkun, men det er gjestene som skal ha den med srg. Jeg har aldri laget det.

Ellers så pleier vi å ha enten pinnekjøtt eller koldtbord. Deilg alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage mat til 8 personer på nyttårsaften, samt dessert. Jeg er ingen god kokk, men klarer meg vel nogenlunde. Har noen ett godt tips som ikke er altfor omfattende blir jeg glad :-) ps ikke kakun.

 

Varm eller kald kun er det eneste som duger på nyttårsaften.

Anonymous poster hash: eb0d7...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biff stroganoff. Dessert: Sorbetkuler (kjøp ferdig) i champagne eller noe annet med bobler.  Enkelt og greit.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ofte finnebiff (reinsdyrskav) på nyttårsaften vi. Kjøper frossen. Det står en oppskrift bakpå pakken såvidt jeg husker. Veldig enkelt! Vi har gjerne fløtegratinerte poteter til (iblant ferdigkjøpt hvis vi ikke har tid å lage selv), og brokkoli. Nam nam!

 

Til dessert blir det gjerne is, for de liker ungene godt. Litt fruktsalat ved siden av isen er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...