Gå til innhold

en rar opplevelse


peratsin

Anbefalte innlegg

hadde en rar opplevelse i dag.....

her før jul ringte min eks mor til min sønn og lurte på hvordan vi skulle gjøre det til nyttårsaften, jeg hadde han i fjor og i år så hadde vi ingen og reise til. så da sa jeg at han kunne være med henne.

men i dag så tenkte jeg hvor koselig det hadde vært og ha han her så jeg ringte opp og sa at vis han skulle være hos besteforeldra sine så kunne han like godt være hos meg, hun forteller at de skulle opp til ei veninne og være det frem til kl 12 så skulle hun på jobb på utestedet hun driver men at han kunne høre med sønnen min om han ville være hos meg, får melding tilbake og får beskjed om at han vil opp til dem.

så jeg ringer opp og lurer på om jeg kan snakke med han eksen sier at de har spilt et spill og at han er lei seg for han tapte når han tar telefonen så gråter han jeg spør "hva er det gutten min" ikke så lett og få svar for han holder telefonen så jeg ikke hører så bra så spør jeg har du lyst til og være hos pappa i morgen,

ja jeg vil være hos deg sier han, så snakker jeg med mamman hans igjen og får beskjed om at jeg ødelegger han og at jeg bruker psykiske triks eller hva enn ho kalte det. jeg sier nå må du slutte og vi avslutter samtalen. så sener jeg etter 15 min en mld der det står at du kan si til sønnen min at nå har jeg kjøpt fyrverkeri :)   jeg skriver også følgende at vis du mener at jeg skader han psykisk så får du sende en bekymrings melding til barnevernet så de kan avgjøre om jeg skal ha han så mye eller og jeg skal ha han mindre....... venter men får ikke noe svar plutselig dukker det opp en melding på facebook fra hennes samboer der det står : Vi er voksne alle 3. Nå må du ta deg sammen å begynne å oppføre deg sånn. Spille en 7åring opp mot hans mor, lavmål! Du spiller på sønnen samvittighet for å få ting slik du vil. Det kan virke som om du prøver å såre eksen , men til syvende og sist så er det sønnen dette går ut over.Det er han som blir lei seg og gråter, ikke Linda. Etter nyttår SKAL du. eksen og jeg ha oss en prat! sønnen er 7 år og trenger stabilitet, trygghet, struktur og faste rutiner! Dette er noe vi må bygge opp i fellesskap. For å få dette til å funke må alle være på lag. sønnen forguder deg og jeg syns det er svakt av deg å oppføre deg slik mot ham.

 

 

jeg blir litt paff og skjønner ikke helt hvor dette kommer fra. spille han opp mot sin mor jeg skjønner ingen ting. jeg skriver at vis vi skal ha et møte så vil jeg ha med barnevernet forde jeg jo bidra til og hjelpe og gi råd.

 

vil også tilføye at jeg er bipoar II fikk diagnosen i 2009 begynte på medisiner slutten av 2009 i 2010 gikk vi fra hverandre. og ble enig om at hun skulle ha foreldre retten og at jeg skulle ha han annen vær helt (torsdag til søndag) den ene uken og onsdag til fredag den andre uken. og det har fungert bra og når det ble slutt mellom oss så blevi enig om at jeg skulle betale 800 pr mnd i barnebidrag. (går på AAP) utbetalt 12000 pr mnd) etter mye mas fra ho om at jeg måtte kjøpe ting til han i tilleg til barnebidrag sa jeg at jeg ville kontakte nav for og få regnet ut barne bidrag resultatet var at jeg tente for lite og at hun ikke hadde rettigheter på noe min hun fikk 2x barnetrygt og skatte klasse 2 og dekket 67% av sfo.

 

til jul så fikk sønnen min et gave kort fra et kjøpesenter på 800 fra mine 2 onkler og tante og oldemor som han kunne kjøpe seg det han ville. han sa han ønsket jeg dagbok så da tenkte jeg da kjøper vi det og en ny ute jakke.

men når jeg ber eksen sende med gavekortet når jeg henter han får jeg beskjed om at dette skulle hun ha til og kjøpe klær for, fordi jeg ikke bidro med noen ting (økonimisk)

 

så får jeg følgende svar fra eksen nye samboer der han skriver : eks har ikke tatt noe som helst, det er et resultat av at du ikke bidrar til din egen sønn... det er jeg som betaler klær, sko, mat og annet han trenger, slik burde d ikke være... eller? Linda trenger gavekortet til klær og annet han trenger.. . Hvorfor vil du blande inn barnevernet? ?

 

når det gjelder at jeg er bipolar så er det noe jeg skammer meg over og ikke vil at folk skal vite har kun sagt det til mine søstre noe som jeg gjorde i sommer.

 

min eks som viste hvor mye dette ( at hun ikke skulle si dette til noen ) betydde for meg så har du ikke brydd seg om det og fortalt dette til folk.

 

hun begrunnet dette med at når vi kranglet eller hadde en diskusjon så var det fordi jeg var bipolar, og det var derfor hun måtte si det til folk (så etter hennes oppfatning så kan vi ikke ha en diskusjon fordi jeg er bipolar og at jeg er manisk hele tiden)

 

går på lamictal 200mg pr dag

cipralex 30 mg pr dag

peratsin 4mg pr dag

 

fikk en brå slutt på trilafon da den forsvant gikk da på 20mg pr dag og måtte slutte på trilafon umiddelbart gikk 4 uker uten før jeg fikk peratsin innvilget på blå resept. 4 uker det jeg sov lite men hadde mere energi bedre humør. etter 4 uker så går jeg nå på peratsin 4mg og føler meg bra sover lite mer energi til min sønn når han er det eller så snakker jeg med katta en gang iblandt eller er alt bra.  hadde denne konflikten med eksen funnet sted når jeg gikk på 20mg trilafon så hadde jeg tatt dette tungt. takler dette ganske bra nå men følte for og skriver her inne.  for og få noen meninger om det er meg det er noe galt med eller hva. og jeg har aldri sagt til. min sønn at jeg sitter alene. 

men jeg tror han begynner og skjønne det, han har spurt meg flere ganger om jeg kan si navnene til mine venner, jeg prøver så godt jeg kan og ikke svare.han sier nabon da ja sier jeg han er vennen min men sannheten er det at jeg ikke har noen venner, men og ha vært alene så mange år så trives jeg alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det var avtalt at gutten skulle være hos mor på nyttårsaften, så synes jeg det er tullete av deg å ringe ham og spørre om han vil være hos deg i stedet. En 7-åring bør få slippe å bli satt i en slik situasjon.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil ha et samarbeidsmøte uten å ha barnevernet med på det. Barnevernet har ikke noe med ordinære samarbeidsvansker.

Siden du har for dårlig økonomi til å bidra økonomisk, så har jeg forståelse for at mor mener gavekortet bør brukes på klær eller andre nødvendige ting.

Gutten trenger forutsigbarhet og stabile rammer rundt seg. Jeg synes du bør samarbeide bedre med din eks - og hennes samboer - for å få til ryddige ordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist vi var på mekling få var vi der 4 gang altså 4 timer der hun satt og snakket  dritt om meg alle 4 gangene. så det vil ikke fungere og sitte med eks og hennes samboer, og snakke ut om ting.   ja kanskje det var litt dumt og spørre han om han ville være hos meg, men det er bedre enn at han er hos mor frem til kl 12 og så tli bestforeldra etterpå. kan også neve at hun og samboer driver et ute sted der de jobber hver onsdag fredag og lørdag, annen hver helg og annen hver onsdag har hun barnefri  resultatet er at hun veldig ofte ovelater ansvaret til besteforeldrene sine som må passe han ofte.  kan også neve at hun ber meg om tjenester veldig ofte der hun ikke han hente han i tide eller ikke møter opp på

skole aktiviteter som er etter skole tid, hun møtte ikke opp når han skulle til øynelegen så det var bare flaks at jeg ville være med på den timen.

vi har nå snart hvert fra hverandre i 4 år i disse årene har jeg hatt han hver gang uten om 2 dager.

 

kan også nevne at i april når jeg skulle hente sønnen min på skolen så blir jeg kaldt inn på rektors kontor der hun forteller meg at min eks ikke hadde betalt for sfo på flere mnd og at han ikke fikk forsette på sfo rektor prøvde og ringe henne flere ganger men eks tok ikke tlf, hun får stønad av nav til barnepass men betalte ikke regningene.    og hun får 2x barnetrygd og skatteklasse 2 jobber også på pleiehjem deltid og har utbetalt 7000 der jobber på utestedet har utbetalt 5000 der hverfall det hun oppga på søknaden om barnebidrag så hun har utbetalt 15000 det samme har nok samboer hun har ikke gjeld betaler veldig lite husleie bor i under etasjen hos foreldra. jeg er med på og betale for fritids aktiviteter og til sykkel når han trenger det av hennes inntekt så er 3000 av di 15000 beregnet på min sønn hver mnd noe som tilsvarer 36000 pr år.     når jeg betalte barnebidrag på 800 så betalte jeg det i 2.5 år disse kom fra penger jeg lånte på huset. samtidig som hun fikk overgangs stønad.

 

så jeg må vel si at vis hun ikke kan forvalte de 3000 i mnd på klær til min sønn så burde hun kontakte nav for økonomisk rådgivning.   jeg lever på 3000 pr mnd etter alle utgifter er betalt som skal dekke medisiner legebesøk bensin mat til min sønn godteri til lørdagen og en dvd film innimellom men heldig vis så har jeg så snill mormor som hjelper meg i trange tider og har meg og min sønn ofte på middag.

 

men det som provoser meg er at dette startet ikke at jeg spurte om han ville være hos meg, men at eksen annklaget men for og si "kan du ikke være hos pappa fordi jeg er alene" dette er aldri noe jeg ville sagt til min sønn, hver gang han kommer så spør jeg han hva har du og mamma og samboren hennes gjort.   når jeg leverte han på søndag så sa jeg at han kunne ta med brettspillet til mamma så dem kunne spille med di.     kan også legge til at eks's mor har tidligere vært pillemissbruker og eks'es bro har blitt arrestert for besittelse av hasj.   han ble også misshandlet av 2 kriminelle som han sa han skulle selge tabeletter til han tok pengene men leverte ikke varene noe som resuterte i grov misshandling.  de som gjorde det ble dømt til 2-3 år fengsel men saken er det at disse personen har kontakter i mongols, så jeg er litt bekymret om når de kommer ut om de vil da ta hevn og møte opp der min sønn bor med noen torpedoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også tilføye at i går kveld så sendte jeg mld til eks og sa at hun kunne fortell at han vis han ville reise opp til eks'es veninne og komme tilbake etter kl12 så skyte opp fyrverkeri og spise toast 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere må bare sifra vis jeg overreagerer her  :)  akuratt det som plager meg nå er at samboeren kjefter meg ut fordi jeg ikke betaler barnebidrag og for noe jeg ikke har sagt til min sønn.

 

dette er også en av grunnene at jeg vil ha med barnevernet, det kan godt hende jeg er helt ute og kjører nå om dagen ikke vet jeg. men da kan barnevernet ta en vurdering om jeg ikke burde han min sønn så mye som det jeg har. og eks og samboer kan fortelle hvordan jeg oppfører meg mot min sønn.

 

alt jeg ønsker er at han skal ha det bra og vis det resulterer i at jeg må ha han mindre så går jeg med på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...